MG6: Návrat do britských showroomů
Rover se vrací do Evropy. Nový model na pomezí nižší střední a střední třídy se jmenuje MG6 a začíná se prodávat ve Velké Británii.
Příchod nového MG6 na západoevropské trhy se proti původnímu plánu zdržel o několik měsíců. Čínská automobilka SAIC, která vlastní značku MG, přistoupila k prodloužení vývojové fáze, aby evropská verze auta lépe vyhovovala požadavkům evropských zákazníků.
MG6 je sesterským modelem čínského Roewe 550 (v prodeji od roku 2008), návrh designu i vývoj auta ale probíhal z podstatné části v britském sídle MG. Také výroba bude probíhat ve Velké Británii – v továrně Longbridge.
Navzdory zcela novému designu se nejedná o úplně novou konstrukci. MG 6 je dokončením vývojového projektu RD/X60, na kterém pracoval ještě samostatný MG Rover od roku 2002. Projekt ale zdržel nejprve krach vývojového partnera TWR a následně i krach samotného MG Rover. SAIC společně se značkou MG získala i duševní práva k nedokončenému modelu.
Technika vychází ze sedanu střední třídy Rover 75, podvozek tvoří přední vzpěra MacPherson a zadní náprava Multilink. MG 6 má rozvor zkrácený o 4 cm na 2,70 m a celková délka je 4,62 m. Zatím jediný motor bude třetí generace K-Series, původem od Roveru: zážehový 1,8 Turbo o výkonu 118 kW. Pro rok 2012 MG plánuje také turbodiesel.
MG6 nabídne zajímavý konstrukční a marketingový mix. Na technickém základě střední třídy vzniklo auto, které přesahuje obvyklé rozměry kompaktních modelů. Cenou, výbavou a nakonec i nabídkou motorů chce ale MG konkurovat typickému zástupci nižší střední třídy – Fordu Focus.
Na výběr budou dva karosářské verze. Konvenční čtyřdveřový sedan doplní pětidveřový liftback.