Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini Cooper Clubman: tajemství miniklubovny odhaleno (Video)

Ondřej Láník
Diskuze (67)

Následník modelů Morris Mini Traveller, Austin Mini Countryman a Mini Clubman Estate za šedesátých let se oficiálně představil téměř na den přesně rok po nové generace Mini. Prodej v Německu začne v listopadu se třemi motorizacemi...

Z jediného prémiového miniauta vyrobili technici podobně unikátní derivát. Malé kombi se vešlo do čtyřmetrového délkového limitu. Prodloužením rozvoru náprav o 82 mm a s tím částečně souvisejícím nárůstem délky o 238 mm vznikl uvnitř prostor pro hodnotnější cestování čtyř dospělých lidí a úměrně tomu se zvětšil také prostor pro zavazadla. Jeho základní míra nyní čítá 260 l (dosud 160 l) a po sklopení zadních sedadel je k dispozici až 930 l (dosud 680 l).

Pětidveřová karoserie kombi je celkem běžné uspořádání, jenže i když by v technickém popisu mohl stát stejný výraz, je Clubman naprosto odlišný od ostatní konkurence. Přední dvojice běžných dveří je totiž doplněna na pravé straně vozu pomocnými dvířky, otevíranými proti směru jízdy. Místo klasického vzhůru výklopného víka, je v zádi dvojice do stran otevíraných dvěří, připomínající nejvíce řešení z užitkových dodávek.

K neobvyklému provedení pravého boku Mini Clubman přivedl tvůrce obvyklý nedostatek dvoudveřových karoserií, totiž problematické nastupování na zadní sedadla. Clubman sice má prodloužený rozvor, ale umístění druhého páru dveří by problém nevyřešilo, protože by téměř jistě překážel B-sloupek a obvyklé prodlužování délky prvních bočních dveří směrem vzad jen přesunuje problém od malého vstupního průřezu v karoserii k problematickému otevírání dveří v městských podmínkách.











Mini vs. Mini Clubman
Rozměr Mini Mini Clubman Rozdíl
Délka [mm] 3699 3937 +238
Šířka [mm] 1683 1683 0
Výška [mm] 1407 1426 +19
Rozvor [mm] 2465 2547 +82
Rozchod vpředu [mm] 1459 1459 0
Rozchod vzadu [mm] 1467 1467 0
Zavazadlový prostor [l] 160/680 260/930 +100/+250

Zadní minidvířka na pravé straně se otevírají jen v případě otevření předních dveří. Na první pohled se pravá strana neliší od té levé, chybí klika druhých dveří, skla překrývají asymetricky uspořádané sloupky karoserie. Poslední sloupky (říkejme jim C, i když na pravé straně jde vlastně o D-sloupek) jsou lakovány kontrastní stříbrnou nebo černou barvou spolu s lištou na nárazníku a dílem obklopujícím koncová světla.

Výrobce slibuje i přes dospělejší rozměry a vyšší hmotnost (+140 kg) motokárové jízdní vlastnosti. Už krátký Cooper potvrdil, že elektromechanický posilovač hřebenového řízení dokáže splnit i ty nejpřísnější požadavky na preciznost a zpětnou vazbu a podobné to má být i u nového modelu. Clubman a Clubman D budou jezdit na sériových kolech o průměru 15 palců, Clubman Cooper S má kola o palec větší. Sériová bezpečnostní výbava obsahuje mj. brzdový asistent, ABS, EBD, CBC a stabilizační systém DSC.

Všechny motory jsou dodávány s novými opatřeními šetřícími energii na palubě. Rekuperace energie při brzdění je řešena upraveným alternátorem, který se odpojuje po dobu vyššího využití motoru a ve chvíli, kdy zatížení motoru není tak vysoké (při jízdě konstantní rychlostí, při brzdění motorem), je pohybová energie mařena v generátoru. Funkce start-stop je přítomna u všech ručně řazených převodovek. Kdykoliv automobil stojí a řidič vyřadí, po několika sekundách se motor samočinně vypne a jakmile řidič opět sešlápne spojku, motor se opětovně samočinně nastartuje. Dalším z nových opatření jsou šipky radící řidiči kdy a jak přeřadit rychlostní stupeň pro udržování motoru v optimálním pásmu z hlediska spotřeby paliva.

Místo standardní ručně řazené šestistupňové převodovky, lze za příplatek objednat také šestistupňovou automatickou převodovku s možností volby převodu páčkami pod volantem.

Pro Mini Clubman je připravena paleta dvanácti barevných odstínů, mezi nimiž je také exkluzivně pro Mini Clubman dodávaný metalický lak Hot Chocolate. Pravé Mini dělá barevně odlišená střecha a nově také lakované sloupky na zádi. Z toho všeho lze vytvořit až 40 kombinací barevných provedení.












Mini Clubman
Motor Mini Cooper Clubman Mini Cooper S Clubman Mini Cooper D Clubman
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1560
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 88/6000 126/5500 80/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 160/4250 240 (260)/1600-5000 240 (260)/1750-2000
Max. rychlost [km/h] 201 (195) 224 (219) 193 (188)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,8 (10,9) 7,6 (7,8) 10,4 (10,9)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 5,5 (6,6) 6,3 (7,0) 4,1 (5,1)
Cena [euro] 19.900 23.900 21.600

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/X91rq9h6Rz8" style="auto"}

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/P6nbLZymtcQ" style="auto"}

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/DYXAMfmFcAw" style="auto"}

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/Tga8_018pes" style="auto"}

Ondřej Láník
Diskuze (67)
31. 7. 2007 11:58
Re: Mini
Ked bude v roome tak urcite... ;-) :yes:
30. 7. 2007 15:25
Re: Poradny crossover
No jasne jasne,ja si na ty veterany taky uz vzpomnel no,ale u Trabanta to je nejznamejsi,nejpopularnejsi ;-)
Avatar - cri-cri
30. 7. 2007 13:49
Re: 8x video
Prvních 8x videoklipu o MINI Clubman: [odkaz]
30. 7. 2007 13:09
Re: Mini
To by som najprv vyskusal a az potom o tom napisal, co Ty na to...
30. 7. 2007 12:24
Re: MINI=maly,mrnavy,prostorove usporny
Ani nie. Co clovek, to nazor. Bez ohladu na to, ci s Mini jazdi alebo nie. Mozes najst kludne ineho majitela Mini, ktory bude novy model uplne zrat... ;-)