Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Concept A: 2,0T (155 kW) a dvouspojková převodovka (foto živě)

Diskuze (17)
Nový design, nová koncepce, nová technika. Budoucí třída A přináší totální obrat.

Konec sendvičů ze Stuttgartu znamená příchod zcela nově koncipované třídy A. Nová generace se bude vyrábět v Maďarsku a nabídne konvenčněji pojaté karoserie.

V roce 2012 se na trh dostane nový Mercedes-Benz třídy A. Už to nebude čtyřmetrové mini-MPV s vysokou karoserií, dvojitou podlahou a vysoko nad vozovkou usazenou posádkou.

Ve Stuttgartu rozhodli, že doba pokročila a je čas postavit nový model přímo proti připravovaným novinkám BMW 1 a Audi A3. Souboj v prémiové nižší střední třídě tedy už v příštím roce dostane úplně nový rozměr. Ke slovu by se navíc rád dostal i Lexus se svým nedávno představeným CT 200h.

Přední kola pohání nový čtyřválcový celohliníkový motor M270 navržený pro příčnou zástavbu. Kombinuje přímé vstřikování benzinu s piezo-elektrickými vstřikovači (tlak 200 bar) a přeplňování výfukovým turbodmychadlem.

Concept A má variantu o objemu 2,0 litru, která dává výkon 155 kW. Agregát je spojen s tříhřídelovou dvouspojkovou převodovkou se sedmi převodovými stupni.

Absence sendvičové platformy umožnila zcela změnit pojetí automobilu, včetně jeho designu. Z nových sériových modelů SLS a CLS převzal koncept širokou a téměř kolmou masku, což je prvek, který bude charakteristický i pro sériový model.

Design navazuje na dřívější studii F 800 Style. Vyznačuje se sportovnějšími rysy, ostrými hranami a prolínáním jednotlivých tvarů. K designérským parádičkám patří 20palcová turbínová kola, minimalistická zpětná zrcátka a mnoho detailů v interiéru.

Pro světla použil Mercedes optická vlákna. Denní světla jsou tvořena 90 vlákny, potkávací a dálková světla mají techniku LED. Zadní světla se pak skládají ze 120 optických vláken. Podle intenzity brzdění se mění počet rozsvícených vláken.

Nové elektronické systémy zahrnují Comand Online – integrovaný smartphone s přístupem na Facebook a Twitter – a Brake Assist Collision Prevention Assist, který má pomoci snížit následky kolizí zezadu.

Diskuze (17)
Avatar - da_b0mb
27. 4. 2011 15:02
Scirocco od MB
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Typhoon
20. 4. 2011 21:13
Re: Fluidic sculpture od Hyundai...
Ten úžasný čumáček bude po střetu s chodcem zabíjet!
20. 4. 2011 20:29
Není áčko jako áčko
Studie je určitě zajímavá a asi nemá daleko k výrobě, ale proboha proč ty příšerné nesmyslné poťapané prolisy? Jeden udělá nějakou hovadinu a ostatní se musí hned opičit! Připomíná mi to můj xicht, když se ráno vzbudím - hrůůůza!!! Jinak ale silně pochybuji, že toto vozidlo si koupí majitelé původních áček, která si kupovali kvůli vnitřní prostornosti a vyššímu posedu. Mně se druhá generace áčka moc líbí, po designové stránce je to krásně udělané auto. Škoda áčka.
20. 4. 2011 16:30
Re: Fluidic sculpture od Hyundai...
Tohle asi napadlo vsechny. Proti Hyundai nic nemam, ale jejich tekute sochy nejsou zrovna mym salkem kavy, prestoze musim priznat, ze sonata mi vadi cim dal tim mene. Ale ze se stane Hyundai udavacem tonu v designu pro Mercedes, to by cekal asi malokdo.
Avatar - CHerokee
20. 4. 2011 15:53
Re: Mercedes
Audi jsou si všechna podobná jako vejce vejci, ale určitě ne škaredá. Mercedes opravdu produkuje originály a není těžko rozeznat od sebe jednotlivé typy. Fandím přístupu MB, neodsuzuju Audi. A5 se mi líbí.