Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda se připravuje na premiéru modelu CX-8. O co se bude jednat?

David Bureš
Diskuze (9)
Také v Japonsku dobře vědí, jak jsou SUV populární. Mazda tak CX-3, CX-5 a u nás nenabízené modely CX-4 a CX-9 doplní o další takový vůz.

Od příchodu druhé generace Mazdy CX-5 se několikrát spekulovalo o tom, že automobil bude dostupný i v sedmimístné verzi. Taková varianta nakonec nepřijde, mezeru mezi CX-5 a větší, u nás nenabízenou, CX-9 vyplní samostatný model, nakonec nazvaný CX-8. Do prodeje vstoupí ještě před koncem letošního roku, tedy alespoň na domácím japonském trhu.

CX-8 je důkazem, že i japonská značka Mazda se z MPV postupně přeorientovává na crossovery a SUV. Automobilka tak už ukončila produkci velkoprostorových modelů 5 (Premacy) a u nás neznámých modelů 8 a Biante, které budou nepřímo nahrazeny právě modelem CX-8.

Mazda už připravovanou novinku postupně odhaluje, již dříve zveřejnila snímek kabiny auta, pomocí nějž dokázala, že novinka skutečně nabídne tři řady sedadel. Vedle sedmimístné varianty bude k dispozici i šestimístná verze, která nabídne více prostoru v druhé řadě.

Další detaily na veřejnost unikají z prezentačních materiálů pro dealery. Díky tomu už víme, že novinka bude 4.900 mm dlouhá, 1.840 mm široká a 1.730 mm vysoká. Proti druhé generaci CX-5 tak bude o 350 mm delší a 50 mm vyšší, šířka bude zachována. Rozvor se ve srovnání s CX-5 natáhne o 230 mm na 2.930 mm.

Z uniklých nákresů auta i jeho špionážních fotografií už víme, že auto tvarově naváže na aktuální CX-5. To znamená agresivně řešenou příď se světlomety napojenými na výraznou masku chladiče, jejíž součástí však na rozdíl od CX-5 budou vodorovné příčky.

Z motorové nabídky je zatím potvrzen pouze turbodiesel 2.2 Skyactiv-D známý z CX-5. Nabídne výkon 129 kW při 4500 otáčkách a točivý moment 420 N.m při 2000 otáčkách, přičemž spárován bude s šestistupňovým automatem. Očekává se však i nabídnutí benzinového agregátu, nejspíše 2.5 Skyactiv-G.

Mazda CX-8 bude oficiálně odhalena v říjnu na domácím tokijském autosalonu. V té době už bude probíhat sériová výroba, jejíž start je naplánován na srpen. Na domácím japonském trhu se auto začne prodávat v listopadu, zda dorazí i do Evropy, je zatím ve hvězdách. Spíše se ho však nedočkáme, předchozí 8 se na starém kontinentu neprodávala. To samé platí pro větší SUV CX-9, která je určena pro Ameriku nebo Austrálii. U ní se však spekuluje, že by do Evropy mohla dorazit.

David Bureš
Diskuze (9)
Avatar - Ghostyx
11. 6. 2017 11:27
Re: ???
Co tady cpeš ty allahovic psychouše ty kkte? :no: 8-s Ta jejich "svatá" válka je tady každýmu ukradená... :-!
Avatar - Shr3k
10. 6. 2017 21:06
Re: Teplý housky
CX-4 se bouchá pouze a jen ve FAW-Mazda v Číně, Čchang-čchunu.
10. 6. 2017 19:38
Na delší CX5 čekáme jak na smilování
Už aby tu byla. Jediná nevýhoda CX5 jako rodinného korábu je právě malý kufr.
Avatar - WinDiesel
10. 6. 2017 16:51
Re: Teplý housky
Diesel je jistý. Mazda prolomila v Japonsku tabu a v dieselu prodává 65% vozů. To je hlavní problém, na export jsou diesely žádané více než benzíny, dokonce i v USA se již rozběhly prodeje dieselů. Mazda je skutečně limitována výrobní kapacitou.
Avatar - _Karel_
10. 6. 2017 16:09
Re: ???
Ty seš co za i.diota???