Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CLA 2015: Se silnějším dieselem a lepší výbavou

Aleš Dragoun
Diskuze (30)
Trojcípá hvězda cizeluje stávající modelové řady. Sedan nižší střední třídy CLA dostal silnější turbodiesel a rozšířenou výbavu.

Jedinou velkou novinkou pod kapotou je silnější diesel 2,14 l v modelu CLA 220 CDI. Čtyřválec posílil ze 125 na 130 kW, maximálních 350 N.m mu zůstalo a pochopitelně už splňuje normu Euro 6. „Kufrové áčko“ je s ním schopné díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce 7G-DCT vystřelit z klidu na stovku během 8,2 s a jede velmi pěkných 232 km/h. Na německých dálnicích můžete největší rychlost stále leckde vyzkoušet – a zatím zadarmo. V kombinaci spálí jen čtyři litry nafty na 100 km, Mercedes-Benz ČR uvádí spotřebu větší: 4,2 l. S pohonem všech kol je pak o nicotné 2 km/h pomalejší a čtyř decilitry žíznivější.

CLA se pro modelový rok 2015 nijak radikálně zvenčí nemění, na nějaký ten facelift je přece jen příliš brzy, sedan je ještě příliš mladý. Dostal ovšem navíc lesklá černá devatenáctipalcová kola AMG, za která se samozřejmě připlácí. Vnitřní osvětlení má nyní dvanáct možných barev, interiér je možné nechat obložit světle hnědým dřevem z topolu, do auta se lze dostat bez klíčku a informační systém se chlubí osmipalcovou obrazovkou. K dispozici je vysokorychlostní síť, připojit lze i zařízení s nakousnutým ovocem ve znaku

Nabídku elektronických pomocníků rozšiřuje Collision Prevention Assist Plus, který varuje řidiče před nebezpečím srážky. Výstraha je světelná i zvuková, pokud řidič nereaguje, auto samo zabrzdí. Funkce ale není zcela samočinná, pokud je vůz příliš blízko, dojde pouze k minimalizaci následků střetu. Standardní Attention Assist (ochrana před mikrospánkem) funguje nyní v rychlostech 60-200 km/h a aktuální úroveň pozornosti osoby za volantem rozeznává v pěti stupních. Čtení dopravních značek (Traffic Sign Assist) rozpozná rychlostní omezení, zákaz předjíždění i jejich zrušení, varuje také před vozidly jedoucími neoprávněně v protisměru, například na dálnici.

Aktualizované CLA 220 CDI série C117 tedy střídá model stejného názvu. Najdeme jej už i v ceníku českého importéra za 958.320 Kč, cena základního modelu tedy zůstala zachována. Čtyřkolka 4Matic stojí 1.013.980 korun, ta se dosud nenabízela.

Aleš Dragoun
Diskuze (30)
Avatar - Martin911Turbo
24. 9. 2014 11:18
Re: Jenže už to není
Tak už Tě načapali a kde je ta tvoje pověstná neporuchovost Tesly

[odkaz]

>:D >:D >:D
22. 9. 2014 20:43
Re: Jenže už to není
tak tak mladej [odkaz] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
22. 9. 2014 20:39
Re: Jenže už to není
on nemyslí, on plácá !! to je Ada z Bohnic přeci ;-)
JÁ MYSLÍM !! JÁ JSEM NEJLEPŠÍ MYSLITEL Z VÁS VŠECH DOHROMADY a NAČTVRTOU >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D

TAKŽE :
nejlepší je jezdit nejlepším autem na světě [odkaz] a nejlépe zadarmo [odkaz] a VŠICHNI OSTATNÍ JSOU(NA)SRAČKY !!!!!!!!!!!! >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - white label
22. 9. 2014 17:58
Re: Nejhorší designový
Souhlasit s tím pochopitelně nemusíš, bez ohledu na to, jestli jsi/nejsi fanda M-B.
Ani MB neměl designově vždy jiné modely a jistá mezi třídní podobnost nebyla/není ani u M-B nic zcela výjimečného. Poměrně dlouhé období, kdy mělo hlavně Ečko dělené přední světlomety skončilo. Pokud "znalec" nerozezná např. současnou A6 od A8, není to znalec. ;-)
Avatar - The Spešl Uan
22. 9. 2014 16:11
Re: Nejhorší designový
Tak zrovna já, jako fanda M-B s tím nesouhlasím. To auto vypadá pěkně, minimálně pro mne. Co se mi ale nelíbí, je fakt, že Medík se vydává cestou kolegů z D3, a tudíž uniformita. Audi ani já jako "znalec" nerozeznám od sebe ( myslím tím jako v rozdílu třídy, ne třeba A1 od A8 >:D ). Co se týče BMW, ty jdou od sebe rozeznat také dost stěží, ale už jde poznat 7 od 5...někdy. Mercík měl vždy jiné modely, ale nyní vše vypadá jako nová generace Éčka. Což je naprosto v pořádku, po stránce designu. Ale uniformita se mi příčí. U domácí mladoboleslavské automobilky jsou detaily dobře odlišné, Octávie másvětla od masky, Rapid nalepené na masce, Fabia zase vypadá trochu jinak než Rapid, Superb je trošku jinak řešený než Octavia... A tak i u VW, Opelu, no a konečně i u všech jiných automobilek, snad vyjma Jaguaru a D3. A to mi fakt vadí.