Mini nabídne jen pět modelů, méně má znamenat více
Mini na trh postupně uvádí vozy nové generace, které sdílejí nově vyvinutou platformu UKL. Zatímco dosavadní generace miníků tvořila celkem osm aut, u té příští jich bude jen pět. Důvody redukce nabídky vysvětlil Peter Schwarzenbauer, člen představenstva BMW pro značku Mini, v rozhovoru pro server Automotive News.
Jednotlivé automobilky postupně zaplňují i ty nejmenší mezery na trhu, a tak je rozhodnutí Mini překvapivé. Podle Schwarzenbauera však má být tento krok efektivní, protože široká nabídka nedává smysl: „Je důležité, aby modely byly zřetelně odlišeny, aby naši zákazníci věděli, co každý model znamená. Soustředěním se na menší nabídku se na ní můžeme lépe koncentrovat. Jsem o tom pevně přesvědčen. Teď ukážeme, že tato strategie funguje.“
Schwarzenbauera slova potvrzují dřívější zprávy o tom, že Mini chce zúžit nabídku svých automobilů. Ještě v roce 2013 se přitom hovořilo o tom, že se portfolio Mini dále rozšíří až na 10 modelů. Spekulovalo se o příchodu MPV nebo dokonce sedanu.
Manažer pro Mini přiznává, že interní diskuze o tomto rozhodnutí byly kontroverzní. Podle jeho slov však i ostatní výrobci nyní zvažují zúžení své nabídky. Schwarzenbauer pak rovněž tvrdí, že by si luxusní automobilky měly uvědomit, že trvalé zvyšování prodejů není jediná cesta.
Budoucí pětici vozů Mini Schwarzenbauer nazývá superhrdiny. Každý z automobilů má mít silný a nezávislý charakter, přičemž dobře vyškolený prodejce má umět snadno zákazníkovi nabídnout ten model, který se bude nejlépe hodit jeho potřebám a zájmům.
Většinu z pěti zástupců nové generace Mini již známe. Třídveřový a pětidveřový hatchback, které jsou považovány jako jeden model, nedávno doplnilo kombi Clubman s hned šesticí dveří. Třetím modelem bude kabriolet, čtvrtým pak SUV Countryman. Spekulovalo se též o příchodu MPV, roadsteru vycházejícího z konceptu Superleggera Vision nebo miniauta, z Schwarzenbauerových slov ale vyplývá, že se dočkáme maximálně jednoho z těchto zvažovaných aut.
Schwarzenbauer se v rozhovoru rozpovídal o dalších detailech budoucnosti značky Mini. Automobilka v tuto chvíli neplánuje lokální produkci aut v Číně, a to navzdory tomu, že se jedná o její čtvrtý největší trh. Mini pak nepočítá pokračovat ve spolupráci s PSA Peugeot-Citroën na vývoji motorů, která skončí v roce 2016. Místo toho bude používat vlastní agregáty, které se již objevily v nedávno představených modelech.