Mazda 6 2,2 MZR-CD Wagon: Dlouhodobý test

Mazda 6 2,2 MZR-CD Wagon: Dlouhodobý test

 
 

Standardní flotilu týdenních testovacích vozů nedávno obohatilo japonské kombi střední třídy. Zde jsou naše první postřehy.

Aktuální Mazda 6 předvedla své vyvážené vlastnosti už v několika krátkodobých testech, jejichž závěry najdete v archivu Auto.cz. Rádi jsme proto přijali nabídku českého zastoupení k dlouhodobějšímu seznámení se s šestkou v karosářské verzi Wagon.

Kombi jsou v této třídě skoro stejně populární jako spalování nafty, a tak snad nepřekvapí, že pod kapotou je turbodiesel 2,2 MZR-CD se 120 kW. Automobil nalakovaný hnědozelenou metalízou (+14.100,-Kč) je v naší výbavě GTA osazen standardně 18palcovými koly s originálním vzhledem (Design 140).

Automobil jsme přebírali k testu v dubnu 2011 v době, kdy měl na počítadle přes 19 tisíc km. Vozidlo bylo do provozu poprvé přihlášeno v květnu 2010. Má za sebou testovací období na Slovensku.

Výbava

Výbavová politika japonských automobilek se ani v roce 2011 nemění. Obvykle vám prodejce nabídne několik stupňů vybavenosti žádaného modelu s tím, že výběr příplatkových položek je následně velmi omezený. Obvykle se proto prodávají dobře vybavená auta, která dokáží konkurovat cenou evropským modelům, ovládajícím dění v segmentu. Mazda 6 je v tomto charakteristickým Japoncem.

Náš model GTA představuje druhý nejlépe vybavený stupeň v nabídce. Nemělo by mu tedy téměř nic chybět. Ceník je v předposledním sloupci tučnými tečkami standardních položek zaplněn velmi dobře, jenže srovnání s konkurencí ukáže, že nadstandard by mohl být ještě bohatší.

První problém objevíte rychle. Vestavěný navigační systém je až ve standardu nejdražší výbavy GTA Plus. Prodejce jej sice dokáže nahradit kvalitním přístrojem z druhovýroby, avšak tovární integrace navigace má přeci řadu výhod. Když nic jiného obvykle je ovládání jednodušší a samotné navigování příjemnější.

Moderní asistenční systémy zastupuje v šestce systém RVM (Rear Vehicle Monitoring), který v běžném městském i dálničním provozu účinně varuje před kolizemi s vozidly momentálně ukrytými v mrtvém úhlu zorného pole řidiče. Děje se tak rozsvícením žluté kontrolky v rohu předních dveří u vnějších zpětných zrcátek. Když varovného blikání nedbáte a pokračujete směrem ke kolizi, upozorní vás akustický signál. Systém postavený na datech z radarových senzorů za zadním sklem můžeme doporučit.

Standardem všech šestek je stabilizační systém, asistent pro rozjezd do kopce nebo automatické stěrače (od druhé výbavy výše).

Kdo by si rád objednal pokročilejší asistenční systémy jako je adaptivní asistent, automatické parkování nebo některou obdobu pre-crash systému, který připraví vozidlo na nevyhnutelnou kolizi, má u Mazdy zatím smůlu. Komfort na palubě obsluhuje konvenční sada elektrické výbavy (okna, zrcátka), základnímu stupni CE ale schází několik položek, které v této třídě a cenovém pásmu považujeme za samozřejmé. Za vše chybějící jmenujme tempomat, mlhovky nebo palubní počítač.

V našem stupni GTA stojí za pozornost standardní a skvěle hrající audiosystém Bose (6 reproduktorů, MP3 přehrávač), adaptivní bi-xenonové světlomety nebo bezproblémově fungující bezklíčový systém pro přístup do vozu a startování, jehož součástí je také alarm.

Od druhé výbavy výše se můžete těšit na dvouzónovou automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla, kůží obšitý volant nebo nastavitelnou loketní opěrku mezi předními sedadly s úložným prostorem. Zapomeňte na skoro-prémiové položky jako vyhřívání zadních sedadel nebo ventilovaná přední sedadla

Jake.auto.cz: Mazda 6 (přehled testů a dalších článků)

Moje.auto.cz: 8 uživatelských recenzí Mazdy 6

Život s šestkou, díl první

Z prvních několika týdnů pobytu na palubě jsme si odnesli několik rychlých postřehů.

Šestka svou velikostí tvoří zlatý střed neprémiové střední třídy. Tváří se velmi sportovně a sportovně je naladěn i její podvozek. V kombinaci s osmnáctipalcovými koly si užijete kontaktu s autem dosytnosti, což je rys, který se z tak velkých vozů dnes už vytrácí. Tuhost podvozku překáží především když jedete s prázdným autem po ne zrovna kvalitní dálnici. Řízení i řazení patří k tomu nejlepšímu, co dnes ve třídě můžete dostat. Kapitolu brzd zatím ponecháme otevřenou. První dojmy jsou totiž ovlivněny opotřebením, které si auto odvezlo z předchozích angažmá.

Interiér sice neoplývá měkčenými materiály, ale jeho podoba rozhodně neuráží. Přístrojová deska i dveřní výplně jsou poměrně robustně vyrobeny a smontovány, celek je sice laděn do antracitových odstínů, ale je vkusně oživen několika různými materiály a dekory.

Bluetooth (standard od TE Plus) si nerozumí s několika rozšířenými telefonními přístroji (vč. finských aparátů Nokia), takže před koupí (vozidla/telefonu) doporučujeme prověřit kompatibilitu.

Ve výbavě GTA jsou obsažena sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením těla. Jejich tvarování je spíš umírněné, rozhodně ne vyloženě sportovní, ale k volbě materiálů nemáme připomínky. Středová část sedadel je čalouněna látkou, exponovaná místa na bocích jsou kožená. Výplně jsou i na evropské poměry spíše tužší, což dobře koresponduje s charakterem vozu.

Na začátku testovacího období (duben 2011) jsme absolvovali několik set kilometrů na zimních pneumatikách při teplotách mezi 0° C a 20° C. I v tomto režimu umí být velké kombi mimořádně úsporné. Na dálnici běžně jezdilo (podle palubního počítače) za méně než 6 l/100 km, při využívání rychlostních limitů a vytížení na 50 % užitečné hmotnosti.

Po přezutí na letní pneumatiky jsme zaznamenali další napřímení již tak velmi dobré odezvy auta na pohyby volantu, zlepšení odezvy brzd, ale taky mírně zhoršení tlumicích vlastností podvozku. O jízdě se šestkou, spotřebě v různých jízdních režimech a praktičnosti jejího zavazadelníku se rozepíšeme v některém z dalších pokračování. Zaměříme se i na přesnost údajů palubního počítače, jízdu na dlouhé vzdálenosti, provoz ve městě, rodinné využití a celkové náklady, spojené s vlastnictvím tohoto vozu.

V diskusi pod článkem uvítáme vaše tipy na oblasti, které by vás zajímaly, na které se máme zaměřit v dalších článcích.

Dříve zveřejněné testy Mazdy 6

TEST Mazda 6 DISI - Čekání na Sky-G (10/2010)

TEST Mazda6 2,2 MZR-CD (120+136 kW) – Slova ujištění (6/2009)

TEST Mazda6 2.0 MZR-CD – Návrat ke kořenům (3/2008)

Spolupracujeme s TipCars.com
Další komplikace pro novou vládu. KSČM i část ČSSD má výhrady k Malé a Novákové Další komplikace pro novou vládu. KSČM i část ČSSD má výhrady k Malé a Novákové

Komunisté i část ČSSD má výhrady k poslankyni Taťáně…

Zeman novou vládu jmenuje ve středu, uvedl Babiš Zeman novou vládu jmenuje ve středu, uvedl Babiš

Novou vládu by měl prezident Miloš Zeman jmenovat ve…

Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan je na cestě k…

Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie

O šest příček si polepšilo hlavní město České republiky v…

 

Štítky Mazda Testy

 

Přidat názorDiskuse: Mazda 6 2,2 MZR-CD Wagon: Dlouhodobý test







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními…

 



Ojetá Mazda 6 (GH): Stala se obětí recese Ojetá Mazda 6 (GH): Stala se obětí recese

Druhá generace Mazdy 6 si zachovala to nejlepší z…

Mazda svolává model 6 kvůli pavoukům, už podruhé Mazda svolává model 6 kvůli pavoukům, už podruhé

Pavouci vrací úder a opět trápí majitele Mazdy 6. Do…

 



 
GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

Dnes 18:12

Velkou cenu Francie na okruhu Paula Ricarda vyhrál Lewis Hamilton před Maxem Verstappenem a Kimim Räikkönenem.




Blesk.cz

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl byl spíš pro trpaslíky!

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl…

Vychytralost některých lidí je občas natolik fascinující, že se člověk ani nemůže zlobit. V některých případech…

Zeman: Šarlatánství má být trestný čin. Léčitel vás odsoudí k smrti

Zeman: Šarlatánství má být trestný čin. Léčitel vás…

Vykaďte rakovinu, pomůže vám milenec. Kontroverzní praktiky a doporučení léčitelů z centra alternativní medicíny…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Fischer o draftu, Zadinově touze něco dokázat i fázi budování v Detroitu

Fischer o draftu, Zadinově touze něco dokázat i fázi…

Nečekalo se, že k tomuhle spojení dojde. Detroit volil na draftu až jako číslo šest. Přesto zůstal Filip Zadina…

 

Reflex.cz

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan tureckým prezidentem i předsedou vlády?

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan…

Už 16 let je u moci šéf islamistické strany AKP Recep Tayyip Erdoan. Byl už premiérem, prezidentem a teď chce…

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom, že by zabila svého šéfa

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom,…

Podmínky na japonském pracovním trhu jsou tradičně velmi tvrdé a mnoho společností „ždíme“ své zaměstnance…