Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda plánuje dietu: Každý nový model bude lehčí

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Mazdě nestačí její současný trend snižování hmotnosti u nových modelů. Příští generace zhubnou v průměru o dalších 100 kg.

Se sympatickým trendem začala hirošimská automobilka už u druhé generace řady 2 na počátku roku 2008. Podle Automotive News chce snížit hmotnost všech svých nových modelů v porovnání s těmi odcházejícími o 100 kg. Do roku 2015 totiž musí dosáhnout poklesu průměrné spotřeby vozů o 30 %. Nová strategie zahrnuje také hybridní vozidla a elektromobily.

Šéf vývoje Mazdy pro Severní Ameriku David Coleman údaje upřesnil: „Skutečné číslo se sice bude lišit dle jednotlivých řad, ale představuje pro nás vysoký a důležitý cíl. Vztahuje se pouze na zcela nové modely, nikoli na modernizované.“

Japonci chtějí uplatnit při výrobě místo pouhého svařování jednotlivých karosářských dílů kombinaci svařování s lepením. Je potřeba méně materiálu, ale patřičná pevnost spojů i celé struktury karoserie zůstává zachována. Stejným způsobem už vzniká nová Mazda CX-5.

Plán neobsahuje rozsáhlejší využití hliníku, uhlíkových vláken nebo jiných exotických materiálů, které by auta zbytečně prodražovalo. Mazda zůstane u oceli, přičemž uplatní ve větší míře tu lehčí vysokopevnostní. „Myslíme si, že zde stále existuje prostor pro zlepšení,“ dodal Coleman.

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Avatar - white label
9. 8. 2012 13:14
Re: Chályhodné
To co jsem napsal platí pro všechny, každý (i Mazda) si palec nahoru zaslouží za to co udělala/dělá, ale ne jen za to, co prezentuje že dělat bude.
Avatar - switch.man
9. 8. 2012 12:38
joojoo..
kdyz si vzpomenu na svou prvni Magdu.. 323f bg 1.6 16V .. v technicaku tusim 990kg. to bylo radosti. nikdy na ni nezapomenu - nejzabavnejsi auto, s motorem. ktery se rad vytacel a skvelym podvozkem .)
Avatar - white label
9. 8. 2012 11:22
Re: Chályhodné
Vidím, že marketing (tentokrát Mazdy) znovu objevil Ameriku, proboha kdo dnes neplánuje snížení hmotnosti modelů?
Palec nahoru si zaslouží ti, kteří to nejen plánují (mluví o tom), ale už mají za sebou i konkrétní výsledky...
9. 8. 2012 07:31
Re: Chályhodné
Tak je. V casoch ked pomaly hatchback nizsej strednej ma cez pol druha tony je pristup Mazdy chvalyhodny. Najma ked usetrena hmotnost sa pozitivne prejavuje aj na spotrebe...

Neda mi nespomenut v tejto suvislosti protiklad v podobe Opelu: ci Astra alebo Insignia, tie auta su skratka "prezrate", a poriadna redukcna dieta by im len prospela!
9. 8. 2012 00:10
Re: Mazda bude brzy výrobce obojživelných vozidel.
netyka sa to len automotive,je to vseobecny trend (nove materialy v priemysle,vyssie pevnosti,nove konstrukcie,technologie)...na druhu stranu kebys dal radsej rozumnejsi argument...a po tretie,ked uz to mam,preco to nepredat?