Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Maybach S 600 Guard: Luxusní sedan odolá kulkám útočné pušky

David Bureš
Diskuze (6)
Nový Maybach splňuje jako první civilní osobní auto balistickou ochranu VR10. Vůz odolá kulkám z útočných pušek i nastraženým výbušninám.

Mercedes rozšiřuje nabídku svých pancéřovaných aut. Nejnovějším zástupcem řady Guard se stává model Mercedes-Maybach S 600. Zákazníci za tuto speciální limuzínu zaplatí 470.000 eur bez daně, což je v přepočtu asi 12,7 milionu korun.

Mercedes-Maybach S 600 Guard je certifikován nejvyšší úrovní balistické ochrany, normou VR10. Je tudíž prvním osobním autem pro civilní použití, které tuto ochranu splňuje. Třeba konkurenční Audi A8 L Security certifikaci VR10 nabízí jen u vybraných částí karoserie. Splnění normy znamená, že karoserie a okna Maybachu odolají kulkám z kalené oceli vystřeleným z útočné pušky. Další kritéria této balistické ochrany ale nejsou veřejně známá, a tak můžeme jen spekulovat, co všechno vůz zvládne přežít. Mercedes pouze dodává, že vůz rovněž splňuje podmínky ochrany před výbušninami dle klasifikace ERV 2010. Posádka zůstává v bezpečí i v případě, že nálož vybouchne vedle vozu. Podvozek pak chrání osvědčené pancéřování, které kryje celou spodní část prostoru pro cestující.

Výrobce slibuje vynikající pevnost a odolnost díky tomu, že pancéřovaný automobil je zpevněn už ve fázi výroby a nikoliv až dodatečně. V průběhu produkce jsou do dutin mezi strukturou karoserie a panely karoserie zakomponovány prvky z ušlechtilé oceli. Ochraně pomáhají i komponenty z aramidu, speciálního žáruvzdorného materiálu.

Nezbytnou součástí pancéřovaného auta jsou také neprůstřelná skla. Okna S 600 Guard jsou potažena speciálním polykarbonátem, aby se při zásahu kulkou neroztříštila. Mercedes tvrdí, že navzdory vrstvené struktuře je přes tato neprůstřelná skla stále dobře vidět.

Jak název napovídá, základem představené pancéřované limuzíny je 5.453 mm dlouhý sedan, který je o 200 mm delší než výchozí řada S. Pod kapotou modelu Mercedes-Maybach S 600 pracuje zážehový dvanáctiválec biturbo s 390 kW a 830 N.m, který spolupracuje se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Automobilka nicméně nepřiznává, zda kvůli vyšší hmotnosti způsobené pancéřováním agregát ve verzi Guard dále nevyladila.

Řada pancéřovaných vozů Guard aktuálně čítá tři modely. S-Klasse je s pancéřovanou karoserií vedle nového dvanáctiválcového Maybachu možné pořídit i ve verzích S 500 a S 600. Pancéřování dále může chránit i SUV GLE (GLE 350 d a GLE 500) a offroad G (G 500).

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - Londonbridge
23. 2. 2016 16:27
MB
Problem je ze do auta treba nasadnut a potom zase vysadnut to ale uz nie je problem auta...
22. 2. 2016 20:21
Pokrařčování dlouhé tradice
Prvníá pancéřované Mercedesy měli za války už nacističtí pohlaváří, takže zkušenosti má Mercedes v tomto směru opravdu veliké... :-!
22. 2. 2016 16:29
Paradox
Nepochybne meisterstuck nemeckych inzinierov najma co sa bezpecnosti tyka a aj jazda musi byt lahodna. Zrejme ale nebudem sam kto by sa radsej vozil v hrdzavej dacii nez bol nuteny bat sa o zivot v takejto luxusnej klietke.
22. 2. 2016 15:35
Re: Příplatek
nebo z trinia ?
Avatar - dewill
22. 2. 2016 15:11
Příplatek
Lze za příplatek požadovat pancéřování z adamantia?