Mercedes-Benz spustil výrobu nového Vita

 

Automobilka Mercedes-Benz zahájila ve Španělsku výrobu nové generace modelové řady Vito.

Třetí generace lehkého užitkového modelu Mercedes-Benz Vito byla odhalena na konci letošního července a ve druhé polovině srpna se rozběhla jeho sériová výroba, i když se výstavní premiéra uskuteční až na IAA v Hannoveru pořádaném od 25. září do 2. října letošního roku.

Nový Mercedes-Benz Vito je prvním zástupcem své kategorie lehkých užitkových automobilů, nabízejícím možnost volby mezi pohonem předních, zadních nebo všech čtyř kol. V případě karoserie budou k dispozici dvě délky rozvoru a tři celkové délky vozidla. Vznětové motory o objemu 1,6 l a 2,15 l nabídnou výkony od 65 kW (88 k) do 140 kW (190 k).

Nové Vito hodlá Mercedes-Benz nabízet ve třech provedeních. Samozřejmostí je čistě užitková dodávková verze, kterou doplňují Mixto pro převoz osob i nákladů a Tourer, který je ideální pro čistě osobní dopravu.

Na trh vstoupí Mercedes-Benz Vito ve své třetí generaci na podzim letošního roku. V Německu to má být v říjnu s cenami od 17.990 euro za základní dodávkovou verzi 109 CDI s nejkratší karoserií.

Mercedes-Benz představuje Vito nové generace

Mercedes-Benz před spuštěním výroby nového Vita a sesterské třídy V, jejíž produkce byla zahájena letos v březnu, investoval do svého podniku ve španělské Vitorii 190 milionu euro. Tyto finance mířily především na modernizaci a reorganizaci karosárny, lakovny a montážních prostor. Kromě toho bylo investováno více než osm milionů euro do zhruba 300.000 hodin školení zaměstnanců před zahájením výroby nových modelů.

Výrobní závod, který se nachází v samém srdci Baskicka v severozápadním Španělsku, letos slaví 60. výročí od zahájení produkce automobilů. První vůz sjel ze zdejší montážní linky v roce 1954. Tehdy patřil podnik ještě společnosti Auto Union. Od roku 1981 jej plně vlastní Mercedes-Benz.

V současnosti se závod rozkládá na celkové ploše 600.000 m2, z níž připadá zhruba 370.000 m2 na výrobní prostor. Ročně z tohoto podniku vyjede okolo 80.000 vozidel a jedná se druhý největší závod koncernu Daimler na produkci lehkých užitkových modelů.

Ve Vitorii dnes pracuje přibližně 3500 zaměstnanců a kromě toho tento podnik nepřímo vytváří zhruba 13.000 pracovních míst v regionu.

Jake.auto.cz: Mercedes-Benz Vito (přehled článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 

Štítky Mercedes-Benz Profi

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Mercedes-Benz představuje eVito a začíná na něj přijímat objednávky Mercedes-Benz představuje eVito a začíná na něj přijímat objednávky

Mercedes-Benz plánuje rozšíření své nabídky lehkých…

Mercedes-Benz Vito Tourer L 119 CDI: Silák Mercedes-Benz Vito Tourer L 119 CDI: Silák

Vyzkoušeli jsme nové Vito Tourer s nejsilnějším motorem a…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt jako v sumu, řekl Wenger

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt…

Emoce v neděli plány na hřišti i v zákulisí. Příliš hlasité oslavy hráčů Manchesteru City po výhře nad městským…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…