Renault Espace 2,2 dT

Renault Espace 2,2 dT

 
 

První generace Renaultu Espace se začala prodávat v roce 1984. Tímto povedeným vanem se podařilo o několik let předběhnout evropskou konkurenci, která dokázala zareagovat až za několik let. V roce 1997 byla představena již třetí generace tohoto...

První generace Renaultu Espace se začala prodávat v roce 1984. Tímto povedeným vanem se podařilo o několik let předběhnout evropskou konkurenci, která dokázala zareagovat až za několik let.

V roce 1997 byla představena již třetí generace tohoto mimořádně úspěšného vozu. Došlo k prakticky kompletnímu přestavění vozu. Oproti předchozímu modelu z roku 1991 je o 20 mm delší a o 80 mm širší. Jako u předchozích variant je u vnějších částí karoserie použito plastových výlisků, čímž se výrazně šetří na hmotnosti. Další výhodou plastů je jejich odolnost proti poškození při drobných kolizích.

Motorová řada obsahuje benzinový čtyřválec 2,0/83 kW dále šestiválec 3,0/123 kW. Diesely jsou zastoupeny novým 2,2 dT/83 kW s nepřímým vstřikováním a neobvyklým tříventilovým rozvodem. A právě tento turbodiesel se nacházel v testovaném vozidle. Po nastartování se jako každý diesel projevoval klasickým nýtováním . Po několika minutách hluk postupně vymizel a byl porovnatelný s běžným benzínovým motorem. Zůstala však dosti výrazná zvuková kulisa turba, které subjektivně hvízdalo více než u jiných turbodieselů. Výkon motoru tak akorát odpovídal pro automobil s hmotností přesahující 1600 kg. Výhodou je náběh nejvyššího točivého momentu ve 2000 otáčkách. Spotřeba u takto těžkého vozu je na přijatelné úrovni mezi 7,5 až 8,5 l/100 km. Výhodou je, že tento parametr se příliš nemění ani při využívání maximálního výkonu motoru.

Jízdní vlastnosti jsou na tak velký vůz překvapivě dobré, díky velkému rejdu je i ve městě jízda poměrně příjemná. V zatáčkách se přes svou výšku příliš nenaklání. Pozice řidiče v Espace je samozřejmě vyšší, čímž se dopravní situace zvláště pro začátečníka velmi zpřehlední. Velká prosklená plocha vozu umožňuje bezproblémový výhled téměř všemi směry, dokonce i dozadu. Ovládání poměrné velkého vozu je bezproblémové, jen je potřeba si zvyknout na nemožnost vizuální kontroly předku vozu na který není ze sedadla řidiče vůbec vidět. To vadí především při parkování.

Hlavní předností tohoto vozu je však mimořádným způsobem dotažené využití vnitřního prostoru včetně velkého množství odkládacích ploch. Začneme odpředu. Přístrojová deska je zcela nová a nutno říci, že takovou jste asi ještě neviděli (viz foto). Uprostřed je obří schránka s objemem 33 litů, což znamená, že se tam vleze i menší kufr. Dále ve voze naleznete ještě množství dalších odkládacích míst, které dávají dohromady objem přes 100 litrů! Uprostřed př. desky se nachází také rozměrný digitální display, který však přes množství zobrazovaných údajů postrádal otáčkoměr. Další zvláštností jsou navzájem oddělené ovladače klimatizační soustavy pro řidiče a spolujezdce. Sedadla řidiče i spolujezdce jsou otočná o 180 stupňů tudíž lze udělat z vozu malou konferenční místnost (viz foto). Druhá i třetí řada sedadel je všestranně seřiditelná, posuvná a vyjímatelná. Sklopením opěradla některého ze sedadel vznikne pevná plocha např. na přípravu svačiny. Vůbec celý interiér je nezvykle prostorný a útulný, připomíná obývací pokoj. Pokud máte ve voze instalovánu pouze prostřední řadu sedadel je zavazadlový prostor úctyhodný (viz foto). Pokud ovšem přidáte i třetí řadu sedadel moc z něj již nezbyde - 275 litrů. Tuto nevýhodu řeší novinka u Ranaultu - prodloužená verze Grand Espace.

Espace si i nadále udržuje jisté výsadní postavení mezi velkoprostorovými vozidly, přestože se konkurence výrazně zvětšila. Nabízí mimořádné množství vnitřního prostoru, variabilitu a vcelku ekonomický provoz s turbodieselem.

Spolupracujeme s TipCars.com

Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů

Začaly volby. Občané hlasují o tom, kdo nově zasedne do…

Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy

Rozpočtový deficit Spojených států v uplynulém fiskálním…

Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7 Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7

Podpora terorismu a výzvy k teroristickým činům mají v…

Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně

Hodnota kybernetické měny bitcoin dnes poprvé překročila…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / -
Zdvihový objem (ccm): 2188
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 83 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 234 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 275 / 2850
Objem nádrže (l):76
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1630 / 880
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4520
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1690
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 



Renault Espace F1: Pamatujete na čtyřmístnou formuli v kabátku MPV? Renault Espace F1: Pamatujete na čtyřmístnou formuli v kabátku MPV?

Renault slavil v roce 1994 deset let výroby MPV Espace.…

Renault Espace nahrazuje 1.6 TCe motorem z Alpiny! Na kolik přijde? Renault Espace nahrazuje 1.6 TCe motorem z Alpiny! Na kolik přijde?

Velké MPV s prvky SUV se dočkalo přeplňované benzinové…

 



 
Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Včera

Jednotka v měřítku 1:4 bohužel není funkční, přesto jde o fascinující práci. Její stavba trvala neuvěřitelných 220 hodin.




Blesk.cz

Volby ONLINE: Čechů už odvolilo přes 40 procent. Zeman a lídři řeší, co dál

Volby ONLINE: Čechů už odvolilo přes 40 procent.…

Poslance si v první den voleb přišly vybrat více než dvě pětiny voličů. Zájem je podle mnoha volebních komisařů…

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

 

iSport.cz

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali jsme jak žáčci

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali…

Vidíte ty záblesky šikovnosti, schopnost se nacpat pro gól. Drzost. Antonín Honejsek v sezoně odehrál 12 zápasů…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…