Mercedes-Benz C 200 Kompressor

Mercedes-Benz C 200 Kompressor

 
 

á pouze o trochu méně výkonu než šestiválcový model, ale o 9.000 německých marek méně stojí nový model C 200 Kompressor, čímž se stává jednou z nejvýhodnějších koupí v modelové řadě nové C třídy. S maximálním výkonem 120 kW a točivým momentem 230 Nm...

á pouze o trochu méně výkonu než šestiválcový model, ale o 9.000 německých marek méně stojí nový model C 200 Kompressor, čímž se stává jednou z nejvýhodnějších koupí v modelové řadě nové C třídy.

S maximálním výkonem 120 kW a točivým momentem 230 Nm se stává nový model C 200 Kompressor velice zajímavým modelem. V porovnání s výkony svých předchůdců se hodnoty výkonu a točivého momentu zvýšily v průměru o 20( při zachování stejného objemu pohonné jednotky. V tomto případě dal Mercedes opět přednost mechanickému kompresorovému přeplňování před použitím turbodmychadla a je nutno podotknout, že to byla správná volba.

V rámci nově představené C třídy je model C 200 Kompressor zajímavý především svým poměrem výkonu a ceny. Se svou základní cenou 53 360 DM (cena v ČR 1 145 800) je pouze o 3 500 DM dražší než daleko méně výkonný model C 180 (teď ovšem vybavovaný pohonnou jednotkou o objemu 2,0 litru), který dosahuje maximálního výkonu 95 kW. Zároveň má model C 200 Kompressor o pouhých 5 kW méně než šestiválcový model C 240, který ovšem stojí o celých 8.700 DM více (ale má klimatizaci již ve standardní výbavě).

Cílem inženýrů ze Stuttgartu bylo pomocí kompresoru dosáhnout pocitu a výkonu většího motoru při použití motoru s obsahem 2,0 litru. Kompresor vytváří dostatečně vysoký tlak již při nízkých otáčkách motoru, což ve spojení s čtyřventilovou technologií přináší dostatek síly k rozhýbání 1,5 tunového vozu. Tento údaj není překvapující, vždyť motor dosahuje maximální hodnoty točivého momentu již při 2,500 ot/min. Navzdory tomu motoru vůbec nevadí tvrdší zacházení s vytáčením motoru do vyšších otáček. Pokud vytočíte motor dostatečně vysoko, odměnou Vám bude opravdu silný sportovní zážitek. Je pouze škoda, že otáčkoměr na palubní desce je velice malých rozměrů. Díky novému uložení a díky nové elektromagnetické spojce mezi kompresorem a motorem, pracuje přeplňování Eaton potichu a bez povšimnutí v pozadí. Ovšem charakteristický zvuk čtyřválcového motoru a odpovídající chod motoru zůstávají v popředí, což je jediný limitující faktor, který by omlouval volbu šestiválcového motoru.

Motor je dodáván standardně s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou, která musí nutně uspokojit i zájemce o sportovní jízdu - alternativně je model C 200 Kompressor dodáván také s pětistupňovou automatickou převodovkou, která ovšem stojí o 3,712 DM více než manuální. Řazení je přesné a řadící páka se pohybuje po krátké dráze mezi jednotlivými rychlostními stupni. Pečlivě odstupňovaná převodovka zajišťuje dobrou elasticitu při jakémkoliv zařazeném rychlostním stupni, kdy průměrná spotřeba zůstává na solidní hodnotě 9,5 litru na 100 kilometrů. Jedinou věcí, která trochu kazí dojem je zastaralý typ parkovací brzdy, která vyžaduje určitý cvik, zejména při rozjezdu do kopce.

Automobil poskytnutý k našemu testu byl vybaven nadstandardními sportovními tlumiči, které snížily světlou výšku vozidla o 15 mm. Sportovní tlumiče zajišťují výjimečné jízdní vlastnosti, zejména při vysokých rychlostech, ale také poskytují bezpečnou rezervu při jakékoliv jízdní situaci. Hlavní zbraní jsou rychlé průjezdy zatáčkou, kdy snížený podvozek spolu se standardně dodávaným elektronickým stabilizačním systémem (ESP) zajišťují nevšední zážitek.

Uvnitř vozu nás na první pohled zaujaly nové sedačky, které zajišťují lepší boční vedení a podporu v oblasti sedáku. V kapličce přístrojové desky najdeme pouze rychloměr, otáčkoměr a palivoměr. Všechny ostatní důležité informace dostává řidič pomocí palubního počítače. Pomocí displeje umístěného v rychloměru může řidič nastavovat až 50(!) různých funkcí týkajících se provozu vozidla, které si může vyvolat pomocí tlačítek na multifunkčním volantu. Počínaje automatickým zapnutím světel při snížené viditelnosti až po zamknutí dveří a sklopení zpětných zrcátek při zařazeném zpětném chodu. Velkým krokem vpřed oproti předchůdci je zvětšení odkládacích prostorů a prostoru pro cestující vpředu. Ani cestující vzadu nebyli ochuzeni. Prostor pro nohy je větší a také šířka povyrostla o 12mm.

Díky umístění ovládacích tlačítek pro sklopení opěradel v zavazadlovém prostoru je pro zloděje těžší se dostat do kufru z vnitřku vozidla. Kufr má průměrný objem 455 litrů.

S tradičně rozsáhlou základní výbavou - chybí pouze klimatizace a systém pro přepravu delších nákladů - tvoří model C 200 Kompressor velmi zajímavou nabídku na vrcholu segmentu vozidel střední třídy. Samozřejmostí vozidel Mercedes je velice široká škála bezpečnostních prvků, jako jsou tříbodové pásy na všech 5 sedadlech až po okenní airbagy chránící hlavy cestujících.

Automedia Hamburg

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Británie zaplatí Francii přes miliardu na ochranu území před imigranty Británie zaplatí Francii přes miliardu na ochranu území před imigranty

Za další posílení bezpečnostních opatření v oblasti…

Česká obuvnická investice v Ghaně se po dvou letech znovu rozjela Česká obuvnická investice v Ghaně se po dvou letech znovu rozjela

Novou zakázku na pět tisíc bot za více než čtyři miliony…

Všech sedm křesel obsadí v čele Světového ekonomického fóra ženy Všech sedm křesel obsadí v čele Světového ekonomického fóra ženy

Světovému ekonomickému fóru budou poprvé v historii plně…

Natland dá stovky milionů do realit. Bude stavět nedaleko golfu ve Zbraslavi Natland dá stovky milionů do realit. Bude stavět nedaleko golfu ve Zbraslavi

Ještě letos začne v území mezi Vltavou a Berounkou na jih…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 5300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 2500 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.9 / 6.9 / 9.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 455 / -
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1490 / -
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4526
b) šířka (mm): 1728
c) výška (mm): 1426
d) rozvor (mm): 2715
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1476
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Mercedes-Benz třídy C kombi: loučení s kombíkem Mercedes-Benz třídy C kombi: loučení s kombíkem

Do kroniky automobilky Mercedes-Benz se opět zapisuje.…

Mercedes-Benz C: tři nové šestiválce Mercedes-Benz C: tři nové šestiválce

Oficiálně byly minulý týden představeny dva nové…

 



 
Dakar 2018 – 12. etapa: Kolomý si chválí druhé místo

Dakar 2018 – 12. etapa: Kolomý si chválí druhé místo

Včera

Český trucker Martin Kolomý z týmu Tatra Buggyra Racing obsadil druhé místo ve dvanácté etapě 40. ročníku Rallye Dakar. K neuvěřitelné situaci došlo v průběžném pořadí kategorie kamionů.




Blesk.cz

Zavřený Libeňský most: Čeká Prahu dopravní kolaps? Podívejte se, kudy povede objížďka pro řidiče a MHD

Zavřený Libeňský most: Čeká Prahu dopravní kolaps?…

V noci na 19. ledna Praha uzavře Libeňský most, který je v havarijním stavu. Řidiči a MHD na něj nebudou moci…

25 tipů na víkend: Královské klenoty, závody psích spřežení i překvapivé pokusy

25 tipů na víkend: Královské klenoty, závody psích…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností opakování referenda o odchodu z EU

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností…

Jeden z hlasatelů brexitu, europoslanec Nigel Farage se obává, že hlasování pro brexit by mohlo být zrušeno,…

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici, mluvčí informaci potvrdil

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici,…

Prezident Miloš Zeman se v úterý podrobil malému zákroku, jeho příčinou byl drobný zánět. ČTK to dnes řekl…