13.7. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Mercedes-Benz E vylepšuje hlasové ovládání. Hlasem si nově pustíte i klimatizaci!

 

Hlasové ovládání Linguatronic má být nyní intuitivnější na použití. Vedle multimediálního systému a navigace pak poprvé zvládne ovládat i další funkce auta.

Multimediální systémy jsou stále důležitějšími prvky moderních aut, a tak je výrobci postupně vylepšují. Mercedes-Benz nyní zapracoval na hlasovém ovládání, vylepšený systém Linguatronic debutuje v třídě E. Vůbec poprvé zvládne systém ovládat i další funkce vozidla, jako je vyhřívání sedadel nebo klimatizace.

Dosud bylo možné hlasem ovládat jen funkce multimediálního systému a navigace. Nově k nim však přibývá i možnost hlasového ovládání klimatizace, a to jmenovitě úrovně ventilace i teploty. Hlasem půjde zapnout rovněž vyhřívání sedadel, vyhřívání zadního skla nebo třeba vybrané funkce osvětlení.

Kvůli rozšíření funkcí hlasového ovládání musel Mercedes zapracovat na tom, aby Linguatronic byl schopen pochopit zadávané úkoly. V závislosti na jazykové verzi a výbavě konkrétního automobilu je k dispozici až 450 hlasových příkazů. Ty byly navrženy tak, aby byly co nejjednodušší na ovládání, co nejintuitivnější a co nejpřirozenější na užívání. Proto cílovou destinaci do navigace zadáte pomocí příkazu „navigovat do,“ zatímco masážní funkci spustíte příkazem „masíruj mě.“

Hlasové ovládání lze navíc personalizovat. Jestliže máte uložené vybrané destinace, stačí zadat „navigovat domů“ nebo „navigovat do práce“ a automobil příkaz pochopí. Linguatronic navíc pochopí i různá synonyma k jednomu příkazu, což usnadní jeho ovládání. Mercedes tvrdí, že systém příkaz pochopí napoprvé, aniž by řidič musel složitě přemýšlet a v manuálu zjišťovat, jak příkaz vlastně zadat, tedy jako v případě starších systémů tohoto druhu. Stejně tak systém reaguje různými odpověďmi, aby více připomínal skutečnou lidskou mluvu.

Na obrazovce multimediálního systému se navíc zobrazí možné příkazy, jakmile řidič tlačítkem spustí funkci hlasového ovládání.Výhodou je i možnost urychlení příkazů. Hlášenou odpověď systému lze utnout, čímž se dá rychle postoupit k dalšímu kroku.

Jsme tak hodně zvědavi, až si vylepšený systém vyzkoušíme. Hlasové ovládání za poslední roky prošlo rychlým vývojem, už jen málokdy se u nových aut stává, že vás systém neslyší nebo nerozumí, jako to bylo běžné v minulosti. Inovovaný Linguatronic ale naznačuje, že bude hlasové ovládání ještě intuitivnější a jednodušší. Tak uvidíme...

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády

Britská premiérka Theresa Mayová dnes ustála hlasování…

Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení

Soud na newyorském Manhattanu ve středu poslal Michaela…

Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma

Dokud nebude vyjasněna situace okolo možného střetu zájmů…

Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny

V Česku se uskutečnila další transakce s obchodními…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

 






 
Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Včera

Takhle rychle jste sedm lidí ve škodovce ještě nikdy nesvezli. Nová Škoda Kodiaq RS má pod kapotou vznětový dvoulitr o výkonu 176 kW a my ho poprvé vyzkoušeli.




Blesk.cz

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Série Just Cause byla vždy o extrémní a šílené akci, která popírala jakýkoliv realismus nebo zdravý rozum.…

Inspirace: Dárky pro celou rodinu

Inspirace: Dárky pro celou rodinu

Dochází vám nápady? Nevíte, co rodině pod stromeček? Milé dámy a pánové, inspirujte se tipy na to, co vaši…

 

iSport.cz

Pyšný Hubník: Vrba je vítězný trenér, Schick si moc nezahrál

Pyšný Hubník: Vrba je vítězný trenér, Schick si moc nezahrál

Na tváři mu hrál vítězný úsměv. Roman Hubník dovedl svůj tým k dalšímu velkému úspěchu, s Viktorií Plzeň slaví…

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho ve Slavii zatlačí?

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho…

V lize kosí soupeře a honí titul, Evropskou ligu má rozehranou na postup ze základní skupiny. Slavia už ale…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější? Mynář, nebo prezident?

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější?…

Prezidentův Mynář půjde před Vánocemi k soudu, protože se soudí o to, jestli dostal či nedostal prověrku…

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde všude může být v Rusku pošta

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde…

Rusko je rozlohou největší zemí světa a na mnoha místech je to pořád ještě poměrně chudá země. Ale dopisy či…