Mercedes-Benz SLS AMG Roadster: Bezkřídlý gullwing oficiálně
Dva roky nechal Mercedes čekat zájemce o SLS AMG s otevřenou karoserií.
Mercedes-Benz SLS AMG, novodobý Gullwing, se představil před dvěma lety na autosalonu ve Frankfurtu. Tak jako u legendárního předchůdce 300 SL i u předchozího typu SLR McLaren, i tentokrát se s časovým odstupem dostává na řadu také otevřená verze – tradičně nazvaná Roadster.
SLS AMG tím pochopitelně přišlo o výklopné dveře. Zůstává ale karoserie tvořená hliníkovým prostorovým rámem, motor 6,2 V8 AMG se suchou skříní (420 kW/571 k), nápravy s lichoběžníkovými rameny i sedmistupňová dvouspojková převodovka transaxle.
Plátěná střecha potřebuje ke stažení pouhých 11 sekund a celou operaci je možné provádět i za jízdy, a to až do rychlosti 50 km/h.
Novinkou je příplatkový podvozek s elektronicky řízenými tlumiči AMG Drive Unit. Premiéru v SLS AMG Roadster má také AMG Performance Media – multimediální rozhraní s bohatou výbavou telemetrických funkcí (např. příčné a podélné zrychlení, čas na kolo, provozní parametry motoru).
Tvar zádi se pochopitelně inspiruje modelem 300 SL Roadster. Díky plátěné střeše je objem zavazadlového prostoru neměnný – se staženou i nataženou střechou činí 173 litrů (u kupé 176 l).
Zajímavostí také je, že roadster ve srovnání s kupé přibral na váze jen 40 kg. Samotný prostorový rám, který musel být ve spodní části zesílen, je těžší jen o 2 kg – váží 243 kg.
Mercedes-Benz SLS AMG - technická data a ceny | ||
Model | SLS AMG Roadster | SLS AMG Coupé |
Převodovka | 7DS | 7DS |
Zdvihový objem [cm3] | 6208 | 6208 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 420/6800 | 420/6800 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 650/4750 | 650/4750 |
Max. rychlost [km/h] | 317 | 317 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,8 | 3,8 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 13,2 | 13,2 |
Poh. hmotnost [kg] | 1660 | 1620 |
Cena v Německu [EUR] | 195.160 | 186.830 |
Cena v ČR [Kč] | - | 4.560.000,- |
SLS AMG Roadster bude možné objednávat od 1. Července 2011. Zatím byla zveřejněna jen cena pro německý trh, v přepočtu je o zhruba 220 tisíc korun vyšší než u kupé. První vozy budou dodány po oficiálním představení na podzim 2011.