8.2. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

McLaren Senna prozradil svá tajemství. Jak je opravdu rychlý? A kolik váží?

 

Hypersport poháněný čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo je primárně orientován pro jízdu na okruhu, může ale i na silnice. Už teď je vyprodaný!

McLaren se ani v době přísnějších emisních norem a dalších zpřísňujících pravidel nebojí postaví nekompromisní hypersport. Pojmenoval ho Senna po legendárním závodníkovi Formule 1, jehož schopnostmi se vůz inspiroval. Po prvotním odhalení loni v prosinci McLaren konečně odtajnil technická data novinky.

Díky tomu tak konečně víme, že Senna zrychlí z 0-100 km/h za pouhých 2,8 sekundy a na dvoustovce je za 6,8 sekundy. Pokud pak vydržíte držet plyn na podlaze ještě dále, dostanete se na nejvyšší rychlost 340 km/h. To možná z absolutního hlediska není tolik, McLaren ale zdůrazňuje, že Senna není o schopnostech v přímce, ale v zatáčkách. Je totiž schopen generovat až 800 kilogramů přítlačné síly.

Aerodynamice byl totiž kompletně přizpůsoben vzhled auta, což z něj dělá možná trochu neforemné dílo. Pro McLaren je každopádně filozofie formy následující funkci klíčová a Senna je jejím nejsilnějším vyjádřením. Z toho důvodu autu nechybí aktivní klapky nebo obří, hydraulicky ovládaný přítlačný spoiler na zádi. Specialitou je výfukový systém z titanu a slitiny Inconel, který je podle konkrétního trhu zakončen odlišnou koncovkou – aby splnil hlukové normy té které země. McLaren totiž přiznává, že motor auta vyluzuje zvuk podobný závodním motorkám.

Video

Rychlostní schopnosti má každopádně na starosti uprostřed uložený čtyřlitrový osmiválec s dvěma turbodmychadly typu twin-scroll, který je naladěn na 800 koní (588 kW) a 800 N.m. Agregát s interním označením M840TR má plochou klikovou skříň, suché mazání a odlehčené písty. Spárován je se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která jeho sílu posílá výhradně na zadní kola. Vedle automatického módu lze samozřejmě řadit i ručně, pomocí páček pod volantem, které jsou přizpůsobeny i jízdě v řidičských rukavicích.

K tématu: 5 tajemství McLarenu Senna. Proč má prosklené dveře? A proč mu chybí kufr?

Motor si přitom musí poradit s jen 1.198 kilogramů těžkým vozem (suchá hmotnost), což ve výsledku znamená výkonovou hmotnost 668 koní na tunu. Senna je tudíž nejlehčím McLaren od dob legendární F1. To se hodí při jízdě na závodním okruhu, které je vůz primárně uzpůsoben, na silnici ale může také.

Základem je lehounká karbonová konstrukce, vylepšená Monocage III je vůbec nejlehčím monokokem, jaký kdy McLaren použil u sériového auta. Maximálně odlehčen byl také interiér, který je ve znamení alcantary a karbonu. Navíc částečně odhaluje svoji konstrukci, což šetřilo důležitá kila. Pokud vám však nějaká ta váha navíc nevadí, lze alcantaru nahradit kůží, karbonové panely ve dveřích pak mohou být nahrazeny skleněnými (z Gorila Glass), což má vylepšovat výhled z auta.

Aktivní podvozek s dvojitými lichoběžníky vpředu i vzadu a hydraulickými adaptivními tlumiči je naladěn hlavně pro použití na závodních okruzích. Pro ně je určen režim Race, který nastavení dále přitvrdí a podvozek sníží. V tomto režimu sice maximální rychlost není omezena, McLaren ale zdůrazňuje, že nad 250 km/h se aktivní aerodynamické prvky chovají tak, aby maximálně zvýšily přítlak, ne aby zaručily co nejvyšší rychlost. Na okruzích se budou hodit též pneumatiky Pirelli P ZERO Trofeo R (sice homologované pro silniční použití, ale přizpůsobené jízdě po suchém asfaltu závodních okruzích) nebo karbon-keramické brzdy.

Jestliže vás nabídka zaujala a chystáte se Sennu objednat, vězte, že všech chystaných 500 kousků je už vyprodaných. Všechny budou ručně stavěny ve Wokingu, práce na jejich sestavení zaberou 300 hodin. Zákazníci za ně dali 750.000 liber, což je v přepočtu asi 21,3 milionu korun. Jedinou výjimkou byl kousek vydražený při prosincové prezentaci auta, který majitele vyšel na dva miliony liber (bezmála 57 milionů korun). Výtěžek z aukce putuje Institutu Ayrtona Senny, neziskové organizaci starající se v Brazílii o výchovu dětí.

Spolupracujeme s TipCars.com
Hamáček se v čele ČSSD udrží. Prozatím Hamáček se v čele ČSSD udrží. Prozatím

Svým tahem požádat dvousetčlenný výkonný výbor o důvěru…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Vaření s dědou Zápisník Marka Schwarzmanna: Vaření s dědou

Víte, jaká je nejstarší zkamenělina prokazující existenci…

Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně

Každý, komu se daří na poli internetového prodeje, vám…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

 



McLaren Senna 001 už má svého majitele McLaren Senna 001 už má svého majitele

McLaren Senna byl odhalen loni v prosinci. První kus…

5 tajemství McLarenu Senna. Proč má prosklené dveře? A proč mu chybí kufr? 5 tajemství McLarenu Senna. Proč má prosklené dveře? A proč mu chybí kufr?

Novinka z Wokingu v mnohém navazuje na legendární McLaren…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Včera

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Napadení herečky na Vinohradské? Všechno bylo úplně jinak, tvrdí obsluha baru

Napadení herečky na Vinohradské? Všechno bylo úplně…

Mladou herečku Kateřinu D. měla dle jejího tvrzení na sociální síti napadnout ve středu ráno skupina mužů v…

Šokující průběh těhotenského focení: Narodilo se „mimi monstrum“!

Šokující průběh těhotenského focení: Narodilo se…

Těhotenské focení anglického páru se zvrhlo v krvavou řezničinu. Todd a Nicole Cameronovi se právě nechali fotit…

 

iSport.cz

Štěpánkova rozlučka, koncert celebrit! Hvězdy radily, přišel Gott i drahé polovičky

Štěpánkova rozlučka, koncert celebrit! Hvězdy…

Sestava jako na olympiádě! Včerejší rozlučka s hvězdnou kariérou tenisty Radka Štěpánka (39) byla velkolepým…

Úžasné SBOHEM! Štěpánek zdolal Djokoviče, přijel za ním Agassi i Čech

Úžasné SBOHEM! Štěpánek zdolal Djokoviče, přijel za…

Slzy v očích, slova díků, světové hvězdy, nekonečné ovace vestoje od téměř 15 tisíců fanoušků a také poslední…

 

Reflex.cz

Rozkmotřili se Štefánik s Masarykem kvůli ženě? Nový film naznačuje, že to tak mohlo být

Rozkmotřili se Štefánik s Masarykem kvůli ženě? Nový…

Během dialogu s Karlem Čapkem se první československý prezident přizná k románku se ženou, která byla za války…

Michal David: Zemanovi jsem ve volbách fandil. Nevím, proč se z mého vyznamenání dělá takový humbuk

Michal David: Zemanovi jsem ve volbách fandil.…

Se zpěvákem Michalem Davidem (58) máme pár věcí společných: narodili jsme se v šedesátkách, tedy před okupací…