8.2. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

McLaren Senna prozradil svá tajemství. Jak je opravdu rychlý? A kolik váží?

 

Hypersport poháněný čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo je primárně orientován pro jízdu na okruhu, může ale i na silnice. Už teď je vyprodaný!

McLaren se ani v době přísnějších emisních norem a dalších zpřísňujících pravidel nebojí postaví nekompromisní hypersport. Pojmenoval ho Senna po legendárním závodníkovi Formule 1, jehož schopnostmi se vůz inspiroval. Po prvotním odhalení loni v prosinci McLaren konečně odtajnil technická data novinky.

Díky tomu tak konečně víme, že Senna zrychlí z 0-100 km/h za pouhých 2,8 sekundy a na dvoustovce je za 6,8 sekundy. Pokud pak vydržíte držet plyn na podlaze ještě dále, dostanete se na nejvyšší rychlost 340 km/h. To možná z absolutního hlediska není tolik, McLaren ale zdůrazňuje, že Senna není o schopnostech v přímce, ale v zatáčkách. Je totiž schopen generovat až 800 kilogramů přítlačné síly.

Aerodynamice byl totiž kompletně přizpůsoben vzhled auta, což z něj dělá možná trochu neforemné dílo. Pro McLaren je každopádně filozofie formy následující funkci klíčová a Senna je jejím nejsilnějším vyjádřením. Z toho důvodu autu nechybí aktivní klapky nebo obří, hydraulicky ovládaný přítlačný spoiler na zádi. Specialitou je výfukový systém z titanu a slitiny Inconel, který je podle konkrétního trhu zakončen odlišnou koncovkou – aby splnil hlukové normy té které země. McLaren totiž přiznává, že motor auta vyluzuje zvuk podobný závodním motorkám.

Video

Rychlostní schopnosti má každopádně na starosti uprostřed uložený čtyřlitrový osmiválec s dvěma turbodmychadly typu twin-scroll, který je naladěn na 800 koní (588 kW) a 800 N.m. Agregát s interním označením M840TR má plochou klikovou skříň, suché mazání a odlehčené písty. Spárován je se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která jeho sílu posílá výhradně na zadní kola. Vedle automatického módu lze samozřejmě řadit i ručně, pomocí páček pod volantem, které jsou přizpůsobeny i jízdě v řidičských rukavicích.

K tématu: 5 tajemství McLarenu Senna. Proč má prosklené dveře? A proč mu chybí kufr?

Motor si přitom musí poradit s jen 1.198 kilogramů těžkým vozem (suchá hmotnost), což ve výsledku znamená výkonovou hmotnost 668 koní na tunu. Senna je tudíž nejlehčím McLaren od dob legendární F1. To se hodí při jízdě na závodním okruhu, které je vůz primárně uzpůsoben, na silnici ale může také.

Základem je lehounká karbonová konstrukce, vylepšená Monocage III je vůbec nejlehčím monokokem, jaký kdy McLaren použil u sériového auta. Maximálně odlehčen byl také interiér, který je ve znamení alcantary a karbonu. Navíc částečně odhaluje svoji konstrukci, což šetřilo důležitá kila. Pokud vám však nějaká ta váha navíc nevadí, lze alcantaru nahradit kůží, karbonové panely ve dveřích pak mohou být nahrazeny skleněnými (z Gorila Glass), což má vylepšovat výhled z auta.

Aktivní podvozek s dvojitými lichoběžníky vpředu i vzadu a hydraulickými adaptivními tlumiči je naladěn hlavně pro použití na závodních okruzích. Pro ně je určen režim Race, který nastavení dále přitvrdí a podvozek sníží. V tomto režimu sice maximální rychlost není omezena, McLaren ale zdůrazňuje, že nad 250 km/h se aktivní aerodynamické prvky chovají tak, aby maximálně zvýšily přítlak, ne aby zaručily co nejvyšší rychlost. Na okruzích se budou hodit též pneumatiky Pirelli P ZERO Trofeo R (sice homologované pro silniční použití, ale přizpůsobené jízdě po suchém asfaltu závodních okruzích) nebo karbon-keramické brzdy.

Jestliže vás nabídka zaujala a chystáte se Sennu objednat, vězte, že všech chystaných 500 kousků je už vyprodaných. Všechny budou ručně stavěny ve Wokingu, práce na jejich sestavení zaberou 300 hodin. Zákazníci za ně dali 750.000 liber, což je v přepočtu asi 21,3 milionu korun. Jedinou výjimkou byl kousek vydražený při prosincové prezentaci auta, který majitele vyšel na dva miliony liber (bezmála 57 milionů korun). Výtěžek z aukce putuje Institutu Ayrtona Senny, neziskové organizaci starající se v Brazílii o výchovu dětí.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Syrští Kurdové nechtějí bezpečnostní zónu na severu Sýrie Syrští Kurdové nechtějí bezpečnostní zónu na severu Sýrie

Syrští Kurdové nesouhlasí s tím, aby byla na severu…

Accolade chce v Otovicích u Karlových Varů vybudovat výrobní areál pro hi-tech firmy Accolade chce v Otovicích u Karlových Varů vybudovat výrobní areál pro hi-tech firmy

Skupina Accolade chce v Otovicích u Karlových Varů za…

Průměrná sazba hypoték v prosinci stoupla nejrychleji za 10 let Průměrná sazba hypoték v prosinci stoupla nejrychleji za 10 let

Průměrná úroková sazba hypoték v prosinci stoupla na 2,91…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Pátá generace legendárního sportovního vozu je konečně…

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka? TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve…

 



McLaren Senna 001 už má svého majitele McLaren Senna 001 už má svého majitele

McLaren Senna byl odhalen loni v prosinci. První kus…

5 tajemství McLarenu Senna. Proč má prosklené dveře? A proč mu chybí kufr? 5 tajemství McLarenu Senna. Proč má prosklené dveře? A proč mu chybí kufr?

Novinka z Wokingu v mnohém navazuje na legendární McLaren…

 



 
Škoda už láká na sériový Vision X! Tady je první upoutávka na malé SUV

Škoda už láká na sériový Vision X! Tady je první upoutávka na malé SUV

Dnes 08:31

Nové malé SUV z dílny mladoboleslavské značky se podle očekávaní představí na březnovém ženevském autosalonu.




Blesk.cz

Drama a strach v rodině Karla Gotta: Nutná operace! Jak dopadla?

Drama a strach v rodině Karla Gotta: Nutná operace!…

Místo toho, aby se Dominika Gottová (45), nejstarší dcera Karla Gotta (79), těšila na Vánoce, prožívala před…

Zoufalý otec tři roky neviděl své dcery (6 a 9). Advokát: Může jít o únos!

Zoufalý otec tři roky neviděl své dcery (6 a 9).…

Tři roky čekal na verdikt soudu. Teď se otec dvou holčiček Pavel Burda (38) z pražských Řeporyjí dočkal.…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Sledujte jednání, dohody a spekulace

Fotbalové přestupy ONLINE: Sledujte jednání, dohody…

Sledujte fotbalové přestupy, jednání i spekulace ONLINE na iSport.cz.

Hašek: Jde o historický rozklad Pardubic, klub čekají velké kotrmelce

Hašek: Jde o historický rozklad Pardubic, klub…

Na Pardubice nedá dopustit. Jeden z nejlepších gólmanů hokejové historie Dominik Hašek nosí Dynamo v srdci,…

 

Reflex.cz

Ježíš, Venuše a Adam jako černošky? Umělkyně přetváří klasická díla evropského umění

Ježíš, Venuše a Adam jako černošky? Umělkyně…

Dal by se jeden z nejslavnějších umělců všech dob Michelangelo Buonarroti označit za xenofoba a misogyna,…

Příručka moderního fotra: Historky z čekárny aneb S dítětem u doktora

Příručka moderního fotra: Historky z čekárny aneb S…

V rámci výchovy svého vlastního malého, svépomocí vyrobeného člověka se tomu nevyhneme. Řeč je o lékaři,…