Mercedes-AMG přichází s očekávaným hybridem. CLS 53 využívá šestiválec s 320 kW
Hybridní pohon byl v minulosti určen hlavně pro úsporné ekologické automobily, stále častěji jej ale využívají i sportovně laděné modely, kvůli stále přísnějším emisním normám se mu zkrátka nevyhnou. Nejnovějším příkladem je novinka z Affalterbachu, přivítejte mikro-hybrid Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+.
První zástupce nové rodiny modelů s číslovkou 53 v názvu je tedy sportovně laděný sedan vyšší střední třídy, který nedávno dorazil na trh v třetí generaci. V jeho případě bude navíc CLS 53 4Matic+ zatím nejsilnější nabízenou variantou.
Poháněná je třílitrovým řadovým šestiválcem s dvojitým přeplňováním, vedle klasického turbodmychadla ho má na starosti elektrický kompresor. Výsledkem je výkon 320 kW a 520 N.m, při využití systému EQ Boost ale ústrojí krátkodobě poskytne dalších 16 kW a 250 N.m. Ty dostanete z elektromotoru umístěného mezi spalovacím motorem a převodovkou, který slouží jako startér a alternátor. Z toho důvodu motor zcela postrádá klasický plochý řemen.
Společně s elektrickým kompresorem tento klíčový prvek 48V elektrického systému funguje hlavně při rozjezdu, kdy zvýšením točivého momentu pokryje turbodíru v době, než se klasické turbo nafoukne. Při brzdění zase dobíjí akumulátor.
Tato kombinace znamená, že Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 sekundy a při objednání „řidičského paketu“ jede až rychlostí 270 km/h. Přitom kombinovaná spotřeba zůstává na hodnotě 8,4 l/100 km.
Mercedes-AMG – technická data nově nabízených hybridních modelů | |||
Model | CLS 53 4Matic+ | E 53 4Matic+ kupé | E 53 4Matic+ kabriolet |
Motor | 3.0 R6 twin-charged | 3.0 R6 twin-charged | 3.0 R6 twin-charged |
Pohon | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 2999 | 2999 | 2999 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 320/6100 | 320/6100 | 320/6100 |
Točivý moment [N.m/min] | 520/1800-5800 | 520/1800-5800 | 520/1800-5800 |
Převodovka | 9A | 9A | 9A |
Max. rychlost [km/h] | 250 (270*) | 250 (270*) | 250 (270*) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,5 | 4,4 | 4,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,4 | 8,4 | 8,5 |
Pohotovostní h. [kg] | 1980 | 1970 | 2055 |
*Bez omezovače |
Spalovací motor vyzbrojený filtrem pevných částic dále spolupracuje s devítistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift TCT 9G, která má nadchnout velice krátkou dobou změny převodu a rychlými reakcemi na manuální pokyn. Standardem je také pohon všech kol, využívající elektromechanické mezinápravové spojky. Variabilní rozložení točivého momentu mezi nápravy přitom zajistí nejen perfektní trakci, ale také zlepší jízdní vlastnosti včetně stability.
K dispozici je dále vzduchové odpružení AMG Ride Control+, od něhož výrobce slibuje zlepšení komfortu i dynamických schopností. Tužší pružiny sníží náklony karoserie při brzdění nebo jízdě v oblouku, agilitě mají pomáhat i tužší klouby řízení na přední nápravě.
Nově uvedené CLS 53 4Matic+ nebude jediným modelem s touto technikou. Jako další se jí dočká třída E, Mercedes-AMG prozatím odhalil modely E 53 4Matic+ kupé a E 53 4Matic+ kabriolet.