Mercedes-Benz Travego ještě bezpečnější
Po zavedení řady aktivních a pasivních asistenčních systémů, jako je elektronický stabilizační program ESP, systém sledování jízdního pruhu, brzdový asistent, adaptivní tempomat a pasivní ochrana při čelním nárazu FCG nastupuje druhá generace systému Active Brake Assist.
První generace Active Brake Assist používaná u autobusů a nákladních vozidel značky Mercedes-Benz reaguje pouze na pomalu se pohybující vozidla. Přitom využívá systém informací z radaru umístěného na přídi.
Druhá generace označená Active Brake Assist 2 reaguje i na stojící překážky a pomáhá řidiči například při nečekaném brzdění za kolonou vozidel. Radar skenuje prostor mezi 0,25 až 200 m v jízdním pruhu před autobusem a neustále sleduje vzdálenosti a rozdíl v rychlosti mezi ním a vpředu jedoucími vozidly nebo stojícími překážkami.
Jakmile se vpředu jedoucí nebo stojící vozidla přiblíží na nebezpečnou vzdálenost, je řidič akusticky i vizuálně varován a vůz se preventivně připravuje na nejhorší. Propočítá potřebný brzdný účinek a připravuje brzdový asistent, takže v okamžiku, kdy se řidič dotkne pedálu brzdy, je již k dispozici plný brzdný účinek.
Systém Active Brake Assist 2 je aktivní v rychlostech od 0 do 100 km/h. Mercedes-Benz sám uvádí, že sice nemůže zabránit všem nehodám, ale přispívá k výraznému snížení rychlosti před nárazem.
Active Brake Assist první generace byl poprvé použit u těžkých nákladních automobilů Mercedes-Benz Actros v roce 2006 a v autobusech řady Travego je k dispozici od roku 2008. Podle automobilky se od té doby tento systém osvědčil na více než pěti miliardách kilometrů a po silnicích se v současnosti pohybuje okolo 27.000 nákladních vozidel a autobusů, které jej mají ve výbavě.