Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes třídy C odhaluje nové verze: Čtyřválcové C 300 a šestiválec C 400

Diskuze (61)
S představením na autosalonu v Detroitu Mercedes-Benz potvrdil výkonnější benzinové motory pro novou třídu C.

Také nová generace třídy C nabídne benzinový model C 300, tentokrát se ale místo šestiválce pod jeho kapotou objeví přeplňovaný čtyřválec. Třílitrový motor tedy ustoupí dvoulitrovému turbu, které nabídne stejných 170 kW. Maximum točivého momentu vzroste z 300 na 370 N.m. Tato motorizace bude přímým konkurentem čtyřválcového BMW 328i (180 kW/350 N.m).

Nový motor je odvozen od dvoulitru v modelu C 250, který je o 20 kW a 20 N.m slabší. V USA bude základem varianta C 300 4Matic s pohonem všech kol, klasické provedení se zadní poháněnou nápravou chce Mercedes-Benz uvést do prodeje až za rok.

Nová třída C ale nezůstane zcela bez šestiválců. I v tomto případě ale dojde na zmenšování objemu a přeplňování. Atmosférický 3,5litrový motor s 225 kW a 370 N.m z modelu C 350 se stane minulostí, na jeho místo nastoupí třílitrový V6 biturbo s 245 kW a 480 N.m. Vzhledem k nárůstu výkonu použije tento motor nový název C 400 4Matic. I tato verze má přímou konkurenci v nabídce BMW, třílitrové 335i (225 kW, 400 N.m).

Automobilka také zveřejnila nové podrobnosti k paletě dieselových motorů. Základní šestnáctistovka, která bude mít v třídě C premiéru, přijde ve dvou stupních: 85 kW/280 N.m a 100 kW/320 N.m. Další varianty využívají 2,2litrové biturbo. Již nyní lze objednávat C 220 BlueTec o výkonu 125 kW, doplní jej C 250 BlueTec se 150 kW a C 300 BlueTec Hybrid, který ke 150kW motoru přidá 20kW elektromotor.

Všechny turbodiesely budou standardně osazeny SCR katalyzátorem. Všechno motorizace budou hned od uvedení na trh splňovat emisní normu Euro 6, která bude závazná od září 2014.

Mercedes-Benz C - technická data benzinových motorů
MotorC 180C 200C 250C 300 4MaticC 400 4Matic
Převodovka6M (7A)6M (7A)7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]15951991199119912996
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]115/5300135/5500155/5500155/5500245/5250
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/1200-4000300/1200-4000350/1200-4000350/1200-4000480/1400-4000
Max. rychlost [km/h]225 (223)237 (235)-250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,2 (8,5)7,5 (7,3)---
Komb. spotřeba [l/100 km]5,0 (5,4)5,3 (5,3)---

Mercedes-Benz C - technická data dieselových motorů
MotorC 220 BlueTecC 250 BlueTecC 300 BlueTec Hybrid
Převodovka6M (7A)7A7A+el.motor
Zdvihový objem [cm3]214321432143
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]125/3200-4200150/3800150 + 20
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/1400-2800500/1600-1800500 + 250
Max. rychlost [km/h]234 (233)--
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,1 (7,8)--
Komb. spotřeba [l/100 km]4,0 (4,3)--

Diskuze (61)
Avatar - Deathstar
25. 11. 2014 15:25
Re: 350 CGI je fuč
Já mám E 350 4matic a jezdím kolem 8,5 litrů v pohodovém tempu. Ultra ekonomická jízda by šla srazit ještě níž.
Motor je opravdu sametový, extra tichý a příjemný.

Má dost výkonu, ale svým charakterem nenutí ke sportovní jízdě, výkon nastupuje lineárně, žádný drama, kopance. Krásný zvuk nad 5000ot/min. Působí vůbec hodně old schoolově(v dobrém), těch 3.5 litru a vysoký zdvih je znát
14. 1. 2014 18:08
Re: 350 CGI je fuč
já ho mám v ML-ku, průměrná spotřeba 12 l
Avatar - WinDiesel
14. 1. 2014 17:59
Re: 1,6 dCi ...ehm CDI
Pozor, mluvíš pouze o motorech s fofrklackem. Motory s automatem jsou od Mercedesu o objemu 1,8 litru a výkonech 80 kW a 100 kW. Já myslím že pan Vaverka neví, fabuluje.
Výkony motoru Mercedesu o objemu 1,8 l jsou nápadně podobné uváděným hodnotám. Takže já sám za sebe se nechám překvapit. Myslím že uváděném dodávky jsou poměrně asymetrické, co za to dodává Mercedes Renaultu. Pouze motory 2,1 CDI a šasi do Infiniti?
14. 1. 2014 17:29
Re: Televize
Ty snad čistíš auto jednou za servisní interval? Jen si neumím představit, že budeš palubku/ sklo drhnout tak, že bys mohl omylem urvat obrazovku. Pravděpodobnost, že ho sundáš rukou, je asi taková, jako že ho ukopneš. ;-)
Avatar - Ozzman
14. 1. 2014 17:24
Re: 1,6 dCi ...ehm CDI
No, nevim, jestli zrovna pan Vaverka bude oblíbencem na srazu BMW, potom, co tu napsal o 330d, že je moc silná a proto dostala hvězdy dolu >:D >:D