Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-5: Průkopník Kodo a Skyactiv nastupuje v nové generaci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (65)

Japonská automobilka Mazda si pro letošní autosalon v Los Angeles připravila světovou premiéru druhé generace modelu CX-5, slavícího své největší prodejní úspěchy v Evropě.

Mazda CX-5 představuje pro svou značku přelomovým model, který se veřejnosti poprvé představil v roce 2011 na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Do sériové produkce totiž přinesl designový styl Kodo a moderní technologie zaměřené na snížení spotřeby, souhrnně označované Skyactiv.

Správnost směru, jímž se tento model vydal, potvrzuje především skutečnost, že od uvedení na trh bylo do dnešních dnů prodáno přes 1,4 milionu CX-5 ve 120 různých zemích. Pokračováním tohoto úspěchu se má stát zcela nová druhá generace, která jde ve stopách svého předchůdce i mladších modelů CX-3, CX-4 a CX-9.

Design novinky je evolucí linií první generace a zároveň dalším rozvíjením stylu Kodo. Především přední partie pak provedením masky chladiče a hlavních světlometů tento model přibližují výše zmíněné trojici crossoverů. Vedle samotných tvarů vozu pak automobilka vyzdvihuje i nový odstín červené, pojmenovaný Soul Red Crystal.

K interiéru uvádí oficiální materiály značky Mazda, že byl navržen se silným zaměřením na vyvolání pozitivních pocitů u řidiče, u nějž má podporovat potěšení z řízení a jízdy, zatímco jeho spolucestujícím má poskytovat komfortní cestovní prostor. Za tímto účelem bylo dále vylepšeno odhlučnění a přepracováno vnitřní řešení sedadel. Nová CX-5 má být se zavazadlovým prostorem o objemu 505 litrů na podobné úrovni jako odcházející provedení.

Posádka může počítat s nejnovějším multimediálním systémem, jehož součástí je sedmipalcový barevný dotykový displej na vrcholu palubní desky, který může doplňovat audio systém Bose s celkem dvanácti reproduktory.

Za povědomými liniemi se ovšem ukrývá zcela nový pětimístný automobil s rozvorem náprav 2700 mm, celkovou délkou 4545 mm, šířkou 1840 mm a výškou 1690 mm, který podobně jako v případě designu i u své techniky využívá evoluce souboru řešení s označením Skyactiv.

Paleta pohonných jednotek nabídne zážehové motory Skyactiv-G o objemu 2,0 l a 2,5 l a vznětový agregát Skyactiv-D s objemem 2,2 litru, jejichž specifikace pro novou CX-5 prozatím nejsou k dispozici. S těmito motory mají spolupracovat šestistupňové manuální i automatické převodovky a vedle pohonu předních kol bude v nabídce i provedení i-Activ AWD s pohonem obou náprav.

Podvozek využívá vpředu zavěšení MacPherson a vzadu víceprvkovou nápravu. Ve výbavě pak nebude chybět systém G-Vectoring, který dynamiku vozidla neovlivňuje brzdami, ale ubíráním a přidáváním plynu. K dalšímu vylepšení jízdních vlastností i pasivní bezpečnosti má přispět skelet karoserie, jehož torzní tuhost je o 15,5 % vyšší než u předchůdce.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (65)
13. 1. 2017 02:13
Re: Staré chyby
Moje přežila dvoje kroupy, ale kamínky lak nezvládá ani náhodou ;-\
13. 1. 2017 02:08
Re: Rozpaky
Jako Škodovkář nejsi vůbec závistivej >:D
Avatar - twistedTSD
17. 11. 2016 19:39
Re: Rozpaky
Souhlas, M3 vypadá trochu zvláštně. Sedan mě ale taky nebere, třeba zvyšující se spodní linka oken mi u takové karoserie přijde nešťastná. Na M6 mi zase vadí "svalnatý" předek.
Avatar - Jopino
17. 11. 2016 14:49
design
na obrázcích mi připadají světlomety malé k těm velkých plochám, ale na videu je to lepší, tak uvidíme. Interiér je ale velký posun dál :yes:

[odkaz]
17. 11. 2016 00:03
Re: vyzera pekne
Tak výškové nastavenie pasov nie je ani v bmw3 možné :-) a nejako to nevadí.