Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz 600 SEL: Mamutí hrátky (video)

David Bureš
Diskuze (30)
S vozy značky Mercedes-Benz se dá jezdit pěkně rychle, a to ani nemusí být upravené sportovní divizí AMG.

Mercedes-Benz třídy S většina lidí považuje spíše za pohodlný dálniční křižník, než za hračku na okresní silnice. V Maďarsku registrovaný Mercedes-Benz 600 SEL však na následujícím videu dokazuje, že má skryté sportovní vlohy.

Mercedes-Benz 600 SEL se na videu nejen rychle projede po okresních silničkách, ale také předvede efektní řízené smyky na prašných cestách. Při pohledu na rychloměr se pak ukáže, že automatická převodovka při plném vytáčení přeřazuje ze čtvrtého na pátý převodový stupeň až při rychlosti 200 km/h.

Mercedes-Benz třídy S (W140) byl vlajkovou lodí této německé značky mezi lety 1991–1999, kdy bylo vyrobeno skoro 433 tisíc jeho exemplářů. Vůz, kterému se kvůli své velikosti přezdívalo mamut, proslul svou robustností. Britská princezna Diana ale v roce 1997 zemřela na následky dopravní nehody, během které seděla právě v tomto Mercedesu.

Pod označením 600 SEL se skrývá sedan s dlouhým rozvorem, poháněný vpředu uloženým šestilitrovým vidlicovým dvanáctiválcem. Ten byl na evropských trzích naladěn na výkon 304 kW, maximální točivý moment byl 580 Nm, automobilům určeným pro vývoz do Spojených států amerických byl kvůli emisním limitům snížen výkon na hodnotu 297 kW.

O tom, že je automobil poháněný dvanáctiválcem, zvenku naznačovalo logo V12 na C-sloupcích. Pasažéry samozřejmě hýčkal luxusně vybavený interiér.

Vedle V12 byly pro třídu S (W140) dostupné také benzinové řadové šestiválce o objemu 2,8 a 3,2 litru či 4,2litrové a pětilitrové vidlicové osmiválce. Dieselové jednotky zastupoval třílitrový a 3,5litrový řadový šestiválec.

V době prodeje této generace došlo k přejmenování modelových řad Mercedesu. Z původních SE/SEL/SEC (krátká verze, dlouhá verze, kupé) se stala třída S, kterou v případě verze s dlouhým rozvorem doplnilo písmeno L na konci. Kupé pak bylo přejmenováno na třídu CL.

David Bureš
Diskuze (30)
3. 9. 2011 20:01
tak
takovýho * bych nechtěl v protisměru potkat... :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Avatar - Pjenkava
10. 7. 2011 20:56
Jízda
Vynikající a legendární auto. Ten člověk sice evidentně porušuje předpisy, ale má to plně pod kontrolou a je vidět, že je zkušený. Co se týče cyklistů a provozu... Nikoho z vás nenapadla ta možnost, že někteří z nich jsou narafičení komparzisté (např. motorka). Navíc já osobně ve videu žádné fatální ohrožení kohokoliv nevidím.
Avatar - gld
16. 6. 2011 21:05
Re: to jste teda posrali....
Kdyby chyby..ono ísť po takej cestičke dvesto a do zákrut sa vrhať na slepo je trošku risk ale to predbehnutie nebol žiadny extrém. Osobne sa mi už pár krát podobná situácia podarila (na rádovo niekoľkonásobne slabších autách) a nedostal som ani bliknutie od protiidúceho vodiča. A zas som pomerne často v opačnej situácii- niekto nestihne predbiehanie ako by si predstavoval. Nuž čo, spomalím, možno aj pribrzdím a vyhnem sa čo najviac na kraj. Žiadna katastrofa, navyše na väčšine okresiek sa tri autá vedľa seba pri dobrej vôli zmestia.
16. 6. 2011 20:55
Re: to jste teda posrali....
"předjetí Pola je pravda ostřejší, ale to auto na to očividně má" No a teď si představ že by to auto v protisměru jelo trochu rychleji. Prostě by se potkala dvě auta "která na to mají". To je pak opravdu radost...
Avatar - pratel
16. 6. 2011 20:22
Z*mrd
Z*mrda vytiahnut z auta a poskakat mu po hlave. U nas tak znamy TV moderator R. Zitny zabil na A5-ke 5-rocneho chlapca na bicykli...