Mercedes-Benz F 800 Style v Ženevě 2010

Mercedes-Benz F 800 Style v Ženevě 2010

 
 

Koncept s celkovou délkou 4,75 m sice rozvíjí sportovní siluetu prvního Mercedesu CLS, ale na řadě je strategická výměna třídy C (kolem roku 2013), a tak není vyloučeno, že se dočkáme uplatnění některých řešení z F 800 Style na novém sedanu střední třídy

Koncept s celkovou délkou 4,75 m sice rozvíjí sportovní siluetu prvního Mercedesu CLS, ale na řadě je strategická výměna třídy C (kolem roku 2013), a tak není vyloučeno, že se dočkáme uplatnění některých řešení z F 800 Style na novém sedanu střední třídy.

Vpředu zaujme mohutná maska chladiče ve stylu SLS AMG, ve všech světlech nalezneme moderní a efektivní světelné diody. Další technickou libůstkou jsou dveře 1,94 m širokého a necelých 1,45 m vysokého vozu. Zatímco přední pár se otevírá klasicky, zadní je posuvný jako u MPV. Zcela chybí B-sloupky. V interiéru nalezneme čtveřici lehoučkých sedadel z hořčíku a uhlíkových vláken a dřeva. Poměrně netradiční tvar má volant, pokud jej tak vůbec můžeme nazvat.

F800 Style je hybrid. Pohonná soustava se skládá ze zážehového přímovstřikového vidlicového šestiválce objemu 3,5 litru s výkonem 200 kW a hybridního modulu s 80 kW. Celkových 300 kW umožňuje vozu s pohotovostní hmotností 1700 kg i díky sedmistupňové převodovce 7G-Tronic vystřelit z 0 na 100 km/h za 4,8 s a dosáhnout největší rychlosti 250 km/h, přičemž ujede asi 700 km. Nejnovější koncept stuttgartské automobilky ovšem může být v pohybu také pouze na elektřinu do vzdálenosti 30 km, v tomto módu jede maximálně rychlostí 120 km/h. Není divu, že spotřeba paliva klesne v kombinaci na 2,9 l/100 km dle metodiky NECD. Tomu napomáhá i funkce start-stop.

Hybridní modul je poháněný lithiovými bateriemi, které se dají dobíjet nejen z běžné elektrické sítě, ale i automaticky při brzdění a jsou umístěny za zadními sedadly. K dispozici je i elektromotor napájený palivovými články se 100 kW výkonu a 290 Nm točivého momentu. V tomto režimu je vůz schopen ujet přes 600 km a uhánět 180 km/h. Zatímco elektrická pohonná jednotka se nachází blízko zadní nápravy, palivové články našly své místo vpředu. Nádrže na vodík jsou celkem čtyři, dvě v tunelu pro převodné ústrojí mezi cestujícími, zbylé jsou stejně jako baterie pod zadními sedačkami.

Mercedes pro koncept vyvinul další verzi ovládacího systému Comand s touchpadem HMI. Řidič ovládá některé funkce vozu (audio, klimatizaci, navigaci) pomocí dotykového displeje, pohyby jeho ruky snímá navíc kamera, která si je schopna údaje zapamatovat a promítnout je. Funkce Range on Map je zobrazuje 3D mapu okolí a momentální akční rádius vozu, kombinuje tedy data z navigace a informace o stavu baterie.

Systém Distronic Plus je zdokonalen, disponuje asistentem při dopravních zácpách, který pomáhá při řízení, zrychlování a brzdění až do 40 km/h, a to i v zatáčkách. Nová verze pomocníka při kolizích Pre-Safe 360° monitoruje také záď vozu, přičemž zapojí brzdy 600 ms před očekávaným nárazem zezadu. Pokud je před automobilem dostatek místa, umožní řidiči zrychlit a předejít kolizi.

Sama automobilka doufá, že nejen design, ale i některé z elektronických vymožeností této studie zanedlouho naleznou uplatnění v běžné produkci. V nedávné historii se tak několikrát stalo. V uplynulých takřka třiceti letech představil Mercedes-Benz celkem třináct vývojových prototypů automobilů budoucnosti. Prvním v řadě byl koncept Auto 2000 z roku 1981. Sérii s písmenem F na začátku a trojicí čísel začal F100 v roce 1991. Ten měl zabudován tempomat Distronic, který se o sedm let později objevil v sériové třídě S předposlední generace W220.

Není bez zajímavosti, že pohon palivovými články pro F800 Style byl naopak odvozen od malé třídy B v provedení F-Cell, která se vyrábí v malých sériích. Hybridní modul je dalším vývojem toho, který se nachází v současné S-Klasse.

Aleš Sleeper Dragoun


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

 
Zdroj: redakce

Štítky Ženeva 2010

 












Blesk.cz

Manželka Charlese Camilla otevřeně: O nenávisti a nejhorších chvílích života

Manželka Charlese Camilla otevřeně: O nenávisti a…

Dnes se manželka prince Charlese (68) Camilla (69)může pyšnit titulem vévodkyně z Cornwallu a valná většina…

Musíme pracovat aspoň do 70 let, spočítali experti. Děsí je stárnutí populace

Musíme pracovat aspoň do 70 let, spočítali experti.…

Důchodový věk ve vyspělých zemích by se měl zvýšit na 70 let. Ve své nejnovější studii to tvrdí odborníci…

 

iSport.cz

Čermák na EURO nejede. Po bouračce má tři zlomená žebra

Čermák na EURO nejede. Po bouračce má tři zlomená žebra

Přežil děsivou nehodu, naštěstí. Jeho fotbalovou kariéru to ale může nepříjemně poznamenat. Sparťan Aleš Čermák,…

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě výhra nestačila

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě…

Dokázali to! Fotbalisté Baníku Ostrava zvládli poslední ligový zápas proti Znojmu a stvrdili tak svůj návrat do…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…