Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz SL dostane až o 140 kg lehčí karoserii

David Bureš
Diskuze (10)
Karoserie nového Mercedesu-Benz SL bude z 89 % vyrobena z hliníku.

Merecdes-Benz postupně zveřejňuje informace o chystané nové generaci modelu SL, která má být představena na počátku roku 2012. Automobil má dělat čest svému jménu (SL je zkratkou pro Sport Leicht), oproti stávající generaci bude až o 140 kilogramů lehčí.

Automobil bude méně vážit díky rozsáhlému využití hliníku, z hliníkových slitin bude vyrobena většina karoserie, pouze rám čelního okna bude z vysokopevnostní oceli, část zádě pak z hořčíku, který je ještě lehčí než hliník.

Většinu prvků vyrobených z hliníkových plechů bude možné vyrobit ze stoprocentně recyklovaného hliníku, což významně ušetří energii na jejich výrobu.

Samotná hliníková karoserie nového SL bude vážit 254 kg, pokud by byla ocelová, vážila by podle Mercedesu o 110 kg více. Podle německé automobilky se hmotnost modelu SL 500 mezigeneračně sníží o 125 kg, nové SL 350 bude o 140 kg lehčí než to současné. Pohotovostní hmotnost stávající SL 500 činí 1.910 kg, současné SL 350 váží 1.825 kg. Aktuální generace SL má hliníkovou pouze kapotu a dveře.

Zatímco hmotnost karoserie se snížila, její torzní tuhost vzrostla asi o pětinu. Udávaná torzní tuhost je podle Mercedesu 19.400 Nm/deg. Torzní tuhost odcházejícího SL je 16.400 Nm/deg. Zejména u otevřených karoserií jde o zásadní parametr ovlivňující jízdní vlastnosti, hlučnost a životnost automobilu.

Automobilka slibuje, že nové SL bude ještě bezpečnější než to předchozí, při jízdě pak má být automobil tišší. Perfektní má být i antikorozní ochrana karoserie.

Mercedes-Benz již dříve potvrdil, že chystané SL bude mít stěrače se zabudovanými ostřikovači, jejichž obchodní označení bude Magic Vision Control.

David Bureš
Diskuze (10)
24. 11. 2011 15:20
Re: Jednotky u tuhosti
není zač..

jinak hodnoty je i tak těžký porovnávat, protože ne každý výrobce bude používat stejnou metodiku měření. A výsledky u stejného auta se při použití různý metody můžou výrazně lišit. Osobně bych řekl třeba i o víc než 10%...

Ono, co není změřený někým nezávislým, není úplně na stopro věrohodný. Skoro se tu dá použít staré známé: Nevěřím žádné statistice, kterou jsem sám nezfalšoval :-)
23. 11. 2011 17:25
Re: Jednotky u tuhosti
Prověřil jsem to a máte pravdu, děkuji za uporornění.
23. 11. 2011 14:32
Re: Jednotky u tuhosti
Přesně. Jak k těm číslům dojdou, to už přeci nikoho nezajímá. >:D 8-s On je to pokrok dopředu, ale hůř by se jim prodával nárůst hmotnosti, byť je relativně malý (necelých 7,5%). Pořád jde z daleka o nejlehčí karoserii v segmentu a nejspíš i nejtužší.
23. 11. 2011 14:14
Re: Jednotky u tuhosti
K poslední větě. No jo, marketing, ten si umí vždy poradit. >:D
23. 11. 2011 14:07
Re: Jednotky u tuhosti
Já jsem zvědavý na tuhost otevřené 991.