Mazda 5: Nový kabát a nový motor v Ženevě
Ve své domovině si nová pětka zachová tradiční označení Premacy (již ve třetí generaci). Designově jde o radikální modernizaci a rozvíjení tvarů stávající řady 5 dle současné filozofie Nagare. Boční silueta se příliš nezměnila, až na prolisy na karoserii. Příď vozu je ale zcela nová a doširoka rozevřenou tlamou a vystouplými předními blatníky hodně připomíná například menší Mazdu 3. Radikální proměnou prošla i záď, kde vodorovně orientované koncové světlomety nahradily předchozí svislé a velkou měrou zasahují do boků karoserie. Linky jsou celkově agresivnější. Aerodynamika by měla být ještě lepší než u předchůdce. Velmi slušná variabilita interiéru zůstane zachována včetně posuvného druhého páru dveří.
Nejvýznamnější technickou novinkou je nový zážehový dvoulitr s přímým vstřikováním. I v tomto MPV se objevuje start-stop systém i-stop. Jednotlivé převody šestistupňového přímo řazeného ústrojí byly optimalizovány kvůli nižší spotřebě paliva. Díky těmto změnám vyprodukuje nová Mazda 5 dle firemních materiálů o 15 % méně emisí CO2. V evropské nabídce bude kromě nového dvoulitru rovněž menší benzinová osmnáctistovka, také spřažená se šestistupňovou převodovkou.
Prodej se rozběhne ale až na podzim letošního roku. Veřejnost však novinku uvidí na prestižní jubilejní výstavě ve Švýcarsku již ve dnech 4. - 14. března. Jen připomeňme, že letošní ročník je v pořadí osmdesátý.
Mazda zde bude kromě nové řady 5 předvádět také faceliftovanou šestku, či roadster MX-5 ve výroční edici k dvacátému jubileu (prodej první generace NA na starém kontinentě byl zahájen v roce 1990). Ekologické vozy bude zastupovat Mazda 5 Hydrogen RE Hybrid, tedy s palivovými články. Technickou stránku pak reprezentují nová generace zážehových motorů s přímým vstřikováním SKY-G, čisté diesely SKY-D, automatická převodovka SKY-Drive a konečně agregát MZR 2,0 DISI se systémem i-stop jako model v řezu.