Mercedes-Benz V: Dvě délky rozvoru náprav a pouze čtyřválcové motory
Nový Mercedes-Benz V (W447) nahrazuje modelovou řadu Viano. Do futuristicky pojatého interiéru jsme měli možnost nahlédnout již dříve, vnější tvary vozu však byly až do této chvíle přísně utajovány. Podle oficiálních informací se můžeme těšit na tři verze naftového čtyřválce o objemu 2,1 litru a dvě délky rozvoru náprav.
Véčko svými vnějšími tvary vybočuje ze šedi podobně střižených modelů. Přední část dostala rozměrné světlomety s diodovou technikou, které sice naznačují soudržnost s dalšími vozy značky, unifikaci však nepodléhají v nepřiměřené míře. Zaoblená maska chladiče s dvojící vodorovných lamel dodává eleganci, ve stejném duchu je navržen také nárazník.
Základní boční linie se oproti Vianu moc nezměnily, překvapí však zvýšená kapota, která již na čelní sklo nenavazuje tak elegantně jako dříve. Velká prosklená plocha zůstala zachována, stejně jako rozměrné posuvné dveře na obou stranách vozu. Kde se však při identifikaci vozu rozhodně nespletete, je záď. Díky hezčímu tvaru zadního okna (s možností samostatného otevření) a menším svítilnám vůz vypadá dynamičtěji a v reálu bude maskovat celkovou výšku 1880 milimetrů.
Základní rozvor náprav měří 3200 milimetrů, kratší zadní převis dosahuje délky 800 milimetrů. Se zmíněným rozvorem však bude dostupná i prodloužená verze se zadním převisem o délce 1045 mm. Druhá varianta má rozvor prodloužený o 230 milimetrů, tuto ale pořídíte pouze s delším zadním převisem.
V souvislosti s prvním odhalením vozu byla představena také základní motorová paleta. Ta zahrnuje trojici variant čtyřválcového turbodieselu o objemu 2,1 litru, přičemž ta nejslabší (V 200 CDI) dosahuje výkonu 100 kW a točivého momentu 330 N.m, což je o 20 N.m více než u předchůdce. Silnější verze s označením V 220 CDI má výkon 120 kW a točivý moment 380 N.m (+ 20 N.m). S nárůstem síly však přichází také snížení spotřeby – prostřední agregát by měl v kombinovaném cyklu spolykat jen 5,7 l/100 km, což značí úsporu 1,5 l/100 km. Obě motorizace standardně spolupracují s manuální šestistupňovou převodovkou, automatická skříň 7G - Tronic Plus bude za příplatek.
Prozatímním vrcholem nabídky je verze V 250 BlueTec s výkonem 140 kW a točivým momentem 440 N.m. Agregát je standardně spojen s automatickou převodovkou 7G - Tronic Plus s možností ovládání páčkami pod volantem. V souvislosti s automatem přichází možnost individuálního nastavení prostřednictvím systému Agility Select s nabídkou sportovního, komfortního a manuálního režimu. V případě nutnosti náhlého zrychlení se krátkodobě zvětší výkon a točivý moment motoru na 150 kW a 480 N.m.
Ještě v době odhalování vozu nebylo zcela jasné, která z náprav bude hnaná. Spekulace o velké spolupráci Mercedes-Benzu s automobilkou Renault se nakonec nepotvrdily, takže třída V zůstává „zadokolkou“. Stejně jako u předchůdce se však dočkáme také verzí s pohonem všech kol 4Matic.
Kratší verzi Mercedes-Benzu V bude možno objednávat od 6. března. Uvedení na německý trh je plánováno počátkem května, ostatní evropské země si budou muset počkat o měsíc déle. Přestože je třída V nesrovnatelně modernější než předchůdce, ceny se podle dosavadních informací příliš nezmění.