McLaren 570S Coupé: První ze Sports Series oficiálně představen
Tak tu máme konečně nový "malý" McLaren. Není ovšem ani malý, ani slabý, ani pomalý a už vůbec nebude laciný. I přesto půjde zcela jistě o nejlepší koupi z Wokingu, po technické stránce je to totiž stále do značné míry nejen 650S, ale vlastně i P1 za zlomek ceny...
Jak už se mnohokrát psalo, nová řada Sports Series od McLarenu sice tvoří základ nabídky, ovšem není základ jako základ a vozy jako takové nebudou "za hubičku" proto, že by se při jejich konstrukci využívalo levných materiálů a konstrukčních řešení ale proto, že se vlastně dohromady nic nového vyvíjet nemuselo, jen se ve větší sérii vyrábí to, co McLaren vyvinul a použil u supersportu 650S a následně de facto i pro hypersport P1. Vozy mají téměř identické karbonové šasi MonoCell II, vážící méně než 80 kg a také motor V8 3,8 l se dvěma turby.
McLaren nicméně tvrdí, že plných 30 % dílů osmiválce je nových, dá se ovšem očekávat, že byly kvůli menšímu výkonu použity méně odolné komponenty, popřípadě menší turba, model s oficiálním označením 570S Coupé ovšem rozhodně není radno podceňovat - i "podladěný" motor M838TE má výkon 570 koní (419 kW) při nádherných 7400 otáčkách (bavíme se skutečně o turbomotoru) a maximum točivého momentu 600 N.m znázorňuje v rozmezí 5000-6500/min stolovou horu.
Síla motoru jde na zadní kola o rozměru 285/35 R 20 prostřednictvím sedmistupňové převodovky SSG, na předku mají pirellky P Zero Corsa rozměr 225/35 R 19. Za kovanými koly můžete vidět standardně dodávané karbonkeramické brzdy. McLaren 570S Coupé váží jen 1313 kg, což je podle automobilky o 150 kg méně, než má jeho nejbližší konkurent. Však také zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,2 s a dvoustovku minete po 9,5 sekundách plného tlaku na plynový pedál. Maximální rychlost je spíše otázkou aktuální dopravní situace, než schopností vozu, nicméně vězte, že by se zrychlování mělo zastavit na údaji 328 km/h. Uvedená hmotnost kupé je rozdělena mezi obě nápravy v poměru 42:58.
Ačkoli má být Sports Series nejobratnějším a nejzábavnějším McLarenem, současně chce být i nejpoužitelnějším v běžném životě. Proto byly základní tvary, které 570S sdílí s ostatními modely značky, aplikovány tak, aby z vozu byl co nejlepší výhled, sedadla se závodním profilováním jsou až za příplatek a standardem jsou komfortnější, kůží čalouněné exempláře a useň je kvůli bezproblémové údržbě použita i na palubní desce a volantu. Najdete zde také řadu odkládacích prostorů, které doplňují 150litrový kufr pod přední kapotou. Palubní deska se designem výrazně liší od 650S i P1 a jejím nosným motivem je "plovoucí" středový panel, celkově lze kokpit ohodnotit jako sportovně strohý, byť v něm nechybí nic, co může současný řidič superauta vyžadovat.
Karoserie má na délku 4530 mm, je 2095 mm široká a pouhých 1202 mm vysoká, McLaren opět její základní tvary charakterizuje jako "vymodelované větrem". Kombinují jak atraktivní vzhled, byť oproti 650S logicky umírněnější, tak špičková aerodynamika, kombinující nízký odpor vzduchu a velký přítlak.
McLaren 570S Coupé dostal nově zkonstruované zavěšení s dvojitými lichoběžníky a adaptivními tlumiči, schopnými pracovat ve třech režimech - Normal, Sport a Track s názvosloví odpovídajícím výchozím naladěním. Vůz si výstavní premiéru odbude za pár dní v New Yorku, přesné datum uvedení do prodeje a cena zatím nebyly oznámeny, je ovšem jasné, že první auta k zákazníkům zamíří ještě letos.