Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren 570S Coupé: První ze Sports Series oficiálně představen

Michal Fokt
Diskuze (6)
McLaren to až do New Yorku nevydržel a v lehkém předstihu prezentuje svůj první model z kolekce "malých" modelů Sports Series. Jmenuje se 570S Coupé a má 434 koní na tunu.

Tak tu máme konečně nový "malý" McLaren. Není ovšem ani malý, ani slabý, ani pomalý a už vůbec nebude laciný. I přesto půjde zcela jistě o nejlepší koupi z Wokingu, po technické stránce je to totiž stále do značné míry nejen 650S, ale vlastně i P1 za zlomek ceny...

Jak už se mnohokrát psalo, nová řada Sports Series od McLarenu sice tvoří základ nabídky, ovšem není základ jako základ a vozy jako takové nebudou "za hubičku" proto, že by se při jejich konstrukci využívalo levných materiálů a konstrukčních řešení ale proto, že se vlastně dohromady nic nového vyvíjet nemuselo, jen se ve větší sérii vyrábí to, co McLaren vyvinul a použil u supersportu 650S a následně de facto i pro hypersport P1. Vozy mají téměř identické karbonové šasi MonoCell II, vážící méně než 80 kg a také motor V8 3,8 l se dvěma turby.

McLaren nicméně tvrdí, že plných 30 % dílů osmiválce je nových, dá se ovšem očekávat, že byly kvůli menšímu výkonu použity méně odolné komponenty, popřípadě menší turba, model s oficiálním označením 570S Coupé ovšem rozhodně není radno podceňovat - i "podladěný" motor M838TE má výkon 570 koní (419 kW) při nádherných 7400 otáčkách (bavíme se skutečně o turbomotoru) a maximum točivého momentu 600 N.m znázorňuje v rozmezí 5000-6500/min stolovou horu.

Síla motoru jde na zadní kola o rozměru 285/35 R 20 prostřednictvím sedmistupňové převodovky SSG, na předku mají pirellky P Zero Corsa rozměr 225/35 R 19. Za kovanými koly můžete vidět standardně dodávané karbonkeramické brzdy. McLaren 570S Coupé váží jen 1313 kg, což je podle automobilky o 150 kg méně, než má jeho nejbližší konkurent. Však také zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,2 s a dvoustovku minete po 9,5 sekundách plného tlaku na plynový pedál. Maximální rychlost je spíše otázkou aktuální dopravní situace, než schopností vozu, nicméně vězte, že by se zrychlování mělo zastavit na údaji 328 km/h. Uvedená hmotnost kupé je rozdělena mezi obě nápravy v poměru 42:58.

Ačkoli má být Sports Series nejobratnějším a nejzábavnějším McLarenem, současně chce být i nejpoužitelnějším v běžném životě. Proto byly základní tvary, které 570S sdílí s ostatními modely značky, aplikovány tak, aby z vozu byl co nejlepší výhled, sedadla se závodním profilováním jsou až za příplatek a standardem jsou komfortnější, kůží čalouněné exempláře a useň je kvůli bezproblémové údržbě použita i na palubní desce a volantu. Najdete zde také řadu odkládacích prostorů, které doplňují 150litrový kufr pod přední kapotou. Palubní deska se designem výrazně liší od 650S i P1 a jejím nosným motivem je "plovoucí" středový panel, celkově lze kokpit ohodnotit jako sportovně strohý, byť v něm nechybí nic, co může současný řidič superauta vyžadovat.

Karoserie má na délku 4530 mm, je 2095 mm široká a pouhých 1202 mm vysoká, McLaren opět její základní tvary charakterizuje jako "vymodelované větrem". Kombinují jak atraktivní vzhled, byť oproti 650S logicky umírněnější, tak špičková aerodynamika, kombinující nízký odpor vzduchu a velký přítlak.

McLaren 570S Coupé dostal nově zkonstruované zavěšení s dvojitými lichoběžníky a adaptivními tlumiči, schopnými pracovat ve třech režimech - Normal, Sport a Track s názvosloví odpovídajícím výchozím naladěním. Vůz si výstavní premiéru odbude za pár dní v New Yorku, přesné datum uvedení do prodeje a cena zatím nebyly oznámeny, je ovšem jasné, že první auta k zákazníkům zamíří ještě letos.

Michal Fokt
Diskuze (6)
31. 3. 2015 17:42
Podoba
Hned ako som toto auto zbadal tak mi pripomenulo mimozemštana z filmu den nezavislosti myslim hlavne predok a svetla :-)
Avatar - TeeJay
31. 3. 2015 15:19
Re: Efektivní leč...
Oba víme, že "stálost" designu 911 je dost iluzorní a stejně jako elfer už půlstoletí faceliftuje brouka, může McLaren půlstoletí faceliftovat tohle. S ohledem na snahu sportovních značek vytvořit korporátní image (což dříve nebývalo), viz Lambo a Ferrari, se to dá očekávat.

911 má své kouzlo, ale i přes jistou unylost 570 je to stále exotický supersport a navíc neokoukaný.
31. 3. 2015 14:34
Re: Efektivní leč...
Porsche 911 je solitér. Tržně proti sobě můžou jít jak chtějí, ale zatímco "devětsetjedenáctce" bude stačit měnit interiér, světelnou techniku apod, McL bude muset změnit celý auto.
Nevím jak na tom bude cenově, ale moc daleko od GTB to nebude ;-)
Avatar - TeeJay
31. 3. 2015 14:28
Re: Efektivní leč...
Musí to vypadat hůř, než 650S, nějaký důvod, proč dát pár mega navíc za 80 koní, mít musíš. Tady bych to nepřirovnával ke GTB, to je sféra 650S, ale spíš k 911 Turbo a na to to zas tak zle nevypadá. >:-[]
Avatar - 3_diamanty
31. 3. 2015 13:28
Re: Efektivní leč...
ma to iste exterierove rezervy v dizajne suhlasim ( 650S je krajsi ) ..... ale ten interier je vazne pecka.... ten nema chybu :yes: