Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda vyvíjí motor se dvěma turby a elektrickým kompresorem

Aleš Dragoun
Diskuze (57)
Mazda neutuchá ve vývoji zážehových motorů. Nechala si patentovat třikrát přeplňovaný agregát.

Konstruktéři Mazdy hledají nové cesty, jak snížit emise motorů s vnitřním spalováním, zejména sice nejedovatého, ale pro planetu škodlivého CO2. Jeho produkci samozřejmě nelze globálně zcela eliminovat a navíc se na tvorbě skleníkového efektu podílí pouze zčásti, nicméně normy se budou stále zpřísňovat. Nejasný osud jednotek s krouživými písty už se snad konečně promění v hmatatelný důkaz jménem RX-9.

Ač byly zprávy o něm několikrát dementovány, mělo by se tak stát na konci října v Tokiu. Auto bude silně inspirováno dva roky starým konceptem RX Vision, do prodeje zamíří na konci roku 2018 a bude mít přes 400 k (294 kW).

Japonská automobilka nicméně pracuje na agregátu Skyactiv-X s tzv. kompresním zapalováním. Směs paliva a vzduchu se přivádí k výbuchu pouze stlačením pístem jako naftové jednotky, motor však spaluje benzin.

Kromě toho ale chystá i další novinku pod kapotou, tentokrát přeplňovanou dvojicí turbodmychadel a navíc ještě kompresorem. Elektrickým. Podala si patentovou přihlášku. Na podobném projektu pracovalo před několika lety Volvo v případě dvoulitrového čtyřválce se 450 k (331 kW), do sériové výroby jej ale nedotáhlo a vývoj byl podle všeho zmrazen. Mazda má však smělé plány, chce ten svůj uvést na linky i do prodeje...

Elektrický kompresor se používá v dolním spektru otáček, klasická turbodmychadla se přidávají až při těch vyšších a ženou nahoru výkon. Nesmí chybět mezichladič stlačeného vzduchu pro oba druhy „dopingu“. Myšlenka jednoduchá, netušíme však, zda je pohonná jednotka stále pouze na papíře a bylo pouze požádáno o právní ochranu, či už se pracuje na funkčním prototypu.

Pochopitelně se vyrojily spekulace, že by takové „srdce“ mohlo pohánět nové sportovní kupé se zadním pohonem, jakéhosi následníka RX-8, jen bez „wankelu“. Americký Motor Trend považuje tuto skutečnost za hotovou věc. Pro MX-5 je nejspíš příliš velký, výkonný a komplikovaný, i když není znám ani zdvihový objem. Dočkáme se i „zadokolkového“ SUV a prodá Mazda licenci dále?

Aleš Dragoun
Diskuze (57)
28. 8. 2017 20:37
Re: Mazda made in japan
co to meleš prosim tě za nesmysl, byl jsem v emirátech a co jako !!! ty se tam těžko dostaneš s takovým iq
28. 8. 2017 20:36
Re: Mazda made in japan
nikoho nestavím nad A8, mluvím o výbavě a o tom, že jen * může vysolit za plechovku 2 mega a pak si ji nechat odrbat od sousedky nebo v nákupáku od socky s fiatem punto....
28. 8. 2017 20:34
Re: Mazda made in japan
proč bych se stím měl porovnávat, prostě mě serou čecháčci co si myslí, že když mají pasata tak jsou před sousedy něco, protože oni mají jen škodovku. A pak debílci co si myslí, že passat je německý auto a to musí být kvalitní protože dělají ve fabrice pod skopčákama :-) a jsou z nich vysraný. Tak se z toho musím minimálně posrat co to je za stroj....
28. 8. 2017 20:30
Re: Mazda made in japan
doma máš favorita a machruješ :no: :no: tady to je sebranka
28. 8. 2017 20:29
Re: Mazda made in japan
ty chytráku, co máš doma Suzuki Swift tak ty někomu rad >:D >:D