Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes a emisní aféra: Kolika aut v Česku se týká?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
Zastoupení značky Mercedes-Benz by mohlo v Česku svolat kvůli nepovolenému softwaru pro regulaci emisí do servisů zhruba 5000 vozů. ČTK to dnes řekl mluvčí českého dovozce Jan Kuhn. O jaké modely a ročníky vozů půjde, však neuvedl.

Německé ministerstvo dopravy v pondělí oznámilo, že v Evropě je nepřípustným softwarem pro regulaci emisí vybaveno zhruba 774.000 automobilů Mercedes. Německý list Bild však s odvoláním na zdroje z podniku uvedl, že nyní budou přezkoumány další miliony mercedesů a existuje podezření, že nepovoleným softwarem pro regulaci emisí je vybaveno kolem tří milionů naftových automobilů značky.

Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. V Česku se svolávací akce týkala více než 160.000 vozů.

Mercedes loni v Česku zvýšil prodej o 14 procent na 8545 vozů a předstihl konkurenční značky BMW a Audi. Letos do května prodal 3150 aut.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
14. 6. 2018 02:40
Re: neminim se zastavat mercedesu
To je vsechno pravda.
Co ja vim, soucasti afery dieselgate v USA tam meli uplne stejne problemy Mercedes i BMW.
Ti stejni lide, kteri merili VW pri/pred dieselgate otevrene rikali, ze je jen otazkou casu, nez na ne dojde taky - taky jim namerili jiny veci v laboratori a v realu, taky to s nimi mnohokrat konzultovali a premerovali atd.
S VW se to tahlo mnoooho let od prvnich "podezrelych" mereni az po dieselgate jako takovou. U BMW a Mercedesu odhadovali rozuzleni nekde 3-4 roky pozdeji.
Nicmene vzhledem k dieselgate asi budou BMW a Mercedes postupovat chytreji nez VW (tj nebudou to tak ignorovat a vsude vsem lhat atd), tak uvidime...
13. 6. 2018 18:29
neminim se zastavat mercedesu
ale podle realnych mereni je suzuki a subaru na trojnasobku, renault-nissan a fiat na 2.5 nasobku, honda, hyndai, mazda, ford a toyota na cca 1.5 nasobku jedovatych NOx proti mercedesu.
ale i tak mercedes laboratorni limit prekracuje cca 5x
lepsi nez MB je PSA, BMW a VW, a vyrazne lepsi jaguar-land-rover

z benzinovych motoru laboratornimu limitu v realu celkem tesne nevyhovuje renault-nissan, hyundai, ford, mitsubishi a PSA, ostatni jsou pod, nektere vyrazne pod - treba honda, toyota, jaguar-land-rover.
to potvrzuje domenku, ze japonci dyzly moc neumi, ale umi naopak benziny, alespon pokud jde o emise.

v prumeru se da rict, ze 1 dyzl vypusti tolik jedovatych NOx co 10 benzinaku, pripade u tech lepsich dyzlu jako PSA, BMW a VW 1 dyzl jako 4 benzinaky