Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG GT: První statické dojmy

Jiří Baborský
Diskuze (18)
Exkluzivně jsme se zúčastnili světové premiéry očekávaného kupé přímo v sídle AMG v Affalterbachu. O voze již z těchto stránek víte, zde jsou však naše první osobní dojmy.

Málokteré auto se podaří udržet v tajnosti až do světové premiéry, v případě Mercedesu-AMG GT se to ale povedlo. S velkým předstihem výrobce zveřejnil podobu interiéru a později doplnil ještě siluetu vozu a teaser se zvukem motoru, na finální design si ale dychtivá veřejnost musela počkat až do slavnostního premiérového večera.

Do České republiky dorazily jenom dvě novinářské pozvánky, což dokládá výjimečnost akce. Stejně jako kompletně přeskupené prostory továrního úpravce AMG. V halách, kde běžně stojí hotová i rozpracovaná auta nejnáročnějších klientů, teď probíhají přednášky o technologiích nového mercedesu, novinářské diskuze i občerstvení. Všude je tak čisto, že by nás nikdy nenapadalo, že vlastně stojíme na dílně autoservisu.

Jak se blíží večer, vzrůstá napětí. Ledascos o novém sporťáku prozradila už flotila maskovaných prototypů, které AMG neschovalo do ústraní, ale naopak vyrovnalo na parkoviště do úhledného šiku. Poprvé okukujeme zafačované testovací vozy, aniž by nám za to někdo nadával – a rovnou v počtu skoro dvaceti exemplářů.

Konečně padla tma, rozzářily se reflektory a ambasador značky AMG, závodník Bernd Schneider, zahajuje světovou premiéru novinky vzpomínkovým defilé nejslavnější vozů z historie AMG. Fontána ohňostrojů na závěr dává tušit, že konečně nastala ona chvíle. Na pódium přijíždí kanárkově žlutý Mercedes-Benz AMG GT a za jeho volantem jezdec formule 1 Nico Rosberg.

Zepředu jasný odkaz na model SLS, zezadu zcela nová interpretace mercedesu odkazující na nedávno uvedené S-kupé. Auto vypadá velmi kompaktně a dokazuje, že nejde o přímého nástupce SLS, ale zkrátka další z řady vozů, kompletně vyvinutých zde v Affalterbachu. Podle konstruktérů je GT autem pro každý den, které bylo ovšem postaveno pro ty nejryzejší zážitky z jízdy. „Když máš na podvozku auta mechanický problém, přikryješ ho elektronikou. Udělali jsme co nejlepší auto, abychom potřebovali co nejméně elektroniky,“ chlubí se svou prací.

Když si teď zpětně prohlížíme fotografie, zdá se kupé ve skutečnosti ještě daleko atraktivnější. Nejvíce jsme se zamilovali do čistě čelního pohledu. Široká a nízká kapota se od dob SLS neokoukala. Boční silueta se splývavou zádí je pro mercedes hodně netypická a lze v ní vypozorovat podobu s různými jinými sporťáky, jako celek ale působí GT unikátně a nesmírně přitažlivě.

Dvoumístná kabina si bere to nejlepší ze současného stylu značky, tedy elegantní linie, špičkové materiály a bezchybné dílenské zpracování. Stejně jako u některých jiných modelů se ne každému bude líbit vetknutý displej multimediálního systému, zato nizoučký posaz s výhledem na bouli uprostřed kapoty nadchne každého řidiče s benzinem v žilách. Výhled ostatními směry nestojí za moc, s tím se ale musí u auta tohoto charakteru počítat.

Dominantní pozici na širokém středovém tunelu pro sebe usurpuje ovladač multimediálního centra, volič dvouspojkového automatu dostal místo až v druhé řadě, tedy nezvykle vzadu. Na funkci to ovšem nemá vliv, při jízdě jej stejně nepotřebujete – na začátku si vyberete směr jízdy, a pokud zatoužíte po sekvenčním řazení, potřebujete k práci jenom páčky na volantu.

Ačkoli zveřejněná data prozrazují mnohé, rozměry vozu si AMG nechává nejspíše až na pařížský autosalon, kde bude mít novinka výstavní premiéru. I bez nich si ale dokážeme snadno sestavit seznam hlavních konkurentů: Porsche 911 nebo Jaguar F-Type. V jejich relacích se podle zákulisních informací budou pohybovat také ceny, tu základní odhadujeme někde kolem tří milionů korun. Skutečné částky se dozvíme začátkem října, kdy odstartuje i předprodej. Auta samotná pak k zákazníkům dorazí v březnu 2015.

Jiří Baborský
Diskuze (18)
Avatar - boost.
16. 9. 2014 20:58
Re: Kérku...
A, kucí, vemete mě s sebou. >:D ;-) >:-[]
16. 9. 2014 17:44
Re: Kérku...
To druhý a poslední problém není, 991 mi ještě do ruky nepřišla ;-)
Avatar - boost.
16. 9. 2014 17:10
Re: Kérku...
MAKE IT HAPPEN, WE ARE WAITING

Avatar - CHerokee
16. 9. 2014 16:00
Re: retro zadek,
Já myslím, že se k tomu zase za 30 let vrátí :-) . GT bude, jak to vypadá, podstatně uživatelštějším vozem.
Avatar - Egi
16. 9. 2014 15:48
Re: retro zadek,
Jo, to všechno já beru. Bylo to parádní auto, to jo. Ale prostě nic na světě mě nepřesvědčí, že ty dveře byly moc velkej úlet. I Mercedes si to evidentně uvědomuje, když u GT už jsou dveře klasické