reklama


31.3. 2015 Michal Fokt

McLaren 570S Coupé: První ze Sports Series oficiálně představen

 

McLaren to až do New Yorku nevydržel a v lehkém předstihu prezentuje svůj první model z kolekce "malých" modelů Sports Series. Jmenuje se 570S Coupé a má 434 koní na tunu.

Tak tu máme konečně nový "malý" McLaren. Není ovšem ani malý, ani slabý, ani pomalý a už vůbec nebude laciný. I přesto půjde zcela jistě o nejlepší koupi z Wokingu, po technické stránce je to totiž stále do značné míry nejen 650S, ale vlastně i P1 za zlomek ceny...

Jak už se mnohokrát psalo, nová řada Sports Series od McLarenu sice tvoří základ nabídky, ovšem není základ jako základ a vozy jako takové nebudou "za hubičku" proto, že by se při jejich konstrukci využívalo levných materiálů a konstrukčních řešení ale proto, že se vlastně dohromady nic nového vyvíjet nemuselo, jen se ve větší sérii vyrábí to, co McLaren vyvinul a použil u supersportu 650S a následně de facto i pro hypersport P1. Vozy mají téměř identické karbonové šasi MonoCell II, vážící méně než 80 kg a také motor V8 3,8 l se dvěma turby.

McLaren nicméně tvrdí, že plných 30 % dílů osmiválce je nových, dá se ovšem očekávat, že byly kvůli menšímu výkonu použity méně odolné komponenty, popřípadě menší turba, model s oficiálním označením 570S Coupé ovšem rozhodně není radno podceňovat - i "podladěný" motor M838TE má výkon 570 koní (419 kW) při nádherných 7400 otáčkách (bavíme se skutečně o turbomotoru) a maximum točivého momentu 600 N.m znázorňuje v rozmezí 5000-6500/min stolovou horu.

Síla motoru jde na zadní kola o rozměru 285/35 R 20 prostřednictvím sedmistupňové převodovky SSG, na předku mají pirellky P Zero Corsa rozměr 225/35 R 19. Za kovanými koly můžete vidět standardně dodávané karbonkeramické brzdy. McLaren 570S Coupé váží jen 1313 kg, což je podle automobilky o 150 kg méně, než má jeho nejbližší konkurent. Však také zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,2 s a dvoustovku minete po 9,5 sekundách plného tlaku na plynový pedál. Maximální rychlost je spíše otázkou aktuální dopravní situace, než schopností vozu, nicméně vězte, že by se zrychlování mělo zastavit na údaji 328 km/h. Uvedená hmotnost kupé je rozdělena mezi obě nápravy v poměru 42:58.

Ačkoli má být Sports Series nejobratnějším a nejzábavnějším McLarenem, současně chce být i nejpoužitelnějším v běžném životě. Proto byly základní tvary, které 570S sdílí s ostatními modely značky, aplikovány tak, aby z vozu byl co nejlepší výhled, sedadla se závodním profilováním jsou až za příplatek a standardem jsou komfortnější, kůží čalouněné exempláře a useň je kvůli bezproblémové údržbě použita i na palubní desce a volantu. Najdete zde také řadu odkládacích prostorů, které doplňují 150litrový kufr pod přední kapotou. Palubní deska se designem výrazně liší od 650S i P1 a jejím nosným motivem je "plovoucí" středový panel, celkově lze kokpit ohodnotit jako sportovně strohý, byť v něm nechybí nic, co může současný řidič superauta vyžadovat.

Karoserie má na délku 4530 mm, je 2095 mm široká a pouhých 1202 mm vysoká, McLaren opět její základní tvary charakterizuje jako "vymodelované větrem". Kombinují jak atraktivní vzhled, byť oproti 650S logicky umírněnější, tak špičková aerodynamika, kombinující nízký odpor vzduchu a velký přítlak.

McLaren 570S Coupé dostal nově zkonstruované zavěšení s dvojitými lichoběžníky a adaptivními tlumiči, schopnými pracovat ve třech režimech - Normal, Sport a Track s názvosloví odpovídajícím výchozím naladěním. Vůz si výstavní premiéru odbude za pár dní v New Yorku, přesné datum uvedení do prodeje a cena zatím nebyly oznámeny, je ovšem jasné, že první auta k zákazníkům zamíří ještě letos.

Video

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni

Školy zřizované kraji a obcemi už by neměly dostávat…

Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k…

Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti

Průměr z více než čtyř desítek prognóz počítá s tím, že…

Z parketu Jany Steckerové: Blýská se na lepší časy Z parketu Jany Steckerové: Blýská se na lepší časy

Na středoevropský region v loňském roce dopadlo výrazné…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




McLaren 570S GT4 odhalen a 570S Sprint potvrzen McLaren 570S GT4 odhalen a 570S Sprint potvrzen

McLaren Automotive rozšiřuje svou Sport Series o závodní…

McLaren rozšiřuje nabídku, 570 GT láká na velký kufr a tišší výfuk McLaren rozšiřuje nabídku, 570 GT láká na velký kufr a tišší výfuk

Nabídku McLarenu rozšiřuje dříve avizované gran turismo.…

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Trump chce vybírat novináře pro „tiskovky“ v Bílém domě. Kvůli zášti k CNN?

Trump chce vybírat novináře pro „tiskovky“ v Bílém…

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k účasti na tiskových konferencích Donalda Trumpa v Bílém…

Pražský kavárník »nabízí« loď z PET lahví: Unikát 15 let vyráběl bratr Janžurové

Pražský kavárník »nabízí« loď z PET lahví: Unikát 15…

Kavárník a podnikatel, který oživuje Prahu, Ondřej Kobza hledá vhodné místo pro ekoloď. Tu vytvořil bratr…

 

iSport.cz

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a čelí vyřazení z poháru

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a…

Čtyřicet zápasů neprohráli, aby pak padli hned dvakrát za sebou. Fotbalisté Realu Madrid nezvládli po ligové…

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

 

Reflex.cz

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše, nemá peníze díky kontaktům z minulého režimu

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše,…

Petr Kratochvíl (66) je nejúspěšnější český divadelní producent. Po pěti letech veřejného mlčení poskytl Reflexu…

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

 
 
reklama