Renault Espace 2,2 dT

Renault Espace 2,2 dT

 
 

První generace Renaultu Espace se začala prodávat v roce 1984. Tímto povedeným vanem se podařilo o několik let předběhnout evropskou konkurenci, která dokázala zareagovat až za několik let. V roce 1997 byla představena již třetí generace tohoto...

První generace Renaultu Espace se začala prodávat v roce 1984. Tímto povedeným vanem se podařilo o několik let předběhnout evropskou konkurenci, která dokázala zareagovat až za několik let.

V roce 1997 byla představena již třetí generace tohoto mimořádně úspěšného vozu. Došlo k prakticky kompletnímu přestavění vozu. Oproti předchozímu modelu z roku 1991 je o 20 mm delší a o 80 mm širší. Jako u předchozích variant je u vnějších částí karoserie použito plastových výlisků, čímž se výrazně šetří na hmotnosti. Další výhodou plastů je jejich odolnost proti poškození při drobných kolizích.

Motorová řada obsahuje benzinový čtyřválec 2,0/83 kW dále šestiválec 3,0/123 kW. Diesely jsou zastoupeny novým 2,2 dT/83 kW s nepřímým vstřikováním a neobvyklým tříventilovým rozvodem. A právě tento turbodiesel se nacházel v testovaném vozidle. Po nastartování se jako každý diesel projevoval klasickým nýtováním . Po několika minutách hluk postupně vymizel a byl porovnatelný s běžným benzínovým motorem. Zůstala však dosti výrazná zvuková kulisa turba, které subjektivně hvízdalo více než u jiných turbodieselů. Výkon motoru tak akorát odpovídal pro automobil s hmotností přesahující 1600 kg. Výhodou je náběh nejvyššího točivého momentu ve 2000 otáčkách. Spotřeba u takto těžkého vozu je na přijatelné úrovni mezi 7,5 až 8,5 l/100 km. Výhodou je, že tento parametr se příliš nemění ani při využívání maximálního výkonu motoru.

Jízdní vlastnosti jsou na tak velký vůz překvapivě dobré, díky velkému rejdu je i ve městě jízda poměrně příjemná. V zatáčkách se přes svou výšku příliš nenaklání. Pozice řidiče v Espace je samozřejmě vyšší, čímž se dopravní situace zvláště pro začátečníka velmi zpřehlední. Velká prosklená plocha vozu umožňuje bezproblémový výhled téměř všemi směry, dokonce i dozadu. Ovládání poměrné velkého vozu je bezproblémové, jen je potřeba si zvyknout na nemožnost vizuální kontroly předku vozu na který není ze sedadla řidiče vůbec vidět. To vadí především při parkování.

Hlavní předností tohoto vozu je však mimořádným způsobem dotažené využití vnitřního prostoru včetně velkého množství odkládacích ploch. Začneme odpředu. Přístrojová deska je zcela nová a nutno říci, že takovou jste asi ještě neviděli (viz foto). Uprostřed je obří schránka s objemem 33 litů, což znamená, že se tam vleze i menší kufr. Dále ve voze naleznete ještě množství dalších odkládacích míst, které dávají dohromady objem přes 100 litrů! Uprostřed př. desky se nachází také rozměrný digitální display, který však přes množství zobrazovaných údajů postrádal otáčkoměr. Další zvláštností jsou navzájem oddělené ovladače klimatizační soustavy pro řidiče a spolujezdce. Sedadla řidiče i spolujezdce jsou otočná o 180 stupňů tudíž lze udělat z vozu malou konferenční místnost (viz foto). Druhá i třetí řada sedadel je všestranně seřiditelná, posuvná a vyjímatelná. Sklopením opěradla některého ze sedadel vznikne pevná plocha např. na přípravu svačiny. Vůbec celý interiér je nezvykle prostorný a útulný, připomíná obývací pokoj. Pokud máte ve voze instalovánu pouze prostřední řadu sedadel je zavazadlový prostor úctyhodný (viz foto). Pokud ovšem přidáte i třetí řadu sedadel moc z něj již nezbyde - 275 litrů. Tuto nevýhodu řeší novinka u Ranaultu - prodloužená verze Grand Espace.

Espace si i nadále udržuje jisté výsadní postavení mezi velkoprostorovými vozidly, přestože se konkurence výrazně zvětšila. Nabízí mimořádné množství vnitřního prostoru, variabilitu a vcelku ekonomický provoz s turbodieselem.

Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / -
Zdvihový objem (ccm): 2188
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 83 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 234 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 275 / 2850
Objem nádrže (l):76
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1630 / 880
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4520
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1690
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Renault Espace F1: Pamatujete na čtyřmístnou formuli v kabátku MPV? Renault Espace F1: Pamatujete na čtyřmístnou formuli v kabátku MPV?

Renault slavil v roce 1994 deset let výroby MPV Espace.…

Autonomní Renault Espace představen v Amsterdamu Autonomní Renault Espace představen v Amsterdamu

Renault neustává ve vývoji bezpilotních aut. V Amsterdamu…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Varování meteorologů: V Praze a na dalších místech republiky hrozí požáry

Varování meteorologů: V Praze a na dalších místech…

Naposledy Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) varoval před nebezpečím vzniku požárů v polovině září a kvůli…

Bolestná vzpomínka Františky na Evu Skallovou: V létě rozkvetla. Smutek dusí

Bolestná vzpomínka Františky na Evu Skallovou: V…

Včera v noci volala Simona Krainová. Marně, právě jsem usnula a vyzvánění neslyšela. Stejně tak pípnutí…

 

iSport.cz

Co vše stihl Ronaldo v Dortmundu? Gól, udobření se Zidanem i oplácení

Co vše stihl Ronaldo v Dortmundu? Gól, udobření se…

Byl hlavní postavou hvězdného duelu už ve chvíli, kdy ani nezačal. Ale byl jí i během něj. Útočník Realu Madrid…

Trpišovský chce vést Spartu! Na Letné je již domluven, záleží na Liberci

Trpišovský chce vést Spartu! Na Letné je již…

Kouč libereckých fotbalistů Jindřich Trpišovský má zájem o nabídku stát se novým trenérem Sparty po Zdeňku…

 

Reflex.cz

Ve věku 93 let zemřel bývalý izraelský prezident Šimon Peres

Ve věku 93 let zemřel bývalý izraelský prezident Šimon Peres

Izraelský tátník prodělal před dvěma týdny mrtvici a od té doby byl v kritickém stavu. V úterý se jeho stav…

Polskem zmítá debata o potratech, hrozí tam jejich úplný zákaz

Polskem zmítá debata o potratech, hrozí tam jejich…

Silně katolická sousední země v posledních dnech řeší, zda je správné zakázat v zemi zcela přerušení…