reklama


Renault Espace 2,2 dT

Renault Espace 2,2 dT

 
 

První generace Renaultu Espace se začala prodávat v roce 1984. Tímto povedeným vanem se podařilo o několik let předběhnout evropskou konkurenci, která dokázala zareagovat až za několik let. V roce 1997 byla představena již třetí generace tohoto...

První generace Renaultu Espace se začala prodávat v roce 1984. Tímto povedeným vanem se podařilo o několik let předběhnout evropskou konkurenci, která dokázala zareagovat až za několik let.

V roce 1997 byla představena již třetí generace tohoto mimořádně úspěšného vozu. Došlo k prakticky kompletnímu přestavění vozu. Oproti předchozímu modelu z roku 1991 je o 20 mm delší a o 80 mm širší. Jako u předchozích variant je u vnějších částí karoserie použito plastových výlisků, čímž se výrazně šetří na hmotnosti. Další výhodou plastů je jejich odolnost proti poškození při drobných kolizích.

Motorová řada obsahuje benzinový čtyřválec 2,0/83 kW dále šestiválec 3,0/123 kW. Diesely jsou zastoupeny novým 2,2 dT/83 kW s nepřímým vstřikováním a neobvyklým tříventilovým rozvodem. A právě tento turbodiesel se nacházel v testovaném vozidle. Po nastartování se jako každý diesel projevoval klasickým nýtováním . Po několika minutách hluk postupně vymizel a byl porovnatelný s běžným benzínovým motorem. Zůstala však dosti výrazná zvuková kulisa turba, které subjektivně hvízdalo více než u jiných turbodieselů. Výkon motoru tak akorát odpovídal pro automobil s hmotností přesahující 1600 kg. Výhodou je náběh nejvyššího točivého momentu ve 2000 otáčkách. Spotřeba u takto těžkého vozu je na přijatelné úrovni mezi 7,5 až 8,5 l/100 km. Výhodou je, že tento parametr se příliš nemění ani při využívání maximálního výkonu motoru.

Jízdní vlastnosti jsou na tak velký vůz překvapivě dobré, díky velkému rejdu je i ve městě jízda poměrně příjemná. V zatáčkách se přes svou výšku příliš nenaklání. Pozice řidiče v Espace je samozřejmě vyšší, čímž se dopravní situace zvláště pro začátečníka velmi zpřehlední. Velká prosklená plocha vozu umožňuje bezproblémový výhled téměř všemi směry, dokonce i dozadu. Ovládání poměrné velkého vozu je bezproblémové, jen je potřeba si zvyknout na nemožnost vizuální kontroly předku vozu na který není ze sedadla řidiče vůbec vidět. To vadí především při parkování.

Hlavní předností tohoto vozu je však mimořádným způsobem dotažené využití vnitřního prostoru včetně velkého množství odkládacích ploch. Začneme odpředu. Přístrojová deska je zcela nová a nutno říci, že takovou jste asi ještě neviděli (viz foto). Uprostřed je obří schránka s objemem 33 litů, což znamená, že se tam vleze i menší kufr. Dále ve voze naleznete ještě množství dalších odkládacích míst, které dávají dohromady objem přes 100 litrů! Uprostřed př. desky se nachází také rozměrný digitální display, který však přes množství zobrazovaných údajů postrádal otáčkoměr. Další zvláštností jsou navzájem oddělené ovladače klimatizační soustavy pro řidiče a spolujezdce. Sedadla řidiče i spolujezdce jsou otočná o 180 stupňů tudíž lze udělat z vozu malou konferenční místnost (viz foto). Druhá i třetí řada sedadel je všestranně seřiditelná, posuvná a vyjímatelná. Sklopením opěradla některého ze sedadel vznikne pevná plocha např. na přípravu svačiny. Vůbec celý interiér je nezvykle prostorný a útulný, připomíná obývací pokoj. Pokud máte ve voze instalovánu pouze prostřední řadu sedadel je zavazadlový prostor úctyhodný (viz foto). Pokud ovšem přidáte i třetí řadu sedadel moc z něj již nezbyde - 275 litrů. Tuto nevýhodu řeší novinka u Ranaultu - prodloužená verze Grand Espace.

Espace si i nadále udržuje jisté výsadní postavení mezi velkoprostorovými vozidly, přestože se konkurence výrazně zvětšila. Nabízí mimořádné množství vnitřního prostoru, variabilitu a vcelku ekonomický provoz s turbodieselem.

Spolupracujeme s TipCars.com

Strážnické brambůrky: od bufetu v letním kině po továrnu za čtvrt miliardy Strážnické brambůrky: od bufetu v letním kině po továrnu za čtvrt miliardy

Nejsme chipsy, jsme brambůrky. S tímto sloganem si již…

Před 61 lety Chruščov pronesl Před 61 lety Chruščov pronesl "tajný" projev, kritizoval Stalina

V roce 1956 na XX. sjezdu KSSS pronesl sovětský vůdce…

Proč Havel nezavedl prezidentský systém? podivuje se Babiš Proč Havel nezavedl prezidentský systém? podivuje se Babiš

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš míní,…

Unikátní kostýmy z Barrandova cestují po celé Evropě Unikátní kostýmy z Barrandova cestují po celé Evropě

Dodnes se v nich na filmovém plátnu prochází Mozart i…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / -
Zdvihový objem (ccm): 2188
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 83 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 234 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 275 / 2850
Objem nádrže (l):76
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1630 / 880
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4520
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1690
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat! Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat!

Kia představila čtvrtou generaci modelu Rio už minulý rok…

 




Renault Espace F1: Pamatujete na čtyřmístnou formuli v kabátku MPV? Renault Espace F1: Pamatujete na čtyřmístnou formuli v kabátku MPV?

Renault slavil v roce 1994 deset let výroby MPV Espace.…

Autonomní Renault Espace představen v Amsterdamu Autonomní Renault Espace představen v Amsterdamu

Renault neustává ve vývoji bezpilotních aut. V Amsterdamu…

 



 
Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Dnes 08:36

Náš čtenář Petr Slavíček načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř odmaskovanou novou Škody Yeti. Jak moc se liší od Seatu Ateca?




Blesk.cz

Americké veverky čeká v Británii sterilizace. Země chce ochránit své „zrzečky“

Americké veverky čeká v Británii sterilizace. Země…

Britská vláda připravuje ve snaze ochránit domácí veverku obecnou před nepůvodní veverkou popelavou rozsáhlý…

Zesnulý herec Pavlata (†71): 19 dnů po pohřbu zemřel náhle i bratr Jan (†63)!

Zesnulý herec Pavlata (†71): 19 dnů po pohřbu zemřel…

Sotva se příbuzní alespoň minimálně vzpamatovali ze smrti herce a dabéra Michala Pavlaty (†71), přišla další…

 

iSport.cz

Marit Björgenová získala ve skiatlonu rekordní 15. zlatou medaili z MS

Marit Björgenová získala ve skiatlonu rekordní 15.…

Norská běžkyně na lyžích Marit Björgenová získala ve skiatlonu na světovém šampionátu v klasickém lyžování v…

Vítej do rodiny! Dočkalův přestup do Číny potvrdil už také klub

Vítej do rodiny! Dočkalův přestup do Číny potvrdil…

Čekání je u konce. Reprezentační záložník Bořek Dočkal definitivně přestupuje ze Sparty do čínské Superligy, kde…

 

Reflex.cz

Krvavý příběh varšavského ghetta na silných fotografiích: Z půl milionu Židů nezbyl žádný

Krvavý příběh varšavského ghetta na silných…

Druhého října roku 1940 podepsal Ludwig Fisher, starosta Varšavy, jež byla součástí Generálního gouvernementu,…

Etika v boji proti terorismu. Nutnost, nebo nonsens?

Etika v boji proti terorismu. Nutnost, nebo nonsens?

Vážený pane profesore, není to tak dlouho, co byl jedním výše postaveným klerikem zveřejněn název jeho…

 
 
reklama