Mazda MPV – přednosti skryté pod kapotou

Mazda MPV – přednosti skryté pod kapotou

 
 
13.6. 2002 ACz

Nový vznětový motor o obsahu 2.0 litru s výkonem 136 koní (100 kW), nový zážehový motor o obsahu 2.3 litru s výkonem 141 koní (104 kW) a nejvyšší specifikace v dané třídě – to jsou hlavní novinky, se kterými vstupuje na trh facelift Mazdy MPV.

Model Mazda MPV byl představen v roce 1999. Nový model MPV prošel řadou změn, které mají zdůrazňovat jeho funkčnost a jízdní dynamiku. Z vnějšku je model MPV 2002 snadno identifikovatelný díky svým přepracovaným mohutným nárazníkům, novým světlometům, nápadné pětiúhelníkové mřížce přední masky a novým 16 palcovým diskům kol z lehkých slitin.

Stejně tak byly určité změny provedeny i v interiéru vozu. Nově použité sportovní čalounění v tmavě šedé barvě, přístrojová deska s povrchovou úpravou imitující karbon a snazší přístup k sedadlům třetí řady, kdy již není nutné před sklopením sedadel druhé řady demontovat jejich hlavové opěrky.

Nejvýznamnější změny jsou ovšem pod kapotou motoru. Původní zážehový motor o obsahu dvou litrů byl nahrazen novým čtyřválcem typu MZR o obsahu 2.3 litru, produkující 141 k (104 kW). Současně s ním je nabízen nový vznětový agregát o obsahu 2.0 litru typu MZR-CD se systémem common-rail, který produkuje vynikajících 136 k (100 kW) a krouticí moment 310 Nm, díky čemuž nabízí pohodovou jízdu i dostatečný výkon.

Zdokonaleními provedenými na podvozku se nový model MPV rovněž výrazně odlišuje od svého předchůdce: pozměněné nápravy, výkonnější brzdy a dokonce pevnější skelet karoserie, který byl uzpůsoben pro použití výkonnějších motorů. Současně zajišťuje i vyšší primární bezpečnost.

Mnoho ze svých nejlepších vlastností si nový model MPV zachoval. Nadále disponuje jedním z nejprostornějších interiérů v dané třídě, dvojice praktických posuvných dveří umožňuje snadný nástup a výstup cestujících i během parkování v těsných prostorách. Zároveň si také udržel svou variabilitu uspořádání sedadel.

Nový model MPV se může pochlubit ve své třídě nejdelším výčtem výbavy: čtveřice bezpečnostních vzduchových vaků, ABS, klimatizace, výškově nastavitelný volant a střešní ližiny, které jsou standardní výbavou vozu stejně tak, jako elektricky ovládaná přední i zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a centrální zamykání.

Na českém i slovenském trhu se bude MPV 2002 prodávat ve výbavě Exclusive, a to za následující ceny:

MPV, Exclusive, 2.3i: 869.900,- Kč
MPV, Exclusive, 2.0 TD: 899.900,- Kč

Spolupracujeme s TipCars.com
OPEC by mohl brzy rozhodnout o zvýšení produkce ropy OPEC by mohl brzy rozhodnout o zvýšení produkce ropy

Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC) by se mohla už v…

Rakouská pojišťovna Vienna Insurance zvýšila zisk. Pomohlo jí i Česko Rakouská pojišťovna Vienna Insurance zvýšila zisk. Pomohlo jí i Česko

Rakouská pojišťovna Vienna Insurance Group (VIG) v…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč

Ke zlevnění modernizované Škody Fabia došlo pouze v…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 



Původní hranatá Mazda MPV: Proč vznikla dříve než slavná MX-5? Původní hranatá Mazda MPV: Proč vznikla dříve než slavná MX-5?

První velkoprostorový automobil od Mazdy vyjel už v roce…

Nová Mazda MPV: prodej na japonském trhu zahájen Nová Mazda MPV: prodej na japonském trhu zahájen

Evropský zákazník zatím musí vyčkávat, zda mu Mazda…

 



 
Kdo může za boom malých SUV? Ford to ví a vyvrací jeden zásadní omyl

Kdo může za boom malých SUV? Ford to ví a vyvrací jeden zásadní omyl

Dnes 09:54

Automobilky už nestaví jen velká rodinná SUV, stále více dostávají prostor i malé sportovně-užitkové vozy do města. Průzkum odhaluje, proč tomu tak je.




Blesk.cz

Díky výhře 43 milionů ve Sportce plánuje muž nákup snů

Díky výhře 43 milionů ve Sportce plánuje muž nákup snů

Vlastní šťastná čísla a tiket na dvě losování za který zaplatil 40 korun, dopomohly muži z Plzně ve středním…

Václav Postránecký (74) po operaci břicha: Hlídá ho manželka!

Václav Postránecký (74) po operaci břicha: Hlídá ho…

Z nejhoršího je, zdá se, venku a už zase pracuje. Václav Postránecký (74) se vrátil na jeviště Národního divadla…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Bednář o českém hokeji: Máme deku, kterou měly i velmoci. Zase se to otočí

Bednář o českém hokeji: Máme deku, kterou měly i…

Zvyká si na novou funkci. Teprve v dubnu ukončil Jaroslav Bednář hokejovou kariéru a s velkou vervou se hned…

 

Reflex.cz

Automatizace ohrožuje Česko. Podívejte se, komu za 20 let seberou roboti práci

Automatizace ohrožuje Česko. Podívejte se, komu za…

Umělá inteligence je všude kolem nás už desítky let. V poslední době se ovšem stroje čím dál rychleji…

Dobré ráno, Vary! Na festival přijede oscarový Barry Levinson, režisér filmů Rain Man či Vrtěti psem

Dobré ráno, Vary! Na festival přijede oscarový Barry…

Karlovarský festival pokračuje v odhalování střípků programu 53. ročníku.  Jedním z hostů bude americký režisér…