Mercedes už láká na příchod nové generace třídy A. Na LinkedInu!
V době internetu hledají automobilky stále nové a nové možnosti, jak nalákat na svůj nadcházející model. Na Facebooku už je dnes každý, stále větší roli hrají i Twitter a hlavně Instagram. Mercedes-Benz však šel dál a rozhodl se k netradičnímu kroku, novou generaci třídy A poprvé prezentoval na LinkedInu, tedy profesní sociální síti zaměřené na hledání pracovních příležitostí.
Novou generací A-Klasse se pochlubil sám vedoucí značky Mercedes-Benz Dieter Zetsche, který na svém profilu zveřejnil článek o testování prototypu nového Áčka, doplněný několika fotografiemi chystaného auta. Karoserie A-Klasse ale na nich zůstává pečlivě zakryta, takže Zetsche neprozradil více než by chtěl. O znatelné přídi, která evokuje nedávný Concept A Sedan se už ví, Mercedes již při premiéře této studie dal najevo, že prezentuje design budoucí generace kompaktních modelů trojcípé hvězdy.
Vedoucí stuttgartské automobilky se pochlubil i fotkou za volantem novinky, také palubní deska je ale pečlivě zakryta vrstvou kamufláže, takže více než volant není vidět. Zajímavější je spíše další fotografie, na níž jsou vidět i další prototypy budoucích Mercedesů, mimo jiné nástupce dnešního CLS. Jedná se totiž o záběry z testování chystaných aut nejvyšším managementem Mercedesu, což je v automobilové branži obvyklá činnost. Krátce před zahájením prodeje nového vozu tímto způsobem nejvyšší představitelé konkrétního výrobce hodnotí, nakolik se práce vývojářů povedly.
Nová generace třídy A zůstane tradičním hatchbackem jako ta současná, nevrátí se tedy k podobě podivného křížence hatchbacku a MPV jako předchozí generace. Představena bude v roce 2018, přičemž jejím základem bude inovovaná platforma MFA s pohonem přední nápravy. Tuto architekturu využije hned osm modelů. Nástupce současných tříd A, B, CLA (sportovně střižený sedan a kombi) a GLA doplní tradiční sedan, další SUV a dosud nespecifikované auto. Samotné Áčko má pak vyrůst, především aby se zvětšil jeho vnitřní prostor, který je u aktuální generace pro svoji nedostatečnou velikost kritizován. Ve výzbroji pak nebudou chybět nejmodernější jízdní asistenty převzaté z třídy S.