Mazda plánuje dietu: Každý nový model bude lehčí
Se sympatickým trendem začala hirošimská automobilka už u druhé generace řady 2 na počátku roku 2008. Podle Automotive News chce snížit hmotnost všech svých nových modelů v porovnání s těmi odcházejícími o 100 kg. Do roku 2015 totiž musí dosáhnout poklesu průměrné spotřeby vozů o 30 %. Nová strategie zahrnuje také hybridní vozidla a elektromobily.
Šéf vývoje Mazdy pro Severní Ameriku David Coleman údaje upřesnil: „Skutečné číslo se sice bude lišit dle jednotlivých řad, ale představuje pro nás vysoký a důležitý cíl. Vztahuje se pouze na zcela nové modely, nikoli na modernizované.“
Japonci chtějí uplatnit při výrobě místo pouhého svařování jednotlivých karosářských dílů kombinaci svařování s lepením. Je potřeba méně materiálu, ale patřičná pevnost spojů i celé struktury karoserie zůstává zachována. Stejným způsobem už vzniká nová Mazda CX-5.
Plán neobsahuje rozsáhlejší využití hliníku, uhlíkových vláken nebo jiných exotických materiálů, které by auta zbytečně prodražovalo. Mazda zůstane u oceli, přičemž uplatní ve větší míře tu lehčí vysokopevnostní. „Myslíme si, že zde stále existuje prostor pro zlepšení,“ dodal Coleman.