Mercedes-Benz nabídne Car-2-Car komunikaci už letos

 

Mercedes-Benz vyvíjí systém komunikace mezi automobily již léta. Ještě v tomto roce jej hodlá uvést na trh.

Elektronika v moderních automobilech sice leckdy spíše obtěžuje, ale občas i pomáhá - zejména pak bezpečnosti. Automobilky se předhánějí ve vývoji různých zařízení, které usnadňují řidiči obsluhu a dohlížejí nad bezpečností posádky. V moderních vozech různých značek jich, ať už v sériové výbavě, či za příplatek najdeme bezpočet. Trojcípá hvězda v tomto ohledu stranou rozhodně nezůstává, spíše naopak.

Mercedes-Benz vyvinul komunikaci mezi auty, není tak již hudbou budoucnosti a objektem sci-fi literatury. Pracoval na ní poměrně dost dlouho, ale začne jí prodávat ještě letos. Systémy Car-2-Object a Car-2-Car umí varovat před hrozící srážkou s dostatečným předstihem, nebo jí automaticky za pomocí dalších bezpečnostních prvků zabránit. Ví totiž, co se děje před vámi, protože si zvládnou „povídat“ s ostatními auty i okolím.

Výrobce oznámil, že systém Car-2-Car pro výměnu informací mezi ostatními vozidly i dopravní infrastrukturou se bude opírat o již známé a instalované aplikace. Nejde tedy o nic specializovaného a naprogramovaného od základů. Současné mercedesy jsou beztak za pomoci armády radarů a senzorů umístěných uvnitř i vně detekovat mnohá nebezpečí samy o sobě. Aplikace pro smartphony řidičů je však zcela nová a telefon díky ní bude působit současně jako přijímač i vysílač informací. Tvoří však jakousi nadstavbu, takže stávající zákazníci ji mohou využít do sytosti, stačí si ji pouze nainstalovat. Tvorba zcela nového software by také byla mnohem dražší, takže se zároveň podařilo ušetřit náklady.

Údaje o možných nebezpečích může vysílat každé takto vybavené vozidlo a varovat ostatní. Příslušné hlášky se objeví na největším displeji, který uvnitř najdeme, jako výstup tedy slouží obrazovka navigace. Současně varuje i zvuková signalizace. I přes dlouholetý vývoj je komunikace mezi vozidly ještě v v plenkách a až její provoz vychytá patřičné mouchy. Neumí zatím detekovat úplně všechny překážky. Zvládá sama upozorňovat na havárie, dopravní situaci, rozpozná příliš krátkou vzdálenost od vpředu jedoucího auta, či vůz s právem přednosti v jízdě (policii, sanitku). Některé funkce však ještě sama nedokáže. Například informace o zvěři v cestě, porouchaných vozidlech, nebo řidičích jedoucích v protisměru lze vyvolat pouze manuálně příslušným tlačítkem.

Systém se začne prodávat nejdříve na domácím trhu Mercedesu, tedy v Německu, kde už existuje patřičná infrastruktura. Další trhy včetně toho zámořského budou následovat později.

Mercedes-Benz SL si rozumí s Facebookem

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel

Některé kultury vidí čas spíše jako kruh než přímku.…

Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 





 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí povýšení i vyšší výplatu

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí…

Češi zjišťují, že nastal ideální čas k tomu, aby si řekli o vyšší plat. Nebo změnili práci. Podle nového…

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu palivo za více než 50 milionů

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu…

Rusko posílá každý měsíc islamistickému hnutí Tálibán do Afghánistánu cisterny s pohonnými hmotami v hodnotě 2,5…

 

iSport.cz

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

Ano, Ahmed má hlad. Dozvídám se to jednak ze stejnojmenného románu, za druhé dnes a denně ze zpráv. Situace na…

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…