Mazda: Do roku 2015 snížíme spotřebu našich modelů o 30 %
Mazda už od roku 1991 usiluje o snížení závislosti svých produktů na ropě. Kromě vývoje vodíkového pohonu se zabývá také zvyšováním efektivity svých spalovacích motorů. V letech 2001 až 2008 klesla průměrná spotřeba nových automobilů Mazda nabízených na japonském trhu o 30 %. Plány automobilky počítají s celosvětovým snížením o dalších 30 %, a to do roku 2015.
V roce 2009 zavede Mazda do výroby vlastní systém start&stop. Řešení s názvem Smart Idle Stop System na rozdíl od dalších podobných systémů nastartuje motor vstříknutím paliva do válců a následným zážehem. Protože k restartu není potřeba startér, celý proces je rychlejší, tišší a přináší úsporu paliva 7-8 %.
Dále se příští rok začnou ve skandinávských zemích a v Severní Americe prodávat motory flex-fuel, které spalují směsi benzinu a etanolu E85. Od roku 2011 bude do výroby zavedena nová generace přímého vstřikování benzinu, která zvýší výkon motoru o 15 až 20 % a sníží spotřebu zhruba o 20 %. Stejnou úsporu paliva přinese nová generace dieselových motorů, která se objeví také v roce 2011. Počátkem příštího desetiletí navíc Mazda představí novou generaci Wankelova motoru s označením 16X.
Kromě konvenčních typů pohonu Mazda intenzivně testuje vodíkový pohon. Model Mazda5 Hydrogen RE Hybrid získal v červnu povolení k provozu na japonských silnicích. Proti předchozím prototypům má o 40 % větší výkon a dojezd vzrostl na 200 km. Během tohoto fiskálního roku začne Mazda tyto vozy pronajímat zájemcům.
Současně s tím probíhá vývoj zcela nového vodíkového automobilu, který by měl mít výkon na úrovni benzinového třílitru a akční rádius 400 km.