8.2. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

McLaren Senna prozradil svá tajemství. Jak je opravdu rychlý? A kolik váží?

 

Hypersport poháněný čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo je primárně orientován pro jízdu na okruhu, může ale i na silnice. Už teď je vyprodaný!

McLaren se ani v době přísnějších emisních norem a dalších zpřísňujících pravidel nebojí postaví nekompromisní hypersport. Pojmenoval ho Senna po legendárním závodníkovi Formule 1, jehož schopnostmi se vůz inspiroval. Po prvotním odhalení loni v prosinci McLaren konečně odtajnil technická data novinky.

Díky tomu tak konečně víme, že Senna zrychlí z 0-100 km/h za pouhých 2,8 sekundy a na dvoustovce je za 6,8 sekundy. Pokud pak vydržíte držet plyn na podlaze ještě dále, dostanete se na nejvyšší rychlost 340 km/h. To možná z absolutního hlediska není tolik, McLaren ale zdůrazňuje, že Senna není o schopnostech v přímce, ale v zatáčkách. Je totiž schopen generovat až 800 kilogramů přítlačné síly.

Aerodynamice byl totiž kompletně přizpůsoben vzhled auta, což z něj dělá možná trochu neforemné dílo. Pro McLaren je každopádně filozofie formy následující funkci klíčová a Senna je jejím nejsilnějším vyjádřením. Z toho důvodu autu nechybí aktivní klapky nebo obří, hydraulicky ovládaný přítlačný spoiler na zádi. Specialitou je výfukový systém z titanu a slitiny Inconel, který je podle konkrétního trhu zakončen odlišnou koncovkou – aby splnil hlukové normy té které země. McLaren totiž přiznává, že motor auta vyluzuje zvuk podobný závodním motorkám.

Video

Rychlostní schopnosti má každopádně na starosti uprostřed uložený čtyřlitrový osmiválec s dvěma turbodmychadly typu twin-scroll, který je naladěn na 800 koní (588 kW) a 800 N.m. Agregát s interním označením M840TR má plochou klikovou skříň, suché mazání a odlehčené písty. Spárován je se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která jeho sílu posílá výhradně na zadní kola. Vedle automatického módu lze samozřejmě řadit i ručně, pomocí páček pod volantem, které jsou přizpůsobeny i jízdě v řidičských rukavicích.

K tématu: 5 tajemství McLarenu Senna. Proč má prosklené dveře? A proč mu chybí kufr?

Motor si přitom musí poradit s jen 1.198 kilogramů těžkým vozem (suchá hmotnost), což ve výsledku znamená výkonovou hmotnost 668 koní na tunu. Senna je tudíž nejlehčím McLaren od dob legendární F1. To se hodí při jízdě na závodním okruhu, které je vůz primárně uzpůsoben, na silnici ale může také.

Základem je lehounká karbonová konstrukce, vylepšená Monocage III je vůbec nejlehčím monokokem, jaký kdy McLaren použil u sériového auta. Maximálně odlehčen byl také interiér, který je ve znamení alcantary a karbonu. Navíc částečně odhaluje svoji konstrukci, což šetřilo důležitá kila. Pokud vám však nějaká ta váha navíc nevadí, lze alcantaru nahradit kůží, karbonové panely ve dveřích pak mohou být nahrazeny skleněnými (z Gorila Glass), což má vylepšovat výhled z auta.

Aktivní podvozek s dvojitými lichoběžníky vpředu i vzadu a hydraulickými adaptivními tlumiči je naladěn hlavně pro použití na závodních okruzích. Pro ně je určen režim Race, který nastavení dále přitvrdí a podvozek sníží. V tomto režimu sice maximální rychlost není omezena, McLaren ale zdůrazňuje, že nad 250 km/h se aktivní aerodynamické prvky chovají tak, aby maximálně zvýšily přítlak, ne aby zaručily co nejvyšší rychlost. Na okruzích se budou hodit též pneumatiky Pirelli P ZERO Trofeo R (sice homologované pro silniční použití, ale přizpůsobené jízdě po suchém asfaltu závodních okruzích) nebo karbon-keramické brzdy.

Jestliže vás nabídka zaujala a chystáte se Sennu objednat, vězte, že všech chystaných 500 kousků je už vyprodaných. Všechny budou ručně stavěny ve Wokingu, práce na jejich sestavení zaberou 300 hodin. Zákazníci za ně dali 750.000 liber, což je v přepočtu asi 21,3 milionu korun. Jedinou výjimkou byl kousek vydražený při prosincové prezentaci auta, který majitele vyšel na dva miliony liber (bezmála 57 milionů korun). Výtěžek z aukce putuje Institutu Ayrtona Senny, neziskové organizaci starající se v Brazílii o výchovu dětí.

Spolupracujeme s TipCars.com
Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech…

Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak

Předsedou KSČM se po sobotním sjezdu stal opět Vojtěch…

Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch

Nizozemec s českými kořeny Paul Vincent Koch pracoval už…

Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě

Experti Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW)…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

 






 
Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Dnes 17:36

K rozjíždění vozidla s manuální převodovkou z klidu slouží první převodový stupeň. Tak se to učí v autoškole. Co když ale při rozjezdu použijete „dvojku“? Co při tom hrozí? A proč je takový rozjezd pomalý a neplynulý?




Blesk.cz

Chlapec s autismem postavil největší repliku Titaniku z lega. Teď doplula do USA

Chlapec s autismem postavil největší repliku…

Největší světovou repliku neslavně proslulého parníku Titanic, která kdy byla sestavena z kostek lega,  trvalo…

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

V Poslanecké sněmovně se sešly návrhy na státní vyznamenání, které posoudí příslušný podvýbor. Mezi zasloužilými…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Hašek po remíze: Nemůžeme vždy hrát jako bychom si šňupli kokain

Hašek po remíze: Nemůžeme vždy hrát jako bychom si…

Čtyřikrát za sebou doma na jaře vyhráli, ale popáté brali jen bod. Bohemians po skvělé šňůře v horkém sobotním…

 

Reflex.cz

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního…

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a pomáhá s trávením

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a…

Svatá Hildegarda z Bingenu prý prohlásila: „Kdyby už člověk nemohl nic jíst a nic mu nepomáhalo, špalda jej…