Renault Espace 2,2 dT

Renault Espace 2,2 dT

 
 
29.1. 1998

První generace Renaultu Espace se začala prodávat v roce 1984. Tímto povedeným vanem se podařilo o několik let předběhnout evropskou konkurenci, která dokázala zareagovat až za několik let. V roce 1997 byla představena již třetí generace tohoto...

První generace Renaultu Espace se začala prodávat v roce 1984. Tímto povedeným vanem se podařilo o několik let předběhnout evropskou konkurenci, která dokázala zareagovat až za několik let.

V roce 1997 byla představena již třetí generace tohoto mimořádně úspěšného vozu. Došlo k prakticky kompletnímu přestavění vozu. Oproti předchozímu modelu z roku 1991 je o 20 mm delší a o 80 mm širší. Jako u předchozích variant je u vnějších částí karoserie použito plastových výlisků, čímž se výrazně šetří na hmotnosti. Další výhodou plastů je jejich odolnost proti poškození při drobných kolizích.

Motorová řada obsahuje benzinový čtyřválec 2,0/83 kW dále šestiválec 3,0/123 kW. Diesely jsou zastoupeny novým 2,2 dT/83 kW s nepřímým vstřikováním a neobvyklým tříventilovým rozvodem. A právě tento turbodiesel se nacházel v testovaném vozidle. Po nastartování se jako každý diesel projevoval klasickým nýtováním . Po několika minutách hluk postupně vymizel a byl porovnatelný s běžným benzínovým motorem. Zůstala však dosti výrazná zvuková kulisa turba, které subjektivně hvízdalo více než u jiných turbodieselů. Výkon motoru tak akorát odpovídal pro automobil s hmotností přesahující 1600 kg. Výhodou je náběh nejvyššího točivého momentu ve 2000 otáčkách. Spotřeba u takto těžkého vozu je na přijatelné úrovni mezi 7,5 až 8,5 l/100 km. Výhodou je, že tento parametr se příliš nemění ani při využívání maximálního výkonu motoru.

Jízdní vlastnosti jsou na tak velký vůz překvapivě dobré, díky velkému rejdu je i ve městě jízda poměrně příjemná. V zatáčkách se přes svou výšku příliš nenaklání. Pozice řidiče v Espace je samozřejmě vyšší, čímž se dopravní situace zvláště pro začátečníka velmi zpřehlední. Velká prosklená plocha vozu umožňuje bezproblémový výhled téměř všemi směry, dokonce i dozadu. Ovládání poměrné velkého vozu je bezproblémové, jen je potřeba si zvyknout na nemožnost vizuální kontroly předku vozu na který není ze sedadla řidiče vůbec vidět. To vadí především při parkování.

Hlavní předností tohoto vozu je však mimořádným způsobem dotažené využití vnitřního prostoru včetně velkého množství odkládacích ploch. Začneme odpředu. Přístrojová deska je zcela nová a nutno říci, že takovou jste asi ještě neviděli (viz foto). Uprostřed je obří schránka s objemem 33 litů, což znamená, že se tam vleze i menší kufr. Dále ve voze naleznete ještě množství dalších odkládacích míst, které dávají dohromady objem přes 100 litrů! Uprostřed př. desky se nachází také rozměrný digitální display, který však přes množství zobrazovaných údajů postrádal otáčkoměr. Další zvláštností jsou navzájem oddělené ovladače klimatizační soustavy pro řidiče a spolujezdce. Sedadla řidiče i spolujezdce jsou otočná o 180 stupňů tudíž lze udělat z vozu malou konferenční místnost (viz foto). Druhá i třetí řada sedadel je všestranně seřiditelná, posuvná a vyjímatelná. Sklopením opěradla některého ze sedadel vznikne pevná plocha např. na přípravu svačiny. Vůbec celý interiér je nezvykle prostorný a útulný, připomíná obývací pokoj. Pokud máte ve voze instalovánu pouze prostřední řadu sedadel je zavazadlový prostor úctyhodný (viz foto). Pokud ovšem přidáte i třetí řadu sedadel moc z něj již nezbyde - 275 litrů. Tuto nevýhodu řeší novinka u Ranaultu - prodloužená verze Grand Espace.

Espace si i nadále udržuje jisté výsadní postavení mezi velkoprostorovými vozidly, přestože se konkurence výrazně zvětšila. Nabízí mimořádné množství vnitřního prostoru, variabilitu a vcelku ekonomický provoz s turbodieselem.

Spolupracujeme s TipCars.com

Putinova popularita po letech klesla pod šedesát procent Putinova popularita po letech klesla pod šedesát procent

Popularita ruského prezidenta Vladimira Putina poprvé za…

Muž, který vyhrožoval bombovými útoky RegioJetu i Leo Expressu, dostal osm let vězení Muž, který vyhrožoval bombovými útoky RegioJetu i Leo Expressu, dostal osm let vězení

Krajský soud v Brně zamítnutím odvolání potvrdil trest…

Komentář Bohumila Pečinky: ČSSD a údiv z politické neschopnosti Komentář Bohumila Pečinky: ČSSD a údiv z politické neschopnosti

Chybějí vám Národní socialisté, Liberálně sociální unie…

Babiš: Vláda chce, aby nový blok Dukovan postavil ČEZ. Minoritní akcionáři jsou proti Babiš: Vláda chce, aby nový blok Dukovan postavil ČEZ. Minoritní akcionáři jsou proti

Stavbu nového bloku Jaderné elektrárny Dukovany by podle…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / -
Zdvihový objem (ccm): 2188
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 83 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 234 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 275 / 2850
Objem nádrže (l):76
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1630 / 880
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4520
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1690
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Toto jsou nejnebezpečnější písničky k řízení auta. Pouštíte si je? Toto jsou nejnebezpečnější písničky k řízení auta. Pouštíte si je?

Nová studie odhaluje ty nejméně a nejvíce bezpečné…

Ford detailněji ukazuje Focus Active ve verzi kombi. Novinka je už v prodeji Ford detailněji ukazuje Focus Active ve verzi kombi. Novinka je už v prodeji

Přestože nám Ford již ukázal Focus v odolnější variantě…

 






 
Takhle vypadá nový Range Rover Evoque. Evoluční design se inspiroval Velarem

Takhle vypadá nový Range Rover Evoque. Evoluční design se inspiroval Velarem

Dnes 10:49

Design hrál u Range Roveru Evoque vždy zásadní roli. Z toho důvodu se v nové generaci tolik nezmění.




Blesk.cz

ONLINE soud s Řepkou kvůli pornoinzerátům: Půjde rovnou do tepláků?!

ONLINE soud s Řepkou kvůli pornoinzerátům: Půjde…

Krátce před 11. hodinou začne v Brně soudní líčení s Tomášem Řepkou, který se odvolal proti původnímu rozsudku v…

Šéf slovenského parlamentu ustál plagiátorskou kauzu. Opozice Danka nesesadila

Šéf slovenského parlamentu ustál plagiátorskou…

Slovenská opozice ve středu ve sněmovně neprosadila návrh na odvolání šéfa parlamentu Andreje Danka z funkce pro…

 

iSport.cz

Dohoda! Barcelona kvůli Coutinhovi nesmí lákat hráče z Liverpoolu

Dohoda! Barcelona kvůli Coutinhovi nesmí lákat hráče…

Lednový přestup brazilského fotbalisty Philippeho Coutinha do Barcelony má ještě jeden důležitý dodatek, o…

Mynář a Slovácko? Hradní kancléř promluvil o své roli i dohodě se Slavií

Mynář a Slovácko? Hradní kancléř promluvil o své…

Milion eur ročně (cca 26 milionů korun) po dobu čtyř let. Tedy do konce funkčního období prezidenta Miloše…

 

Reflex.cz

Byty jsou sněhová koule, která nás všechny zabije, zeleň ve městě je nesmysl, říká architekt Máslo

Byty jsou sněhová koule, která nás všechny zabije,…

Přední český architekt Vít Máslo, podle jehož návrhů se postavily desítky rodinných domů, především však…

Poklad českého filmu ožívá. Syn Jiřího Trnky se snaží zrestaurovat otcovy loutky

Poklad českého filmu ožívá. Syn Jiřího Trnky se…

Syn a vnuk Jiřího Trnky se pustili do restaurování loutek z filmu Sen noci svatojánské, které následně představí…