Mercedes-Benz představuje Vito nové generace

 

Automobilka Mercedes-Benz uvádí lehký užitkový model Vito v jeho třetí generaci. Ta nabídne skutečně širokou paletu verzí.

První generace Vita se veřejnosti představila 16. října 1995, ale výroba byla zahájena již v září stejného roku. Na německý trh byl tento model s pohonem předních kol uveden v březnu roku 1996 a nahradil řadu MB 100 D. Lehký užitkový model byl prodejně poměrně úspěšný a jeho produkce se rok od roku zvyšovala. Na přelomu tisíciletí byla roční produkce 75.000 vozů.

V roce 2003 se představila zcela nová druhá generace NCV2 s pohonem zadních kol, která nabízela mnohem širší paletu motorů, délek rozvoru náprav i provedení karoserií než její předchůdce a po sedmi letech na trhu prodělala důkladnou modernizaci. Nyní nastupuje třetí generace Vita, která je spřízněna s novou modelovou řadou V.

Mercedes-Benz V: Dvě délky rozvoru náprav a pouze čtyřválcové motory

Nový Mercedes-Benz Vito nastupuje rovnou ve dvou délkách rozvoru náprav 3200 a 3430 mma na ně navazují tři celkové délky. Zákazníci budou mít možnost volby mezi vozidly dlouhými 4895 mm, 5140 mm a 5370 mm, což jsou ve srovnání s odcházející druhou generací hodnoty o 140 mm delší. Mercedes-Benz z vnějších rozměrů zveřejnil i maximální výšku 1910 mm.

Mercedes-Benz uvádí, že ložná plocha novinky nabídne na výšku 1408 mm a na délku 2433 mm, 2668 mm a 2908 mm. Vnitřní šířka je až 1685 mm a mezi podběhy zadních kol je k dispozici 1270 mm. Objem nákladového prostoru má být 5,0 m3, 6,0 m3 a 6,6 m3 v závislosti na celkové délce vozu.

Pozornost si vedle vnějších a vnitřních rozměrů zaslouží i celková hmotnost nového Vita, která se podle verze pohybuje od 2,8 do 3,05 tuny. Užitečné zatížení pak může být až 1369 kg.

Nové Vito hodlá Mercedes-Benz nabízet ve třech provedeních. Samozřejmostí je čistě užitková dodávková verze, kterou doplňují Mixto pro převoz osob i nákladů a Tourer, který je ideální pro čistě osobní dopravu. Tato poslední varianta bude k dispozici ve třech stupních výbavy od ekonomicky zaměřené Base, přes střední Pro až po luxusní Select, který se již téměř vyrovná zástupcům sesterské řady V.

Své předchůdce novinka naprosto překonává možností výběru z verzí vybavených pohonem předních, zadních nebo všech čtyř kol.

V případě první varianty je Vito vybaveno přeplňovaným vznětovým čtyřválcem OM 922 o objemu 1,6 litru ve dvou verzích. První z nich je Vito 109 CDI s výkonem 65 kW (88 k) při 3800 min-1 a točivým momentem 230 N.m dostupným od 1500 do 2000 min-1. Druhým je pak Vito 111 CDI, které disponuje výkonem 84 kW (114 k) při 3800 min-1 a točivým momentem 270 N.m od 1500 do 2500 min-1.

Pro vozidla s pohonem zadních nebo všech čtyř kol je určen motor OM 651 o objemu 2,15 litru, který bude k dispozici ve třech provedeních. Nabídku zahajuje Vito 114 CDI s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 330 N.m. Následuje Vito 116 CDI o výkonu 120 kW (163 k) a točivém momentu 380 N.m. Vrcholem je Vito 119 BlueTEC se 140 kW (190 k) a 440 N.m. Nejvyššího výkonu dosahují všechny verze při shodných 3800 min-1, zatímco točivý moment vrcholí od 1200 do 2400 min-1 u základní varianty a od 1400 do 2400 min-1 u dvou výkonnějších provedení.

Nové Vito s pohonem předních i zadních kol je standardně vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou. Pro modely s pohonem zadních kol ve spojení s dvojicí výkonnějších motorů je k dispozici sedmistupňová automatická převodovka, kterou disponuje i provedení s pohonem všech kol, které bude k dispozici výhradně s nejvýkonnějším motorem. Všechny pohonné jednotky pro třetí generaci Vita splňují emisní normu Euro 6.

Jake.auto.cz: Mercedes-Benz Vito (přehled článků)

Vedle užitných vlastností jsou u nového Vita na prvním místě i komfort a bezpečí posádky. Díky tomu jsou samozřejmostí kotoučové brzdy vpředu i vzadu u všech verzí, adaptivní ESP, monitorování tlaku v pneumatikách a v závislosti na provedení až osm airbagů.

Standardní výbavu lze rozšířit mimo jiné o systémy Active Parking Assist, Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist, Crosswind Assit, sledování únavy řidiče nebo světlomety ILS s proměnlivou intenzitou svícení.

Na trh vstoupí Mercedes-Benz Vito ve své třetí generaci na podzim letošního roku. V Německu to má být v říjnu s cenami od 17.990 euro (zhruba 495.000 Kč) za základní dodávkovou verzi 109 CDI s nejkratší karoserií.

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



Mercedes-Benz představuje eVito a začíná na něj přijímat objednávky Mercedes-Benz představuje eVito a začíná na něj přijímat objednávky

Mercedes-Benz plánuje rozšíření své nabídky lehkých…

Mercedes-Benz Vito Tourer L 119 CDI: Silák Mercedes-Benz Vito Tourer L 119 CDI: Silák

Vyzkoušeli jsme nové Vito Tourer s nejsilnějším motorem a…

 



 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Dnes 18:59

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

V Letech vraždili Romy Češi. Novorozeňata dávali do kádě s vodou, říká aktivista

V Letech vraždili Romy Češi. Novorozeňata dávali do…

„Ono se mluví hlavně o židech a o Osvětimi. Ale že tady byl na území Československa tábor pro Romy, který vedli…

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

 

iSport.cz

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po 69 zápasech

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po…

Fotbalisté Celticu Glasgow prohráli v rámci skotských soutěží poprvé po 69 utkáních. V 19. ligovém kole podlehli…

Paráda na Channel One Cupu! Češi vyhráli i potřetí, silné Švédy složili 4:1

Paráda na Channel One Cupu! Češi vyhráli i potřetí,…

Čeští hokejisté porazili ve svém závěrečném vystoupení na Channel One Cupu v Moskvě Švédsko 4:1 a na turnaji…

 

Reflex.cz

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…

Utekl z Osvětimi v džípu esesáků, bojoval po boku generála Sikorského. Zemřel polský hrdina Kazimierz Piechowski

Utekl z Osvětimi v džípu esesáků, bojoval po boku…

Narodil se v roce 1919 v polském městě Rajkowy. Tehdy ještě nikdo z tohoto malého polského městečka netušil, že…