Renault Espace 2,2 dT

Renault Espace 2,2 dT

 
 

První generace Renaultu Espace se začala prodávat v roce 1984. Tímto povedeným vanem se podařilo o několik let předběhnout evropskou konkurenci, která dokázala zareagovat až za několik let. V roce 1997 byla představena již třetí generace tohoto...

První generace Renaultu Espace se začala prodávat v roce 1984. Tímto povedeným vanem se podařilo o několik let předběhnout evropskou konkurenci, která dokázala zareagovat až za několik let.

V roce 1997 byla představena již třetí generace tohoto mimořádně úspěšného vozu. Došlo k prakticky kompletnímu přestavění vozu. Oproti předchozímu modelu z roku 1991 je o 20 mm delší a o 80 mm širší. Jako u předchozích variant je u vnějších částí karoserie použito plastových výlisků, čímž se výrazně šetří na hmotnosti. Další výhodou plastů je jejich odolnost proti poškození při drobných kolizích.

Motorová řada obsahuje benzinový čtyřválec 2,0/83 kW dále šestiválec 3,0/123 kW. Diesely jsou zastoupeny novým 2,2 dT/83 kW s nepřímým vstřikováním a neobvyklým tříventilovým rozvodem. A právě tento turbodiesel se nacházel v testovaném vozidle. Po nastartování se jako každý diesel projevoval klasickým nýtováním . Po několika minutách hluk postupně vymizel a byl porovnatelný s běžným benzínovým motorem. Zůstala však dosti výrazná zvuková kulisa turba, které subjektivně hvízdalo více než u jiných turbodieselů. Výkon motoru tak akorát odpovídal pro automobil s hmotností přesahující 1600 kg. Výhodou je náběh nejvyššího točivého momentu ve 2000 otáčkách. Spotřeba u takto těžkého vozu je na přijatelné úrovni mezi 7,5 až 8,5 l/100 km. Výhodou je, že tento parametr se příliš nemění ani při využívání maximálního výkonu motoru.

Jízdní vlastnosti jsou na tak velký vůz překvapivě dobré, díky velkému rejdu je i ve městě jízda poměrně příjemná. V zatáčkách se přes svou výšku příliš nenaklání. Pozice řidiče v Espace je samozřejmě vyšší, čímž se dopravní situace zvláště pro začátečníka velmi zpřehlední. Velká prosklená plocha vozu umožňuje bezproblémový výhled téměř všemi směry, dokonce i dozadu. Ovládání poměrné velkého vozu je bezproblémové, jen je potřeba si zvyknout na nemožnost vizuální kontroly předku vozu na který není ze sedadla řidiče vůbec vidět. To vadí především při parkování.

Hlavní předností tohoto vozu je však mimořádným způsobem dotažené využití vnitřního prostoru včetně velkého množství odkládacích ploch. Začneme odpředu. Přístrojová deska je zcela nová a nutno říci, že takovou jste asi ještě neviděli (viz foto). Uprostřed je obří schránka s objemem 33 litů, což znamená, že se tam vleze i menší kufr. Dále ve voze naleznete ještě množství dalších odkládacích míst, které dávají dohromady objem přes 100 litrů! Uprostřed př. desky se nachází také rozměrný digitální display, který však přes množství zobrazovaných údajů postrádal otáčkoměr. Další zvláštností jsou navzájem oddělené ovladače klimatizační soustavy pro řidiče a spolujezdce. Sedadla řidiče i spolujezdce jsou otočná o 180 stupňů tudíž lze udělat z vozu malou konferenční místnost (viz foto). Druhá i třetí řada sedadel je všestranně seřiditelná, posuvná a vyjímatelná. Sklopením opěradla některého ze sedadel vznikne pevná plocha např. na přípravu svačiny. Vůbec celý interiér je nezvykle prostorný a útulný, připomíná obývací pokoj. Pokud máte ve voze instalovánu pouze prostřední řadu sedadel je zavazadlový prostor úctyhodný (viz foto). Pokud ovšem přidáte i třetí řadu sedadel moc z něj již nezbyde - 275 litrů. Tuto nevýhodu řeší novinka u Ranaultu - prodloužená verze Grand Espace.

Espace si i nadále udržuje jisté výsadní postavení mezi velkoprostorovými vozidly, přestože se konkurence výrazně zvětšila. Nabízí mimořádné množství vnitřního prostoru, variabilitu a vcelku ekonomický provoz s turbodieselem.

Spolupracujeme s TipCars.com

Kanceláře zdražují. Nájmy z komerční prostory rychle rostou Kanceláře zdražují. Nájmy z komerční prostory rychle rostou

Investoři do podnikatelských realit mají v době…

Zápisník Jany Havligerové: Volební hodokvas Zápisník Jany Havligerové: Volební hodokvas

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek pomalu neví, kam dřív…

Poslanci projednají rychlejší zasílání vojáků na mise, nebo rozšíření působnosti zpravodajů Poslanci projednají rychlejší zasílání vojáků na mise, nebo rozšíření působnosti zpravodajů

Na pružnější vysílání jednotek do zahraničí klade důraz…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / -
Zdvihový objem (ccm): 2188
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 83 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 234 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 275 / 2850
Objem nádrže (l):76
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1630 / 880
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4520
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1690
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 




Renault Espace F1: Pamatujete na čtyřmístnou formuli v kabátku MPV? Renault Espace F1: Pamatujete na čtyřmístnou formuli v kabátku MPV?

Renault slavil v roce 1994 deset let výroby MPV Espace.…

Autonomní Renault Espace představen v Amsterdamu Autonomní Renault Espace představen v Amsterdamu

Renault neustává ve vývoji bezpilotních aut. V Amsterdamu…

 



 
The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

Včera

Monstrum z posledního dílu Mad Maxe nápadně připomíná americké trucky. Cisternový náklaďák však nevznikl ze žádného peterbiltu nebo kenworthu, nýbrž z Tatry 815.




Blesk.cz

Miluše Bittnerová v slzách! Zemřel jí tatínek na rakovinu

Miluše Bittnerová v slzách! Zemřel jí tatínek na rakovinu

Strašný smutek a bolest prožívá Miluše Bittnerová (39), které ve čtvrtek v noci zemřel její tatínek Vladimír…

Zdolala ultramaraton, ale za jakou cenu: Tohle se jí po doběhnutí udělalo na nohách

Zdolala ultramaraton, ale za jakou cenu: Tohle se jí…

Neuvěřitelných 111 km! Tolik uběhla Julie Nisbet (34) během supermaratonu. Neuvěřitelný výkon se jí ale moc…

 

iSport.cz

Otec supertalentu hrozí Juventusu: Kupte mi traktory, nebo syn odejde!

Otec supertalentu hrozí Juventusu: Kupte mi…

Jeden mladý talent si Juventus už pojistil v Patriku Schickovi, o jiný ale brzy může přijít. A to za poměrně…

Případ Mbappé. Chtějí ho Wenger i Klopp, Real by mohl obětovat Balea

Případ Mbappé. Chtějí ho Wenger i Klopp, Real by…

Žádanějšího hráče na světovém trhu asi v současnosti nenajdete. Mladičký útočník Monaka Kylian Mbappé v minulé…

 

Reflex.cz

Francouzský prezident Macron se opřel do Česka: Evropa není supermarket

Francouzský prezident Macron se opřel do Česka:…

Francouzský prezident se opět pustil do zemí střední a východní Evropy. Nestojí prý za evropskými hodnotami a…

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…