Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG6: Návrat do britských showroomů

Diskuze (9)

Rover se vrací do Evropy. Nový model na pomezí nižší střední a střední třídy se jmenuje MG6 a začíná se prodávat ve Velké Británii.

Příchod nového MG6 na západoevropské trhy se proti původnímu plánu zdržel o několik měsíců. Čínská automobilka SAIC, která vlastní značku MG, přistoupila k prodloužení vývojové fáze, aby evropská verze auta lépe vyhovovala požadavkům evropských zákazníků.

MG6 je sesterským modelem čínského Roewe 550 (v prodeji od roku 2008), návrh designu i vývoj auta ale probíhal z podstatné části v britském sídle MG. Také výroba bude probíhat ve Velké Británii – v továrně Longbridge.

Navzdory zcela novému designu se nejedná o úplně novou konstrukci. MG 6 je dokončením vývojového projektu RD/X60, na kterém pracoval ještě samostatný MG Rover od roku 2002. Projekt ale zdržel nejprve krach vývojového partnera TWR a následně i krach samotného MG Rover. SAIC společně se značkou MG získala i duševní práva k nedokončenému modelu.

Technika vychází ze sedanu střední třídy Rover 75, podvozek tvoří přední vzpěra MacPherson a zadní náprava Multilink. MG 6 má rozvor zkrácený o 4 cm na 2,70 m a celková délka je 4,62 m. Zatím jediný motor bude třetí generace K-Series, původem od Roveru: zážehový 1,8 Turbo o výkonu 118 kW. Pro rok 2012 MG plánuje také turbodiesel.

MG6 nabídne zajímavý konstrukční a marketingový mix. Na technickém základě střední třídy vzniklo auto, které přesahuje obvyklé rozměry kompaktních modelů. Cenou, výbavou a nakonec i nabídkou motorů chce ale MG konkurovat typickému zástupci nižší střední třídy – Fordu Focus.

Na výběr budou dva karosářské verze. Konvenční čtyřdveřový sedan doplní pětidveřový liftback.

Diskuze (9)
18. 2. 2011 20:18
Proč ne...?
Mně osobně je to celkem jedno. Pokud Roewe zachová nějaký solidní styl v následujících modelech a kvalita bude běžného standartu, neměl bych problém si ho koupit. Obávám se, že minimálně mimo Anglii bude problém se servisní sítí.
18. 2. 2011 17:40
Re: smutný osud tradičních značek:-(
Stále ešte môžeš jazdiť toto: [odkaz] ;-)
- teda aspoň ja by som to bral skôr ako nejakého Rovera, Lanciu, Saab, atď...
Avatar - gld
18. 2. 2011 16:17
čínsko britská oktávia
Je to celkom pohľadné auto, zaujímalo by ma, či sa bude predávať aj v kontinentálnej európe.
Avatar - euro89
18. 2. 2011 16:15
smutný osud tradičních značek:-(
Rover zaniknul (Roewe fakt neberu jako Rovera!), z MG zbyla už jen ta značka, to samý lze říct bohužel už asi i u Lancie, SAAB pořád jen živoří... a to nemluvim o těch, co tu nejsou už několik let (Austin a pod.). Zdá se, že poslední velkou tradiční značkou zůstává jen Jaguar. Doufejme, že mu Tata dokáže zajistit dlouhodobou a úspěšnou budoucnost. Protože co má zbyde pak? Jezdit v Meganech, Golfech, Octavkách...? NE, DĚKUJI!
18. 2. 2011 15:25
Re: MG
snad ten britsky styl pridaji s dalsimi modely. Pred krachem ho stejne mela jen 75 a nizsi rady ne.
Pochvalu si zaslouzi karoserie liftback, v tehle tride jich moc neni. Pokud bude dobra kvalita bude to na britskem trhu zjevne prima konkurence octavie.