Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes B 200 Natural Gas bude jezdit za 1 Kč/km

Diskuze (7)
Na pařížském autosalonu se představí nová generace Mercedesu třídy B spalující zemní plyn.

Mercedes má se stlačeným zemním plynem (CNG) bohaté zkušenosti – společně s Oplem, Volkswagenem a Fiatem patří k propagátorům této alternativní technologie. Na této firemní politice se nic nemění, a tak i nová generace třídy B dostane svoji plynovou verzi – provedení B 200 Natural Gas Drive.

Přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru a výkonu 115 kW je shodný s benzinovou verzí B 200, jen podstoupil úpravy nezbytné pro provoz na CNG. V podlaze pod zadními sedadly se nachází tři nádrže na stlačený plyn (dvě malé a jedna velká) s celkovou kapacitou 125 litrů. To odpovídá zhruba 21 kg paliva.

Spotřeba stlačeného plynu se počítá v kilogramech a činí 4,2 kg/100 km. Dojezd na plyn tedy teoreticky přesahuje 500 km a náklady na palivo jsou proti benzinu poloviční. Kilogram CNG totiž stojí okolo 25 korun, přepočtené náklady při spotřebě dle údajů výrobce jsou proto 1 Kč na ujetý kilometr.

Od standardních benzinových a dieselových verzí půjde B 200 Natural Gas Drive rozeznat jen podle detailů. Kromě označení na zádi to bude mírně upravený přední nárazník a palubní počítač rozšířený o funkce související s provozem na CNG.

Diskuze (7)
7. 9. 2012 22:28
Re: MerkelWirtschaft
CNG je somraina, LPG ked je z vyroby je pecka, popripade este pokupna prerabka mimo oficialneho servisu je v pohode...
My mame Kiu Venga 1.6 prerobenu po kupe na LPG a to sa jazdi! stalo to sice 1600eur(obycajne 1200-1400, eura navyse kvoli "licenciam") a spotreba je sice vyssia o 20%, no tie peniaze sa nam vratia po prejdeni 30k km, cize tak 2 roky a zivotnost jednej nadrze minimalne 10 rokov, niekedy aj dozivotne....to znamena za 10 rokov 4x1600 priblizne 7000 eur usetrenych! LPG je lepsia cesta, ako toto :-)

P.S.: Pri tahani karavanu sme mali spotrebu 13l/100 a keby sme mali benzin, tak ze tie peniaze by sme museli mat spotrebu 5,3l co sme mali len po ceste z Krakowa dole kopcom >:D
7. 9. 2012 19:57
Re: MerkelWirtschaft
Plnička je cca 120 tisíc, sto tisíc navíc je CNG. Jaká může být návratnost? Takové auto se vyplatí koupit ojeté... ale nové? Když koupíš LPG, neřešíš tankování, máš lepší dojezd, nepotřebuješ plničku... Mně se to líbí, ale mohli by k tomu dát silnější motor, aspoň do éčka.
Avatar - Ondore
7. 9. 2012 18:35
Re: MerkelWirtschaft
Máš pravdu, teraz som mrkol na E-klasse a rozdiel > 6.000 euro je kapánek ustrelený. E-čko má ale inú cieľovku, takí taxikári to pri ich nábehu môžu brať ako dobrú investíciu, ale B-klasse je ideálne druhé auto do rodiny, tam by som čakal, že pôjdu do toho slabšieho benzínu a stlačia cenu základnej verzie niekde k 25 tis. euro. Viem, stále je to viac, ako je ochotná zaplatiť typická naša rodina, ale už to konkuruje neprémiovej strednej triede a odtrhli by si (asi) väčší kus koláča.
Avatar - Pekelná Micinka
7. 9. 2012 14:55
Mercedes-Benz
Přijel - Viděl - Zvítězil
7. 9. 2012 13:25
Re: MerkelWirtschaft
U MB třídy E je příplatek za CNG více než sto tisíc, takže to absolutně nedává smysl. Předpokládám, že podobně to je i u Béčka. Oproti Éčku ale bude mít výhodu v tom, že plynové lahve nebudou zabírat půl kufru, ale jsou pod podlahou. Vzhledem k cenové politice MB směřujícím na dieselové motory si uvažující český zákazník tak jako tak zovlí diesel.
Proč to tedy MB nabízí ? Je možné, že na některých západních trzích to kromě nižší ceny za palivo přináší jiné "zelené" výhody (dotace na nákup, nižší daň atd). A nebo je to jen marketing "podívejte, jak jsme zelení a ekologičtí".