Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG TF: Malý roadster se opět vyrábí. Částečně v Číně

Diskuze (9)
Nanjing Automotive Corporation obnovila výrobu roadsteru MG TF. Kompaktní sportovní vůz s motorem uprostřed se vrací po třech letech, kdy se přestal kvůli bankrotu Roveru vyrábět.

MG TF je modernizovanou verzí MG F, které se poprvé představilo v roce 1995. Tehdy byl prvním novým modelem MG od doby, kdy byla v roce 1980 ukončena výroba MG B. Malý roadster byl oblíbený mimo jiné díky tomu, že byl jedním z nejdostupnějších sportovních automobilů na trhu.

Za obnovením výroby stojí čínská firma Nanjing Automotive Corporation (NAC), která odkoupila továrnu v Longbridge a s ní také název a práva na výrobu TF. Karoserie a pohonné ústrojí se vyrábí v Číně, lakování a konečná montáž probíhá v anglickém Longbridge. Zde je nyní zaměstnáno 180 lidí, před krachem měla továrna 6000 zaměstnanců. NAC ale slibuje, že s rostoucí poptávkou bude vytvářet další místa.

Jediný současný zástupce slavné britské značky má dvoumístnou otevřenou karoserii dlouhou 3943 mm a rozvor náprav dlouhý 2375 mm. Karoserie podstoupila kosmetické změny a konstrukční úpravy. Před zadní nápravou má uložen zážehový čtyřválec o objemu 1,8 l s výkonem 99 kW (135 k) při 6750 ot./min. s maximálním točivým momentem 165 Nm při 5000 ot./min.

Součástí základní výbavy dvoumístného roadsteru, který bude nabízen prostřednictvím dealerů značky na území Velké Británie, má být pevná odnímatelná střecha v barvě karoserie, ABS, EBD, automatická klimatizace, autorádio s CD přehrávačem, kožený interiér a šestnáctipalcová litá kola. Výrobce poskytne na MG TF LE500 záruku na tři roky nebo 60.000 mil (96.000 km).

Počáteční ohlas na obnovu výroby je relativně velký. Z úvodní 500kusové speciální edice MG TF LE500 se už prodaly dvě třetiny, přitom první kusy se k zákazníkům dostanou až začátkem září. MG TF se bude zatím prodávat jen ve Velké Británii prostřednictvím sítě 57 dealerů.

Cena edice LE500 byla stanovena na 16.500 liber bez daně a místních poplatků (zhruba 500 tisíc Kč), běžné provedení by mělo být ještě levnější.

Diskuze (9)
Avatar - R32
5. 8. 2008 23:10
Re: Rover
Rover nie, nato nemajú kúpené práva... Bohužiaľ MG áno. :-(
5. 8. 2008 21:29
Rover
Už číňani oživili i Rover?
Avatar - T613
5. 8. 2008 13:00
Re: Šmejdi
zas tak bych se nesmál. Extrémně levná pracovní síla (dá se říct pomalu, že otrocká) a vývoj, který nemá problémy zkopírovat, kde jaký patent i s ojetým vzorkem (viz motorka Blata, tedy ten vzorek). To je mix, který může být pro hodně automobilek smrtelný
Avatar - T613
5. 8. 2008 12:20
Re: Šmejdi
koupili levněji, co je na tom?
5. 8. 2008 11:37
Re: Šmejdi
Len aby tam ti smejdi nezozrali ten Tvoj uberVWAGEN jeden den na ranajky, neboj sa , raz to pride...