Mazda 3: Novinkou je pohon všech kol a hybrid, zatím jen v Japonsku
Nová generace Mazda 3 se na mnoha trzích (včetně toho českého) už prodává, japonští zákazníci se ale tohoto kompaktu teprve dočkají. Pro domácí trh jsou určeny dvě speciální varianty navržené podle vkusu zdejších zákazníků.
První specialitou pro Japonsko je pohon všech kol. Ten bude dostupný výhradně pro motor 1.5 Skyactiv-G o výkonu 82 kW. Pohon 4x4 bude k dispozici pro obě karosářské verze, sedan i hatchback.
Druhou specialitou je hybridní varianta, tyto vozy jsou v Japonsku velice oblíbené. Takzvaný Skyactiv-Hybrid kombinuje elektromotor o výkonu 60 kW s benzinovým agregátem 2.0 Skyactiv-G o výkonu 73 kW a převodovkou eCVT. Celkový výkon hybridní soustavy činí okolo 103 kW.
Spotřeba paliva hybridní trojky (respektive Axely) podle japonského cyklu JC08 činí 3,24 litru na 100 kilometrů. Variantu Skyactiv-Hybrid mohou japonští zákazníci objednávat pouze pro sedan.
Hybridní ústrojí dodala Toyota. Mazda se s touto automobilkou dohodla na použití hybridní techniky již v roce 2010.
Na japonském trhu budou pro Mazdu Axela dostupné celkem čtyři motorové varianty. Vedle 1.5 Skyactiv-G (82 kW a 144 N.m) a Skyactiv-Hybrid to jsou 2.0 Skyactiv-G (114 kW a 196 N.m) a 2.2 Skyactiv-D (129 kW a 420 N.m), které je možné kombinovat se šestistupňovým manuálem nebo automatem. Jedná se tedy o silnější jednotky ve srovnání s těmi dostupnými u nás.