Mercedes-Benz představuje Vito nové generace

 

Automobilka Mercedes-Benz uvádí lehký užitkový model Vito v jeho třetí generaci. Ta nabídne skutečně širokou paletu verzí.

První generace Vita se veřejnosti představila 16. října 1995, ale výroba byla zahájena již v září stejného roku. Na německý trh byl tento model s pohonem předních kol uveden v březnu roku 1996 a nahradil řadu MB 100 D. Lehký užitkový model byl prodejně poměrně úspěšný a jeho produkce se rok od roku zvyšovala. Na přelomu tisíciletí byla roční produkce 75.000 vozů.

V roce 2003 se představila zcela nová druhá generace NCV2 s pohonem zadních kol, která nabízela mnohem širší paletu motorů, délek rozvoru náprav i provedení karoserií než její předchůdce a po sedmi letech na trhu prodělala důkladnou modernizaci. Nyní nastupuje třetí generace Vita, která je spřízněna s novou modelovou řadou V.

Mercedes-Benz V: Dvě délky rozvoru náprav a pouze čtyřválcové motory

Nový Mercedes-Benz Vito nastupuje rovnou ve dvou délkách rozvoru náprav 3200 a 3430 mma na ně navazují tři celkové délky. Zákazníci budou mít možnost volby mezi vozidly dlouhými 4895 mm, 5140 mm a 5370 mm, což jsou ve srovnání s odcházející druhou generací hodnoty o 140 mm delší. Mercedes-Benz z vnějších rozměrů zveřejnil i maximální výšku 1910 mm.

Mercedes-Benz uvádí, že ložná plocha novinky nabídne na výšku 1408 mm a na délku 2433 mm, 2668 mm a 2908 mm. Vnitřní šířka je až 1685 mm a mezi podběhy zadních kol je k dispozici 1270 mm. Objem nákladového prostoru má být 5,0 m3, 6,0 m3 a 6,6 m3 v závislosti na celkové délce vozu.

Pozornost si vedle vnějších a vnitřních rozměrů zaslouží i celková hmotnost nového Vita, která se podle verze pohybuje od 2,8 do 3,05 tuny. Užitečné zatížení pak může být až 1369 kg.

Nové Vito hodlá Mercedes-Benz nabízet ve třech provedeních. Samozřejmostí je čistě užitková dodávková verze, kterou doplňují Mixto pro převoz osob i nákladů a Tourer, který je ideální pro čistě osobní dopravu. Tato poslední varianta bude k dispozici ve třech stupních výbavy od ekonomicky zaměřené Base, přes střední Pro až po luxusní Select, který se již téměř vyrovná zástupcům sesterské řady V.

Své předchůdce novinka naprosto překonává možností výběru z verzí vybavených pohonem předních, zadních nebo všech čtyř kol.

V případě první varianty je Vito vybaveno přeplňovaným vznětovým čtyřválcem OM 922 o objemu 1,6 litru ve dvou verzích. První z nich je Vito 109 CDI s výkonem 65 kW (88 k) při 3800 min-1 a točivým momentem 230 N.m dostupným od 1500 do 2000 min-1. Druhým je pak Vito 111 CDI, které disponuje výkonem 84 kW (114 k) při 3800 min-1 a točivým momentem 270 N.m od 1500 do 2500 min-1.

Pro vozidla s pohonem zadních nebo všech čtyř kol je určen motor OM 651 o objemu 2,15 litru, který bude k dispozici ve třech provedeních. Nabídku zahajuje Vito 114 CDI s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 330 N.m. Následuje Vito 116 CDI o výkonu 120 kW (163 k) a točivém momentu 380 N.m. Vrcholem je Vito 119 BlueTEC se 140 kW (190 k) a 440 N.m. Nejvyššího výkonu dosahují všechny verze při shodných 3800 min-1, zatímco točivý moment vrcholí od 1200 do 2400 min-1 u základní varianty a od 1400 do 2400 min-1 u dvou výkonnějších provedení.

Nové Vito s pohonem předních i zadních kol je standardně vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou. Pro modely s pohonem zadních kol ve spojení s dvojicí výkonnějších motorů je k dispozici sedmistupňová automatická převodovka, kterou disponuje i provedení s pohonem všech kol, které bude k dispozici výhradně s nejvýkonnějším motorem. Všechny pohonné jednotky pro třetí generaci Vita splňují emisní normu Euro 6.

Jake.auto.cz: Mercedes-Benz Vito (přehled článků)

Vedle užitných vlastností jsou u nového Vita na prvním místě i komfort a bezpečí posádky. Díky tomu jsou samozřejmostí kotoučové brzdy vpředu i vzadu u všech verzí, adaptivní ESP, monitorování tlaku v pneumatikách a v závislosti na provedení až osm airbagů.

Standardní výbavu lze rozšířit mimo jiné o systémy Active Parking Assist, Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist, Crosswind Assit, sledování únavy řidiče nebo světlomety ILS s proměnlivou intenzitou svícení.

Na trh vstoupí Mercedes-Benz Vito ve své třetí generaci na podzim letošního roku. V Německu to má být v říjnu s cenami od 17.990 euro (zhruba 495.000 Kč) za základní dodávkovou verzi 109 CDI s nejkratší karoserií.

Spolupracujeme s TipCars.com
10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa 10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa

Robotické technologie se v mnoha oblastech používají už…

Mluvčí Bílého domu Sean Spicer rezignoval Mluvčí Bílého domu Sean Spicer rezignoval

Mluvčí amerického prezidenta Donalda Trumpa Sean Spicer…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112 Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112

Poslední várka vozidel z Kopřivnice bude armádě sloužit…

 



Mercedes-Benz Vito Tourer L 119 CDI: Silák Mercedes-Benz Vito Tourer L 119 CDI: Silák

Vyzkoušeli jsme nové Vito Tourer s nejsilnějším motorem a…

Mercedes-Benz Vito L 109 CDI: Půlmilionový základ Mercedes-Benz Vito L 109 CDI: Půlmilionový základ

Vyzkoušeli jsme furgon Vito se základním motorem a…

 



 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Dnes 18:53

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Historička o padělaných obrazech Bohdalové: Jsou to kvalitní obrazy...

Historička o padělaných obrazech Bohdalové: Jsou to…

Do případu je zapletena i historička umění Marie Pospíšilová (64). Právě ona sloužila jako »prostředník « mezi…

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

 

iSport.cz

Berkovec chystá v Karviné restart. Zachránce Koneho prý pozve na kávu

Berkovec chystá v Karviné restart. Zachránce Koneho…

Je odchovancem pražské Slavie. Odchytal v jejím dresu už slušnou řádku zápasů. Ale trvaleji se v ní uchytit jako…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…