MG TF: Malý roadster se opět vyrábí. Částečně v Číně
MG TF je modernizovanou verzí MG F, které se poprvé představilo v roce 1995. Tehdy byl prvním novým modelem MG od doby, kdy byla v roce 1980 ukončena výroba MG B. Malý roadster byl oblíbený mimo jiné díky tomu, že byl jedním z nejdostupnějších sportovních automobilů na trhu.
Za obnovením výroby stojí čínská firma Nanjing Automotive Corporation (NAC), která odkoupila továrnu v Longbridge a s ní také název a práva na výrobu TF. Karoserie a pohonné ústrojí se vyrábí v Číně, lakování a konečná montáž probíhá v anglickém Longbridge. Zde je nyní zaměstnáno 180 lidí, před krachem měla továrna 6000 zaměstnanců. NAC ale slibuje, že s rostoucí poptávkou bude vytvářet další místa.
Jediný současný zástupce slavné britské značky má dvoumístnou otevřenou karoserii dlouhou 3943 mm a rozvor náprav dlouhý 2375 mm. Karoserie podstoupila kosmetické změny a konstrukční úpravy. Před zadní nápravou má uložen zážehový čtyřválec o objemu 1,8 l s výkonem 99 kW (135 k) při 6750 ot./min. s maximálním točivým momentem 165 Nm při 5000 ot./min.
Součástí základní výbavy dvoumístného roadsteru, který bude nabízen prostřednictvím dealerů značky na území Velké Británie, má být pevná odnímatelná střecha v barvě karoserie, ABS, EBD, automatická klimatizace, autorádio s CD přehrávačem, kožený interiér a šestnáctipalcová litá kola. Výrobce poskytne na MG TF LE500 záruku na tři roky nebo 60.000 mil (96.000 km).
Počáteční ohlas na obnovu výroby je relativně velký. Z úvodní 500kusové speciální edice MG TF LE500 se už prodaly dvě třetiny, přitom první kusy se k zákazníkům dostanou až začátkem září. MG TF se bude zatím prodávat jen ve Velké Británii prostřednictvím sítě 57 dealerů.
Cena edice LE500 byla stanovena na 16.500 liber bez daně a místních poplatků (zhruba 500 tisíc Kč), běžné provedení by mělo být ještě levnější.