Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mirrow Provocator: Čtyřmístný Smart podle Rusů chce do prodeje

David Bureš
Diskuze (8)
Provocator je 2,7 metru dlouhý minivůz, který pojme až čtyři osoby. Navzdory krátké délce má auto nabídnout dostatečný prostor pro posádku i jejich zavazadla.

Ruská společnost MirrowCars by ráda vstoupila do automobilového světa. Pracuje na revolučním miniautě Mirrow Provocater, které se chce postavit vozům Smart. Provocater má vstoupit do výroby, více se o projektu z dílny Aleksandra Malyševa máme dozvědět ještě letos.

Mirrow Provocater je pouze 2.695 mm dlouhým autem, které však pojme čtyři osoby i jejich zavazadla. Dostatek vnitřního prostoru umožňuje výška auta – Provocator je vysoký 2.045 mm. Místu uvnitř navíc pomáhá i šířka 1.980 mm (bez zrcátek).

Interiér se inspiroval u dopravních letadel – sedadla jsou umístěna u krajů kabiny, zatímco uprostřed mezi nimi zůstává široká ulička. Ta zároveň slouží jako zavazadlový prostor – mohou zde být uložena i rozměrná zavazadla jako lyže nebo kola. Jak se v takovém případě bude nastupovat dovnitř, autoři neuvádí. Pouze tvrdí, že při použití běžných kufrů ulička nadále nabízí dostatek prostoru pro pohyb posádky.

Zajímavostí jsou dveře – nastupuje se těmi rozměrnými vzadu, které jsou 170 cm vysoké a 60 cm široké. Naopak ty boční jsou pouze nouzové pro případ nehody – jsou malé a umístěny vysoko.

Řešení s vysokými prahy mělo jediný cíl – zajistit co nejvyšší pevnost karoserie. To se podle Rusů povedlo, protože Provocater má nabídnout obdobnou tuhost jako závodní auta s bezpečnostní klecí. Základem vozu je totiž jakási ocelová klec, kterou mohou doplnit odnímatelné polymerové díly. Tvůrci Provocateru chtějí nabídnout i „otevřenou“ verzi s otvory v karoserii a bez bočních skel, která bude určena pro tropické oblasti.

Provocator je navržen tak, aby umožnil zástavbu různých pohonných jednotek. Ze spalovacích motorů je nejpravděpodobnější užití tříválce (je jedno, zda zážehového či vznětového), a to až o objemu 1,5 litru. Vedle manuálu bude jednotka spolupracovat i s automatem.

Pod podlahou kabiny je ale dostatek místa i pro akumulátor, a tak Provocater může být i hybridem, případně elektromobilem. Podle autorů se sem vejde tolik baterií, že by Provocater v čistě elektrické verzi mohl ujet 350 až 400 kilometrů. Ve výbavě se počítá s klimatizací, multimediálním systémem, xenony nebo tempomatem.

Výroba auta má být velice levná, a to díky speciální konstrukci a užití levných materiálů. Díky tomu by se maloobchodní cena Provocateru mohla pohybovat kolem 3.500 a 4.500 eur, což je v přepočtu pouhých 94.500 až 121.500 Kč. Díky použití elektrického pohonu by se navíc zákazníci mohli ve vybraných zemích dočkat i dalších benefitů.

Autoři chtějí Mirrow Provocater skutečně vyrábět. Datum vstupu na trh, finální konfiguraci nebo definitivní cenu se máme dozvědět ještě během letošního roku. Projekt zní opravdu dobře, papír ale snese vše, a tak se nechme překvapit, co z Provocateru nakonec bude. Navíc si nemůžeme pomoci, ale Provocater nám až příliš připomíná projekt městského vozítka od Gordona Murraye…

David Bureš
Diskuze (8)
Avatar - Blue Sun
16. 2. 2016 12:53
Re: to nastupovanie
Hmn, a co je Smart, Toyota iQ nebo podobné mikrovozy?
Avatar - 3_diamanty
16. 2. 2016 11:38
Re: to nastupovanie
ano mas pravdu .... ale zase aj medzi sedackou a oknom musis nechat par cm... aspon po 5cm po stranach kde su okna ..... takze ked bude mat sedacka sirku 55cm bude to uz pecka... nic pre objemnejsich.. ale inak ano .... problem tohto auta vidim tiez inde ;-) .. to je tak pre mamicku s kabelkou na cestu na pedikuru .... alebo studenta s notebookom aby stihol na opravnu skusku :-) ... inak dost nepouzitelne ... ale zaujimave dielo
Avatar - Blue Sun
16. 2. 2016 11:25
Re: to nastupovanie
Stačí tam dát jednu tašku nebo batoh a už nikdo nenastoupí. Ta myšlenka je dobrá u auta do města, kde největším zavazadlem je manažerský kufřík s notebookem. Sedačky vypadají na normální šířku. Nezapomeň, že autobus má 2,55 metru a čtyři sedadla plus uličku. Tohle měří 1,98 metru, bez uličky 1,38 metru. Odečtěmě nějakých 15 cm na stěny a pořád ti zbývá 1,2 metru na sedadla, 60 cm na osobu. To je vcelku standard.
Avatar - 3_diamanty
16. 2. 2016 11:06
Re: to nastupovanie
ja som sa zmestil aj do malucha... sice som si kolenami skoro vybil zuby ( 177cm ) ale zmestil som sa .... ten pocit ked tocis volantom az kdesi v zatacke je neskutocny... ako mala motokara

problem ale mozno ani nebude v samotnom otvore na nastupovanie ako v tom ze auto je moc siroke a na nase "uzke" cesty uz hodne neprakticke.... a to mame este siroke cesty .... oproti inym statom co som zazil ... neviem si predsavit toto auto stretnut v uzkej ulicke niekde v Janove sirokej 2,2m ... tam uz radsej skuter piaggio ;-) ....

ked uz 4 miestne a co najmensie mini tak potom kei car .. japonci to podla mna vedia najlepsie .. oni snad jedini vedia urobit ozaj 4 miestne a zaroven pouzitelne mikroauto
Avatar - 3_diamanty
16. 2. 2016 10:57
Re: Elektromobil
vzhladom na koncepciu vstupnych "zadnych" dveri.. .to asi nebude ziadny lacny spas podla mna... takze asi to nebude ani lacne a ani moc prakticke... ale stihlym osobam nizsieho vzrastu ... mamicka s malymi detmi.... tej to v meste moze posluzit ozaj obstojne .... obavam sa ale trosku aj toho ze ta sirka auta je uz moc velka... parkovacie miesta su stale nielen kratsie ale aj uzsie.... jazdit s 2m sirokym ( sice kratkym ) autom uz tiez nemusi byt ziadna vyhra v meste.... obcas pride vhod ked auto je nielen primerane kratke ale aj primerane "uzke" .... toto je vsak siroke ako XC90 od volva... co uz moc ako mini rozmer nevyzera.... obcas ma clovek uz problem aj s beznym malym autom sa vtesnat medzi dve vozy a to je klasicke male konvencne auto hodne uzsie od tohto "mini" auta ... ale ako koncept je to ozaj zaujimave dielo ... ktore mozno niekde by sa mohlo uplatnit... niekde v nejakej uzavretej firemnej infrastrukture ( stavby, haly, hangare ) .. alebo mozno ako prieskumne expedicne vozidlo :yes: