Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Sprinter: Velká fotogalerie a nové informace

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Mercedes-Benz letos uvádí důkladně přepracovanou modelovou řadu Sprinter s řadou nových bezpečnostních systému a motory, splňujícími emisní normu Euro VI.

V roce 1995 debutoval první Mercedes-Benz Sprinter a za uplynulých 18 let se prodalo celkem 2.470.000 vozů obou generací v nejrůznějších verzích. Mercedes-Benz uvádí, že v současnosti je prodáváno několik tisíc variant ve 130 zemích.

V loňském roce se prodalo po celém světě celkem 159.000 Sprinterů. V Severní Americe, kde je Sprinter nabízen pod značkami Mercedes-Benz a Freightliner, vzrostly tržby dokonce o 19 %. Podle automobilky se prodeje výrazně zvýšily i ve Východní Evropě.

Kromě prodeje prakticky po celém světě odkazuje na globální charakter tohoto užitkového modelu i skutečnost, že opouští výrobní linky v závodech v Düsseldorfu a Ludwigsfelde v Německu, v Charlestonu v severoamerické Jižní Karolíně, v González Catanu v Argentině a ve Fuzhou v Číně. Ve snaze proniknout na dynamicky se rozvíjející ruský trh se připravuje výroba Sprinteru Classic v podniku automobilky GAZ v Nižním Novgorodu.

Nový exteriér i interiér

V rámci důkladné modernizace Sprinteru byl přepracován design tohoto dodávkového modelu. Hlavní změny se samozřejmě odehrály na přídi. Maska chladiče je nyní postavená téměř kolmo a rozměrnou třícípou hvězdu v jejím středu obklopuje trojice perforovaných lamel. Cílem této změny bylo zlepšení proudění vzduchu do motorového prostoru a dosažení dynamičtějšího vzhledu.

Další změny se týkají světlometů. Ty jsou nyní hranatější a pod jednodílným krytem jsou rozděleny do samostatných segmentů. Nad maskou a světlomety je nová a vyšší kapota, zatímco dole je nový nárazník, který má svými tvary připomínat SUV značky Mercedes-Benz. K identifikaci nového Sprinteru zezadu poslouží pouze nové koncové svítilny.

V interiéru se modernizace odrazila v nových materiálech čalounění sedadel, volant má silnější věnec a výdechy ventilace mají v případě použití multifunkčního volantu chromované rámečky. Přepracována byla i hlavice řadicí páky. Součástí výbavy může být vylepšený audio systém s rozhranním Bluetooth nebo navigační systém Becker MAP PILOT.

Splnění emisní normy Euro VI standardem

Mercedes-Benz uvádí svůj nový Sprinter jako první dodávkový automobil, který splňuje emisní normu Euro VI se všemi nabízenými motorizacemi. Toho bylo dosaženo použitím motorů BlueTEC vybavených systémem SCR se vstřikováním AdBlue do výfukových plynů. Tento systém se automobilce Mercedes-Benz osvědčil u více než 100 tisíc užitkových vozidel.

Další fáze zpracování výfukových plynů spolu s optimalizací vstřikování, spalovacích procesů a plnících tlaků se kromě snížení emisí škodlivých plynů podílejí i na nižší spotřebě paliva a menší hlučnosti.

Modernizovaný Mercedes-Benz Sprinter bude při uvedení na trh nabízen se třemi různými pohonnými jednotkami. První z nich přeplňovaný vznětový čtyřválec OM 651 má objem 2,15 l a nabídne tři výkonové verze, zatímco přeplňovaný vznětový šestiválec OM642 o objemu 3,0 l i zážehový čtyřválec M 271 s objemem 1,8 l a turbodmychadlem poskytnou jen po jedné verzi.

Mercedes-Benz Sprinter - Vznětové motory
MotorOM 651OM 651OM 651OM 642
Válce/ventily4/44/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]70/380095/3800120/3800140/3800
Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1]250/1400-2400305/1200-2400360/1400-2400440/1600-2600

Benzinový čtyřválec bude při zachování svých výkonů k dispozici i v provedení spalujícím zemní plyn. V budoucnosti na vybraných mimoevropských trzích rozšíří paletu pohonných jednotek zážehový šestiválec o objemu 3,5 litru.

Mercedes-Benz Sprinter - Zážehový motor
MotorM 271
Válce/ventily4/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]115/5000
Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1]240/3000-4000

Se všemi nabízenými motory má být standardně spojena šestistupňová manuální převodovka ECO Gear. V nabídce bude i sedmistupňová automatická převodovka 7G-Tronic Plus s možností manuálního řazení prostřednictvím krátkého posunu páky voliče doleva nebo doprava.

Nový Sprinter vybavený paketem BlueEFFICIENCY PLUS, zahrnujícím prodloužení stálého převodu a optimalizaci pohonného ústrojí, může mít spotřebu paliva v kombinovaném provozu pouhých 6,3 litru nafty na 100 km, což je podle Mercedesu rekord ve třídě.

Světová premiéra nových bezpečnostních systémů

Modernizovaný Sprinter nastupuje s pěticí nových asistenčních systémů, z nichž jsou některé v užitkovém vozidle použity poprvé. Světovou premiéru má Crosswind Assist, který pomáhá zvládnout poryvy bočního větru a je součástí standardní výbavy. Naopak na přání bude k dispozici Collision Prevention Assist, zabraňující kolizím a Blind Spot Assist, sledující slepé úhly.

Další asistenční systémy v nabídce výbavy pro Sprinter jsou automatické přepínání dálkových a potkávacích světel Highbeam Assist a sledování jízdy ve zvoleném pruhu Lane Keeping Assist. Vývojáři automobilky Mercedes-Benz jsou přesvědčeni, že tyto asistenční systém budou hrát klíčovou roli ve snižování dopravních nehod dodávkových vozidel.

Ke zvýšení aktivní bezpečnosti má přispět i přepracované řízení s novým nastavením posilovače. Snížení podvozku o 30 mm pak přispívá ke zmenšení aerodynamického odporu vozidla, čímž se podílí na snížení spotřeby paliva a také usnadnění nakládání a vykládání nákladu.

Vývoj, výroba a prodej

V rámci vývoje najely prototypy modernizovaného dodávkového modelu více než osm milionů kilometrů a absolvovaly rozsáhlé testy, jejichž výsledkem má být vysoká spolehlivost. Servisní intervaly nového Sprinteru jsou i díky tomu prodlouženy až na 60.000 km.

Výroba modernizovaného Sprinteru bude probíhat v závodech v Düsseldorfu a Ludwigsfelde v Německu, v Charlestonu v severoamerické Jižní Karolíně, v González Catanu v Argentině a ve Fuzhou v Číně. Ve snaze proniknout na dynamicky se rozvíjející ruský trh se připravuje výroba Sprinteru Classic v podniku automobilky GAZ v Nižním Novgorodu.

Objednávky na nový Sprinter začal Mercedes-Benz přijímat letos v červnu a první vozy zamíří k zákazníkům v září.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - vabis
12. 6. 2013 07:40
nemusí pršet, stačí když kape
Přepracování netřeba. Ono by stačilo, když v důsledku šlendriánu hnijí dveřní panty na zadních dvoukřídlých dveřích. Aby naši MB Moravia / Hošek a podobní hochštapleři neměli plnou pusu výmluvných řečí. Ale vyměnili to stejně jako to dělají normální zastoupení v německu. .... Jinak Sprinter / Crafter jsou z velkých dodávek nej :-)