reklama


Mercedes-Benz Citaro: 30 tisíc nízkopodlažních autobusů za 12 let

Mercedes-Benz Citaro: 30 tisíc nízkopodlažních autobusů za 12 let

 
 

Mercedes-Benz vyrobil autobus řady Citaro s pořadovým číslem 30.000. Stačilo mu k tomu dvanáct let.

Městské, příměstské i dálkové autobusy s trojcípou hvězdou se vyrábějí v německém Mannheimu. Ano, tam, kde Carl Benz postavil nejen svou tříkolku s výbušným motorem, ale v roce 1895 i první benzinový omnibus v dějinách.

Nízkopodlažní řada Citaro dosud vznikala ve dvou generacích. Ta první se vyráběla v letech 1998-2005, druhá měla tedy premiéru před pěti lety. Nabídka v současnosti sahá od krátké varianty K s délkou 10,5 m po model CapaCity, který měří takřka dvojnásobek: 19,54 m a využívá stejný modulární systém. Verze Citaro G pak spaluje zemní plyn, který je u autobusů velmi rozšířený. Samozřejmostí je individualizace dle přání konkrétního zákazníka, takže každý kus je v podstatě originálem.

Třicetitisící exemplář řady Citaro je vyveden ve stříbřitě šedé barvě s oranžovou střechou. Tuto kombinaci používá rakouská společnost Linz Linien AG, která jej bude provozovat. Je poháněn motorem M 447 (h)LAG o výkonu 240 kW (326 k), který konzumuje právě již zmíněný zemní plyn. Pohonná jednotka nemá filtr pevných částic, přesto splňuje emisní normu EEV, jejíž limity jsou přísnější než Euro 5.

Citaro je také vybaveno kamerami u třetích a čtvrtých dveří, jejichž obraz se přenáší na monitor k řidiči. Jeho pracoviště je od prostoru pro cestující striktně odděleno, klimatizaci může nastavit jak pro sebe, tak pro pasažéry. O informace o trase a jednotlivých zastávkách se starají dva velké TFT monitory, které jsou propojeny s palubním počítačem IBIS. Ten je rovněž schopen komunikovat s ostatními vozidly na trase pomocí akustických a vizuálních signálů. Přesnou polohu všech busů zjišťuje GPS modul. Informace o příjezdech se přenášejí v reálném čase na autobusové zastávky, takže čekající cestující mají dokonalý přehled.

Citaro také získalo několik ocenění, naposledy pak prestižní titul Autobus desetiletí, který mu udělil časopis Omnibus Revue. Jubilejní exemplář byl předán 25. Srpna 2010, je součástí dodávky celkem 88 vozidel zmíněnému dopravci. Ještě letos by měla spatřit světlo světa série hybridních Citar G BlueTec a také několik kusů verze s palivovými články, i ty by měly jezdit v Rakousku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů

Bývalý nájemce pražského hlavního nádraží, italská…

Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou…

Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní

Fotbal v Evropě vydělává nejvíce peněz v historii, kluby…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz Citaro: 30 tisíc…

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Dnes 08:00

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních vozidel řada světových výrobců pracuje na vývoji autonomních systémů řízení a velká pozornost je věnována i snižování provozních nákladů.




Blesk.cz

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale hrozí další

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale…

Počet nemocných s chřipkou a akutními respiračními onemocněními se v Praze v minulém týdnu nezměnil a nadále…

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií Galaxy Note 7. Zabrzdil novinku

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií…

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stály problémy…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu, suverénně vede Merkelová

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu,…

Přestože na hlavu kancléřky Angely Merkelové se snáší tvrdá kritika za problémy způsobené migrací i radikalizaci…

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za studené války sovětští inženýři

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za…

Studená válka byla v oblasti vývoje vojenských vozů pro armádu Sovětského svazu časem velkých experimentů.…

 
 
reklama