Mazda 6 2,2 MZR-CD Wagon: Dlouhodobý test

Mazda 6 2,2 MZR-CD Wagon: Dlouhodobý test

 
 

Standardní flotilu týdenních testovacích vozů nedávno obohatilo japonské kombi střední třídy. Zde jsou naše první postřehy.

Aktuální Mazda 6 předvedla své vyvážené vlastnosti už v několika krátkodobých testech, jejichž závěry najdete v archivu Auto.cz. Rádi jsme proto přijali nabídku českého zastoupení k dlouhodobějšímu seznámení se s šestkou v karosářské verzi Wagon.

Kombi jsou v této třídě skoro stejně populární jako spalování nafty, a tak snad nepřekvapí, že pod kapotou je turbodiesel 2,2 MZR-CD se 120 kW. Automobil nalakovaný hnědozelenou metalízou (+14.100,-Kč) je v naší výbavě GTA osazen standardně 18palcovými koly s originálním vzhledem (Design 140).

Automobil jsme přebírali k testu v dubnu 2011 v době, kdy měl na počítadle přes 19 tisíc km. Vozidlo bylo do provozu poprvé přihlášeno v květnu 2010. Má za sebou testovací období na Slovensku.

Výbava

Výbavová politika japonských automobilek se ani v roce 2011 nemění. Obvykle vám prodejce nabídne několik stupňů vybavenosti žádaného modelu s tím, že výběr příplatkových položek je následně velmi omezený. Obvykle se proto prodávají dobře vybavená auta, která dokáží konkurovat cenou evropským modelům, ovládajícím dění v segmentu. Mazda 6 je v tomto charakteristickým Japoncem.

Náš model GTA představuje druhý nejlépe vybavený stupeň v nabídce. Nemělo by mu tedy téměř nic chybět. Ceník je v předposledním sloupci tučnými tečkami standardních položek zaplněn velmi dobře, jenže srovnání s konkurencí ukáže, že nadstandard by mohl být ještě bohatší.

První problém objevíte rychle. Vestavěný navigační systém je až ve standardu nejdražší výbavy GTA Plus. Prodejce jej sice dokáže nahradit kvalitním přístrojem z druhovýroby, avšak tovární integrace navigace má přeci řadu výhod. Když nic jiného obvykle je ovládání jednodušší a samotné navigování příjemnější.

Moderní asistenční systémy zastupuje v šestce systém RVM (Rear Vehicle Monitoring), který v běžném městském i dálničním provozu účinně varuje před kolizemi s vozidly momentálně ukrytými v mrtvém úhlu zorného pole řidiče. Děje se tak rozsvícením žluté kontrolky v rohu předních dveří u vnějších zpětných zrcátek. Když varovného blikání nedbáte a pokračujete směrem ke kolizi, upozorní vás akustický signál. Systém postavený na datech z radarových senzorů za zadním sklem můžeme doporučit.

Standardem všech šestek je stabilizační systém, asistent pro rozjezd do kopce nebo automatické stěrače (od druhé výbavy výše).

Kdo by si rád objednal pokročilejší asistenční systémy jako je adaptivní asistent, automatické parkování nebo některou obdobu pre-crash systému, který připraví vozidlo na nevyhnutelnou kolizi, má u Mazdy zatím smůlu. Komfort na palubě obsluhuje konvenční sada elektrické výbavy (okna, zrcátka), základnímu stupni CE ale schází několik položek, které v této třídě a cenovém pásmu považujeme za samozřejmé. Za vše chybějící jmenujme tempomat, mlhovky nebo palubní počítač.

V našem stupni GTA stojí za pozornost standardní a skvěle hrající audiosystém Bose (6 reproduktorů, MP3 přehrávač), adaptivní bi-xenonové světlomety nebo bezproblémově fungující bezklíčový systém pro přístup do vozu a startování, jehož součástí je také alarm.

Od druhé výbavy výše se můžete těšit na dvouzónovou automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla, kůží obšitý volant nebo nastavitelnou loketní opěrku mezi předními sedadly s úložným prostorem. Zapomeňte na skoro-prémiové položky jako vyhřívání zadních sedadel nebo ventilovaná přední sedadla

Jake.auto.cz: Mazda 6 (přehled testů a dalších článků)

Moje.auto.cz: 8 uživatelských recenzí Mazdy 6

Život s šestkou, díl první

Z prvních několika týdnů pobytu na palubě jsme si odnesli několik rychlých postřehů.

Šestka svou velikostí tvoří zlatý střed neprémiové střední třídy. Tváří se velmi sportovně a sportovně je naladěn i její podvozek. V kombinaci s osmnáctipalcovými koly si užijete kontaktu s autem dosytnosti, což je rys, který se z tak velkých vozů dnes už vytrácí. Tuhost podvozku překáží především když jedete s prázdným autem po ne zrovna kvalitní dálnici. Řízení i řazení patří k tomu nejlepšímu, co dnes ve třídě můžete dostat. Kapitolu brzd zatím ponecháme otevřenou. První dojmy jsou totiž ovlivněny opotřebením, které si auto odvezlo z předchozích angažmá.

Interiér sice neoplývá měkčenými materiály, ale jeho podoba rozhodně neuráží. Přístrojová deska i dveřní výplně jsou poměrně robustně vyrobeny a smontovány, celek je sice laděn do antracitových odstínů, ale je vkusně oživen několika různými materiály a dekory.

Bluetooth (standard od TE Plus) si nerozumí s několika rozšířenými telefonními přístroji (vč. finských aparátů Nokia), takže před koupí (vozidla/telefonu) doporučujeme prověřit kompatibilitu.

Ve výbavě GTA jsou obsažena sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením těla. Jejich tvarování je spíš umírněné, rozhodně ne vyloženě sportovní, ale k volbě materiálů nemáme připomínky. Středová část sedadel je čalouněna látkou, exponovaná místa na bocích jsou kožená. Výplně jsou i na evropské poměry spíše tužší, což dobře koresponduje s charakterem vozu.

Na začátku testovacího období (duben 2011) jsme absolvovali několik set kilometrů na zimních pneumatikách při teplotách mezi 0° C a 20° C. I v tomto režimu umí být velké kombi mimořádně úsporné. Na dálnici běžně jezdilo (podle palubního počítače) za méně než 6 l/100 km, při využívání rychlostních limitů a vytížení na 50 % užitečné hmotnosti.

Po přezutí na letní pneumatiky jsme zaznamenali další napřímení již tak velmi dobré odezvy auta na pohyby volantu, zlepšení odezvy brzd, ale taky mírně zhoršení tlumicích vlastností podvozku. O jízdě se šestkou, spotřebě v různých jízdních režimech a praktičnosti jejího zavazadelníku se rozepíšeme v některém z dalších pokračování. Zaměříme se i na přesnost údajů palubního počítače, jízdu na dlouhé vzdálenosti, provoz ve městě, rodinné využití a celkové náklady, spojené s vlastnictvím tohoto vozu.

V diskusi pod článkem uvítáme vaše tipy na oblasti, které by vás zajímaly, na které se máme zaměřit v dalších článcích.

Dříve zveřejněné testy Mazdy 6

TEST Mazda 6 DISI - Čekání na Sky-G (10/2010)

TEST Mazda6 2,2 MZR-CD (120+136 kW) – Slova ujištění (6/2009)

TEST Mazda6 2.0 MZR-CD – Návrat ke kořenům (3/2008)

Spolupracujeme s TipCars.com
Nástupní plat vysokoškoláků až 37 tisíc. Které obory se nejvíce vyplatí? Nástupní plat vysokoškoláků až 37 tisíc. Které obory se nejvíce vyplatí?

Nejvyšší nástupní mzda čeká na absolventy vysokých škol v…

Skotsko žádá druhou šanci - nové referendum o nezávislosti na Británii Skotsko žádá druhou šanci - nové referendum o nezávislosti na Británii

Skotský parlament vyslovil souhlas s vypsáním nového…

Další soupeř pro Zemana - Drahoš bude kandidovat na prezidenta Další soupeř pro Zemana - Drahoš bude kandidovat na prezidenta

První kandidát na úřad hlavy státu, který má šanci…

VIDEO: Norsko plánuje unikátní tunel pro osobní i nákladní lodě VIDEO: Norsko plánuje unikátní tunel pro osobní i nákladní lodě

Až šest miliard korun chce Norsko investovat do nového…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mazda 6 2,2 MZR-CD Wagon: Dlouhodobý test







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Mazda svolává model 6 kvůli pavoukům, už podruhé Mazda svolává model 6 kvůli pavoukům, už podruhé

Pavouci vrací úder a opět trápí majitele Mazdy 6. Do…

Nová generace Mazdy 6 se ukazuje zezadu Nová generace Mazdy 6 se ukazuje zezadu

Odhalování třetího vydání Mazdy 6 pokračuje. V pořadí…

 



 
Tatra v Top Gearu: Milníky automobilky a představení 613/5 v šesti minutách

Tatra v Top Gearu: Milníky automobilky a představení 613/5 v šesti minutách

Dnes 19:52

Životopis kopřivnické Tatry je Čechům a Slovákům velmi dobře znám. V západní Evropě ale dlouho nebyla v obecném povědomí, šlo o libůstku pro znalce.




Blesk.cz

Karel z Prostřeno Primě zavařil: Sdružení lidí s Tourettovým syndromem si stěžuje

Karel z Prostřeno Primě zavařil: Sdružení lidí s…

Celý minulý týden Karel Ondrka (28) v Prostřeno! předstíral, že trpí Tourettovým syndromem, a štěkal po hostech…

Umělec zvěčňuje nahé modelky na opuštěných místech: Najdete je všechny?

Umělec zvěčňuje nahé modelky na opuštěných místech:…

Americký fotograf Brian Cattelle procestoval každý stát USA, aby zvěčnil krásu tamních opuštěných míst. Fotí je…

 

iSport.cz

Další plány Strachové? Být domácí paní, studovat a nepadat únavou

Další plány Strachové? Být domácí paní, studovat a…

Předstoupila před novináře a začala s připraveným prohlášením, které ale málokterý fanoušek lyžování chtěl…

Šilhavý před derby: Trénovali jsme v osmi lidech, hovor s Radou vynechám

Šilhavý před derby: Trénovali jsme v osmi lidech,…

Po osmi letech jdou do derby zase z pozice favorita. Fotbalisté Slavie na jaře válí, svými výkony baví fanoušky…

 

Reflex.cz

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali obchody ve sklepě, teď jsou fenoménem

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali…

Po pádu komunismu chtělo mnoho Bulharů zahájit svoje vlastní podnikání. Zejména drobní obchodníci v Sofii ale v…

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu mají děti jen pro roztomilé fotky na Instagram

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu…

Alena Doláková mluví čtyřmi jazyky, vystudovala JAMU, hrála v Celetné i Svěrákových Třech bratrech, už rok žije…