Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz v Paříži 2006

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Sportovní ambice nejsou u Mercedesů to hlavní, přesto ale patří extrémně silné motory k těmto velkým luxusním vozům.

CL 63 AMG a S 63 AMG

Už jsme si zvykli, že to nejsilnější s třícípou hvězdou většinou nese v názvu také písmena AMG, takže není překvapením, že nový přírůstek do rodiny motor 6,2 V8 bude dodáván do modelů jejichž název končí 63 AMG. Podle firemních materiálů jde o momentálně nejsilnější atmosférický osmiválec světa.

Pětimetrové limuzíny a kupé jsou sice dodávány i s atmosférickými dvanáctiválci, ale sportovní vrchol tvoří velkoobjemový mtor V8. Atmosféricky plněný osmiválec vyvinutý v dílnách Mercedes-AMG GmbH dosahuje ze zdvihového objemu 6208 cm3 nejvyšší výkon 386 kW při 6800 ot./min, takže jde o mohutnou, ale dostatečně rychloběžnou strojovnu. Pro akceleraci v nízkých rychlostech bude důležitý točivý moment, který má maximu 630 Nm v 5200 ot./min, ale jeho většina je k dispozici již mnohem dříve. Již od 2000 ot./min sahá k hodnotě 500 Nm, ve 3000 ot./min již má 560 Nm. Přenos točivého momentu na zadní kola probíhá prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC.

Sportovní podvozek využívá systému Active Body Control (ABC), jenž omezuje náklony v zatáčkách, standardem budou také účinné sportovní brzdy od AMG a protikolizní systémy Pre-Safe a Distronic Plus.

Kupé i limuzína akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,6 s, nejvyšší rychlost je jaksi samozřejmě elektronicky omezena na 250 km/h. První vozy budou zákazníkům dodány na počátku roku 2007.

SLR McLaren 722 Edition

V Affalterbachu si pohráli s osmiválcovým mechanicky přeplňovaným motorem, aby do 150 kusů Mercedesu SLR McLaren mohl být zabudován motor se zvýšeným výkonem na 478 kW (standardně 460 kW). Celé se to jmenuje Mercedes-Benz SLR 722 Edition.

Omezená 150kusová série malosériově vyráběného Mercedesu připomíná vítězství britské legendy Stirlinga Mosse a jeho spolujezdce Denise Jenkinsona, kteří s Mercedesem 300 SLR vyhráli závod Mille Miglia v roce 1955. Startovní číslo 722 ukazovalo na čas startu v 7:22 h.

Nové provedení novodobého Mercedesu SLR se prodává od 11. července (premiéra na okruhu v Le Castelet). Zákazníci si musí připlatit dalších 20 tisíc euro navíc oproti ceně standardního SLR McLarenu.

Ručně vyráběný automobil má změny na řídicí jednotce, nastavení mechanického přeplňování a chlazení stlačeného vzduchu. Sprint z 0 na 100 km/h tak trvá o dvě desetiny sekundy méně (tj. 3,6 s), 200 km/h se na rychloměru objeví 10,2 sekund po startu a nejvyšší rychlost vzrostla ze 334 km/h na 337 km/h.

Sportovní legendě, která dala vozu přívlastek, odpovídají také další změny. 722 Edition má tužší pružiny a tlumiče, které automobil snižují o 10 mm, větší brzdové kotouče a 19palcová kola z lehkých slitin. Decentními změnami prošly některé karosářské díly na přídi a zádi, uhlíkový kompozit není na několika místech lakován, aby prozradil technickou vyspělost konstrukce tohoto automobilu.

Automobilka nově organizuje také klubovou činnost. Členem SLR Clubu se stává automaticky každý majitel nového SLR. Součástí aktivit je také řidičský trénink SLR Safety & Speed Academy, během kterého se majitelům vozů věnují tovární piloti David Coulthard, Jochen Mass, Klaus Ludwig a další.

SLK Edition "10"

Za 10 let prodal Mercedes na 460 tisíc kusů modelu SLK a na trhu si drží 30% podíl. V minulém roce bylo vyrobeno 60 500 kusů, nejvíce v historii modelu. Zdá se, že prodejní úspěchy SLK budou pokračovat. To vše je dobrý důvod k oslavě limitovou sérií aktuálního modelu SLK.

Pro šestiválcové a čtyřválcové modely SLK připravil Mercedes od září tohoto roku sportovní paket, který obsahuje 18'' kola z lehkých slitin s pneumatikami 225/40 R18 vpředu a 245/35 R18 vzadu a 17palcovými brzdami s ventilovanými předními kotouči. Vůz je také ve sportovní úpravě snížen o 10 mm.

S 4MATIC

Mercedes-Benz třídy S se dočkal pohonu všech kol 4MATIC. Dostupný je pro dva benzínové a jeden naftový motor.

Mercedes-Benz třídy S, jehož prodejní výsledky zatím překonávají očekávání, se konečně dočkal pohonu všech kol 4MATIC. Mercedes zahrnul 4MATIC do nabídky tří modelů, z čehož dva pohání zážehový a jeden naftový motor. Výhod všech hnaných kol si budou moci užívat ti zákazníci, kteří zvolí model S 500 se zážehovým osmiválcem o výkonu 285 kW při 6000 otáčkách nebo model S 450 také se zážehovým osmiválcem, avšak o maximálním výkonu 250 kW při 6000 otáčkách.

Zkrátka nepřijdou ani milovníci nafty. Pro ně Mercedes přichystal verzi S 320 CDI 4MATIC s vznětovým šestiválcem o výkonu 173 kW při 3600 otáčkách a točivém momentu 540 Nm dostupných mezi 1600 – 2400 otáčkami. Točivý moment agregátů se přenáší na všechna čtyři kola, přičemž 45 procent kroutícího momentu putuje na přední, 55 procent potom na zadní nápravu. Pohon všech kol 4MATIC zásadním způsobem nezvýšil hmotnost třídy S, váží totiž necelých 70 kilogramů.

Zapojením pohonu všech kol dokonce neutrpěla ani dynamika. Mercedes-Benz S 450 4MATIC zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, tedy za úplně stejnou dobu jako model s poháněnou zadní nápravou. Kombinovaná spotřeba vzrostla podle Mercedesu pouze o 0,4 litru. Také varianta S 500 4MATIC dosáhne rychlosti 100 km/h za stejnou dobu jako S 500, tedy za 5,4 sekund. Kombinovaná spotřeba vzrostla v tomto případě asi o půl litru.

Mercedes-Benz S 320 CDI 4MATIC zrychlí na stovku za 7,8 sekund (o tři desetiny sekundy horší výsledek než v případě S 320 CDI) a dosáhne maximální rychlosti 245 km/h. Kombinovaná spotřeba vzrostla o 0,3 litru. Za S 450 4MATIC si Mercedes v Česku účtuje 2 492 000 Kč, S 500 4MATIC stojí 2 867 000 Kč, S 320 CDI 4MATIC zatím v českém ceníku nenajdete.

CL

I když se nové kupé CL představilo světu již v červnu, světovou výstavní premiéru mělo až v Paříži.

Vůz nepostrádá dynamiku ani eleganci, design navazuje na třídu S, některými prvky také odkazuje na čtyřdveřové kupé CLS. Interiér CL je velmi podobný třídě S a stejně jako v esku bude posádka hýčkána těmi nejkvalitnějšími materiály v čele s luxusním dřevem, kůži v několika barevných kombinacích a střechou čalouněnou Alcantarou.

Ve srovnání s předchozím modelem CL novinka povyrostla ve všech směrech. Karoserie je o 75 mm delší, 14 mm širší a 20 mm vyšší. To přineslo více místa na všech čtyřech sedadlech. Větší je také objem zavazadlového prostoru, který narostl na 490 litrů, což je o 40 víc než u předchůdce. Konkrétní rozměry nového CL jsou 5065 mm na délku, 1871 mm na šířku a 1418 mm na výšku. Pokud jde o motory, zpočátku budou k dispozici dva motory - osmiválec a dvanáctiválec, nově se objevil také výše popsaný osmiválec AMG.


Ondřej Láník
Diskuze (8)