Mercedes-Benz Urban eTruck: Rozvoz zboží v tichu a bez emisí

 

Mercedes-Benz si pro letošní IAA v Hannoveru připravil konceptů, jehož prostřednictvím naznačuje, jakým směrem se hodlá vydat ve vývoji svých užitkových vozidel.

Mercedes-Benz již v roce 2014 odhalil svou vizi blízké budoucnosti těžkých nákladních vozidel pro dálkovou dopravu, když představil nejprve maskovaný prototyp tahače s autonomním systémem řízení, na nějž s odstupem několika měsíců v rámci tehdejšího IAA v Hannoveru navázal konceptem Future Truck 2025.

V letošním roce se německá automobilka rozhodla postupovat podle podobného scénáře a v polovině prázdnin představila maskovaný prototyp Urban eTruck, na nějž nyní opět v rámci IAA v Hannoveru navazuje stejnojmenným konceptem se svébytným designem kabiny, vycházející ze sériového modelu Atego, s nímž sdílí i některé komponenty podvozku.

Prototyp má představovat možnou cestu vývoje rozvážkových nákladních vozidel na krátké tratě, u nichž bude s ohledem na jejich využití v zásobování a komunálních službách ve městech stále více požadován místní provoz bez emisí škodlivých výfukových plynů.

Mercedes-Benz Urban eTruck je postaven na třínápravovém podvozku s rozvorem 4900 mm mezi první a druhou nápravou. Řízena je vedle přední i třetí náprava tohoto vozidla s celkovou hmotností 26 tun.

Prostřední náprava je osazena dvojicí kapalinou chlazených vysokorychlostních asynchronních třífázových elektromotorů. Každý z nich disponuje výkonem 125 kW a točivým momentem 500 N.m, který se může díky zpřevodování zvýšit až na 11.000 N.m.

Mercedes-Benz Future Bus: Autonomní autobus pro blízkou budoucnost (+video)

Řidič vozidla může volit ze tří jízdních režimů. Prvním je standardní „auto“, které má zajišťovat vyvážený poměr mezi dostupným výkonem a dojezdem. Následuje režim „power“, který je zaměřen na poskytnutí maximálního výkonu, což přijde vhod v kopcovitém terénu nebo při napnutém časovém harmonogramu. Třetí režim „eco“ pak má naopak zajistit co nejdelší dojezd.

Potřebnou energii elektromotorům poskytují lithium-iontové baterie s celkovou kapacitou 212 kWh, které jsou rozděleny do trojice modulů uložených bezpečně v rámu mezi přídí a první zadní nápravou. V závislosti na potřebách dopravce lze moduly baterií přidávat nebo ubírat pro prodloužení nebo zkrácení dojezdu a zvýšení užitečné hmotnosti.

Dojezd na jedno nabití se má pohybovat okolo 200 km, což má být více než dostatečné pro každodenní provoz rozvážkového nákladního automobilu. K dobíjení je využíván standardizovaný konektor CCS typ 2 a při nabíjecím výkonu 100 kW jsou baterie na 100 % nabity za dvě až tři hodiny.

Mercedes-Benz vedle výkonů elektromotorů a kapacity baterií zmiňuje i hmotnost komponentů pohonného systému. V případě nápravy s elektromotory se má jednat o 1000 kg, další elektrické příslušenství má přidávat 900 kg a nejtěžší součástí jsou s hmotností 2500 kg baterie.

Díky absenci vznětového motoru, převodovky, spojovací hřídele, diferenciálu a palivové nádrže má být hmotnost prototypu Urban eTruck oproti konvenčnímu vozidlu stejné velikosti vyšší jen o zhruba 1700 kg.

Na levé straně rámu je uložen chladicí systém, z nějž je odpadní teplo využíváno pro vyhřívání kabiny, zatímco klimatizace využívá elektrického kompresoru.

Mercedes Vision Van: Zboží bude sám rozvážet i vydávat!

Mercedes-Benz Urban eTruck vedle své techniky a výkonu rozhodně zaujme i svým vzhledem. Prakticky vše na jeho exteriéru je podřízeno dosažení co nejlepšího proudění vzduchu kolem celého vozidla.

Kabina přitahuje pozornost především řešením svých čelních partií, s jediným hladkým panelem kryjícím celý prostor pod čelním oknem, do nějž je usazen pouze znak automobilky, velmi úzké hlavní světlomety z LED a masivní vstup vzduchu.

Podobně futuristickým dojmem jako exteriér působí i interiér tohoto vozidla, přestože palubní deska zachovává členění, které známe ze současných nákladních vozidel. Klasický přístrojový štít zde ovšem nahrazuje displej, který doplňuje centrálně umístěná 12,3palcová obrazovka, na níž se mohou vedle informací z navigace zobrazovat i důležité provozní údaje a to včetně stavu nabití baterií. Řidič pak může se svým vozidlem komunikovat i prostřednictvím tabletu a chytrých hodinek.

Spolupracujeme s TipCars.com
EPH koupí od RWE a EnBW podíly v maďarské elektrárně a lignitovém dolu EPH koupí od RWE a EnBW podíly v maďarské elektrárně a lignitovém dolu

Konsorcium vedené českou energetickou skupinou EPH koupí…

Akvizice za více než bilion. Walt Disney koupí 21st Century Fox Akvizice za více než bilion. Walt Disney koupí 21st Century Fox

Americký zábavní gigant Walt Disney koupí většinu aktivit…

Na Ukrajině není ruská armáda, ale jisté milice, řekl Putin Na Ukrajině není ruská armáda, ale jisté milice, řekl Putin

Ruská armáda ve východoukrajinském Donbasu není, jsou tam…

O vedení komise pro kontrolu GIBS se nikdo jiný než Ondráček neuchází O vedení komise pro kontrolu GIBS se nikdo jiný než Ondráček neuchází

Poslanec KSČM Zdeněk Ondráček bude jediným kandidátem v…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo!

Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo!

Dnes 08:00

Automobilka Saab sice od roku 2011 již v podstatě neexistuje, přesto se však její někdejší produkty těší oblibě kupujících ojetin. Důkazem budiž fakt, že recenzovaných 9-3 rok od roku v naší zemi přibývá.




Blesk.cz

Ruda z Ostravy se stane otcem! Pochlubil se těhotenským testem

Ruda z Ostravy se stane otcem! Pochlubil se…

Moderátor Diváckých zpráv Primy Michal Kavalčík (42), který se proslavil jako Ruda z Ostravy, se na sociální…

Pohřeb Davida (†29), kterého zastřelil myslivec: Obětoval život pro přítelkyni

Pohřeb Davida (†29), kterého zastřelil myslivec:…

Stovky lidí se přišly rozloučit s tragicky zesnulým Davidem Ď. (†29), jehož nemilosrdně popravil střelou do…

 

iSport.cz

Orgie Pastrňáka vs. kletba Detroitu: Vyjde to tak jednou z dvaceti pokusů!

Orgie Pastrňáka vs. kletba Detroitu: Vyjde to tak…

Máte rádi numerologii? Hokejisté Bostonu zvítězili v devíti z posledních jedenácti utkání, David Pastrňák…

Škatulata v Plzni: Řezníček míří do Olomouce, ze které přijde Chorý

Škatulata v Plzni: Řezníček míří do Olomouce, ze…

Ve škatulatech na ofenzivních postech pokračuje Viktoria Plzeň. Byť to klub zatím oficiálně nepotvrdil, bere se…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Musíme přijmout euro. Prý...

Ekonom Vladimír Pikora: Musíme přijmout euro. Prý...

Je to neuvěřitelné, jak jsou čeští politici podle všeho asi slepí a hluší. V posledních volbách se občané jasně…

Příběh sebevražedné cesty balonem na severní pól, která skončila v zapomnění

Příběh sebevražedné cesty balonem na severní pól,…

Když v červnu roku 1897 vyrazil Salomon Andrée vstříc severnímu pólu, upínaly se k němu zraky celého švédského…