Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini slaví v USA 500.000 prodaných aut

Michal Fokt
Diskuze (1)
Jen 11 let potřebovala stylová britská značka Mini k tomu, aby na americký trh, zakládající si na velkých autech, umístila půl milionu svých vozů.

Když Mini počátkem 21. století oznámilo, že má v úmyslu vstoupit na americký trh, převládala skepse. Pramenila z nedůvěry Američanů v malé hatchbacky. BMW to ale neodradilo a v roce 2002 začalo v USA prodávat třídveřovou verzi Mini.

Hned první rok jich automobilka prodala 24.590, což vůbec nebyl špatný výsledek, od té doby ale zájem dále stoupá a vloni už to bylo 66.123 kusů. Svůj vliv na to určitě má i rozšíření škály verzí na šest - Hardtop, Clubman, Convertible, Countryman, Coupe a Roadster. Navíc Britové očekávají, že letos to bude ještě lepší a to díky crossoveru Paceman.

Miníky dnes v USA prodává 116 dealerů, ale i v této oblasti se chystá posun vpřed, Mini počítá, by do konce roku 2013 rozšířilo tamní prodejní síť na zhruba 130 míst. Mini v rámci oslav nafotilo svá auta v různých atraktivních destinacích Spojných států a výsledek můžete vidět ve fotogalerii.

Michal Fokt
Diskuze (1)
3. 4. 2013 19:54
Klobouk dolů
Doopravdy hezké číslo, zvlášť když ceny Mini odpovídají pick-upům - nejprodávanější kategorii aut v USA... :yes: