31.3. 2015 Michal Fokt

McLaren 570S Coupé: První ze Sports Series oficiálně představen

 

McLaren to až do New Yorku nevydržel a v lehkém předstihu prezentuje svůj první model z kolekce "malých" modelů Sports Series. Jmenuje se 570S Coupé a má 434 koní na tunu.

Tak tu máme konečně nový "malý" McLaren. Není ovšem ani malý, ani slabý, ani pomalý a už vůbec nebude laciný. I přesto půjde zcela jistě o nejlepší koupi z Wokingu, po technické stránce je to totiž stále do značné míry nejen 650S, ale vlastně i P1 za zlomek ceny...

Jak už se mnohokrát psalo, nová řada Sports Series od McLarenu sice tvoří základ nabídky, ovšem není základ jako základ a vozy jako takové nebudou "za hubičku" proto, že by se při jejich konstrukci využívalo levných materiálů a konstrukčních řešení ale proto, že se vlastně dohromady nic nového vyvíjet nemuselo, jen se ve větší sérii vyrábí to, co McLaren vyvinul a použil u supersportu 650S a následně de facto i pro hypersport P1. Vozy mají téměř identické karbonové šasi MonoCell II, vážící méně než 80 kg a také motor V8 3,8 l se dvěma turby.

McLaren nicméně tvrdí, že plných 30 % dílů osmiválce je nových, dá se ovšem očekávat, že byly kvůli menšímu výkonu použity méně odolné komponenty, popřípadě menší turba, model s oficiálním označením 570S Coupé ovšem rozhodně není radno podceňovat - i "podladěný" motor M838TE má výkon 570 koní (419 kW) při nádherných 7400 otáčkách (bavíme se skutečně o turbomotoru) a maximum točivého momentu 600 N.m znázorňuje v rozmezí 5000-6500/min stolovou horu.

Síla motoru jde na zadní kola o rozměru 285/35 R 20 prostřednictvím sedmistupňové převodovky SSG, na předku mají pirellky P Zero Corsa rozměr 225/35 R 19. Za kovanými koly můžete vidět standardně dodávané karbonkeramické brzdy. McLaren 570S Coupé váží jen 1313 kg, což je podle automobilky o 150 kg méně, než má jeho nejbližší konkurent. Však také zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,2 s a dvoustovku minete po 9,5 sekundách plného tlaku na plynový pedál. Maximální rychlost je spíše otázkou aktuální dopravní situace, než schopností vozu, nicméně vězte, že by se zrychlování mělo zastavit na údaji 328 km/h. Uvedená hmotnost kupé je rozdělena mezi obě nápravy v poměru 42:58.

Ačkoli má být Sports Series nejobratnějším a nejzábavnějším McLarenem, současně chce být i nejpoužitelnějším v běžném životě. Proto byly základní tvary, které 570S sdílí s ostatními modely značky, aplikovány tak, aby z vozu byl co nejlepší výhled, sedadla se závodním profilováním jsou až za příplatek a standardem jsou komfortnější, kůží čalouněné exempláře a useň je kvůli bezproblémové údržbě použita i na palubní desce a volantu. Najdete zde také řadu odkládacích prostorů, které doplňují 150litrový kufr pod přední kapotou. Palubní deska se designem výrazně liší od 650S i P1 a jejím nosným motivem je "plovoucí" středový panel, celkově lze kokpit ohodnotit jako sportovně strohý, byť v něm nechybí nic, co může současný řidič superauta vyžadovat.

Karoserie má na délku 4530 mm, je 2095 mm široká a pouhých 1202 mm vysoká, McLaren opět její základní tvary charakterizuje jako "vymodelované větrem". Kombinují jak atraktivní vzhled, byť oproti 650S logicky umírněnější, tak špičková aerodynamika, kombinující nízký odpor vzduchu a velký přítlak.

McLaren 570S Coupé dostal nově zkonstruované zavěšení s dvojitými lichoběžníky a adaptivními tlumiči, schopnými pracovat ve třech režimech - Normal, Sport a Track s názvosloví odpovídajícím výchozím naladěním. Vůz si výstavní premiéru odbude za pár dní v New Yorku, přesné datum uvedení do prodeje a cena zatím nebyly oznámeny, je ovšem jasné, že první auta k zákazníkům zamíří ještě letos.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




McLaren 570S GT4 odhalen a 570S Sprint potvrzen McLaren 570S GT4 odhalen a 570S Sprint potvrzen

McLaren Automotive rozšiřuje svou Sport Series o závodní…

McLaren rozšiřuje nabídku, 570 GT láká na velký kufr a tišší výfuk McLaren rozšiřuje nabídku, 570 GT láká na velký kufr a tišší výfuk

Nabídku McLarenu rozšiřuje dříve avizované gran turismo.…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…