Mercedes-Benz Concept A: 2,0T (155 kW) a dvouspojková převodovka (foto živě)
Konec sendvičů ze Stuttgartu znamená příchod zcela nově koncipované třídy A. Nová generace se bude vyrábět v Maďarsku a nabídne konvenčněji pojaté karoserie.
V roce 2012 se na trh dostane nový Mercedes-Benz třídy A. Už to nebude čtyřmetrové mini-MPV s vysokou karoserií, dvojitou podlahou a vysoko nad vozovkou usazenou posádkou.
Ve Stuttgartu rozhodli, že doba pokročila a je čas postavit nový model přímo proti připravovaným novinkám BMW 1 a Audi A3. Souboj v prémiové nižší střední třídě tedy už v příštím roce dostane úplně nový rozměr. Ke slovu by se navíc rád dostal i Lexus se svým nedávno představeným CT 200h.
Přední kola pohání nový čtyřválcový celohliníkový motor M270 navržený pro příčnou zástavbu. Kombinuje přímé vstřikování benzinu s piezo-elektrickými vstřikovači (tlak 200 bar) a přeplňování výfukovým turbodmychadlem.
Concept A má variantu o objemu 2,0 litru, která dává výkon 155 kW. Agregát je spojen s tříhřídelovou dvouspojkovou převodovkou se sedmi převodovými stupni.
Absence sendvičové platformy umožnila zcela změnit pojetí automobilu, včetně jeho designu. Z nových sériových modelů SLS a CLS převzal koncept širokou a téměř kolmou masku, což je prvek, který bude charakteristický i pro sériový model.
Design navazuje na dřívější studii F 800 Style. Vyznačuje se sportovnějšími rysy, ostrými hranami a prolínáním jednotlivých tvarů. K designérským parádičkám patří 20palcová turbínová kola, minimalistická zpětná zrcátka a mnoho detailů v interiéru.
Pro světla použil Mercedes optická vlákna. Denní světla jsou tvořena 90 vlákny, potkávací a dálková světla mají techniku LED. Zadní světla se pak skládají ze 120 optických vláken. Podle intenzity brzdění se mění počet rozsvícených vláken.
Nové elektronické systémy zahrnují Comand Online – integrovaný smartphone s přístupem na Facebook a Twitter – a Brake Assist Collision Prevention Assist, který má pomoci snížit následky kolizí zezadu.