Mercedes-Benz Concept A Sedan je předzvěst nové generace kompaktů. Přijde i sedan?
Mercedes-Benz na letošním šanghajském autosalonu představuje studii Concept A Sedan, která poprvé naznačuje vzhled budoucí generace jeho modelů nižší střední třídy. Zároveň tím automobilka potvrzuje, že uvažuje nad rozšířením kompaktní řady o plnohodnotný sedan.
„Čas záhybů je u konce,“ říká šéfdesignér koncernu Daimler Gorden Wagener, který tím dokazuje, že doba mercedesů s komplikovaným designem plných různých záhybů a linií končí. Místo nich přijdou ostřejší a čistší křivky, které už jsou patrné na Conceptu A Sedan.
Concept A Sedan je 4.570 mm dlouhý, 1.870 mm široký a 1.462 mm vysoký tříprostorový automobil, který spíše než „čtyřdveřovým kupé“ má blíže klasickým sedanům. To je patrné hlavně na boční linii. Tam, kde střecha CLA už klesá, střecha studie zůstává rovná, aby poskytla dostatek životního prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Navíc je tu i větší boční prosklení.
Právě omezený a stísněný vnitřní prostor je hlavním problémem dnešního modelu CLA, a proto Mercedes uvažuje, že v následující generaci kompaktních modelů využívajících shodnou platformu s pohonem předních kol nabídne i klasický sedan. Jeho náznakem je právě představený koncept, pomocí něhož bude automobilka zkoumat zájem potenciálních zákazníků o tento model. Hlavně v Číně by přitom zájemců mohlo být hodně.
CLA by ale mělo v nabídce zůstat, jen se patrně stane ještě sportovnějším, aby se od zvažovaného „čistokrevného“ sedanu více odlišilo. Nová tříprostorová verze ale není jedinou možností, jakým směrem řadu kompaktních mercedesů rozšířit. Uvažuje se i nad malým roadsterem nebo hranatým SUV ve stylu třídy G.
Ať už se Concept A Sedan stane produkčním autem, nebo ne, minimálně je jisté, že budoucí generace kompaktních mercedesů bude vycházet z jeho designu. Důležitá je v tomto směru hlavně maska chladiče se svislými příčkami a trojúhelníkové světlomety.
Novou generaci nových mercedesů nižší střední třídy přitom uvidíme již za rok, kdy se mají postupně představit nástupci dnešní třídy A a B. Po nich mají následovat i další vozy, které bude spojovat vylepšená platforma MFA2 s pohonem přední nápravy.