26.10. 2017 Jan Mička Jan Mička

Toto je nové Mitsubishi e-Evolution. K potěšení řidiče využívá umělou inteligenci

 

Není to tak dávno, co jsme vám ukázali první snímky nového konceptu od Mitsubishi pro autosalon v Tokiu. Takhle vypadá ze všech stran!

Co se konceptů týče, pracuje automobilka Mitsubishi opravdu tvrdě a dobře. Neuplyne snad jediný rok, aby nám neukázala jednu z vizí pro relativně blízkou budoucnost, přičemž jedna z nich už docela nedávno vykrystalizoval v reálné auto. Hovořím o konceptu XR PHEV II a z něho odvozeného crossoveru Eclipse Cross. Zatímco předloha z roku 2015 vypadala naprosto úžasně, sériovka je umírněnější a v jistých ohledech může připomínat Hondu HR-V nebo vozy Lexus.

Jiné to pravděpodobně nebude ani s konceptem e-Evolution, dalším z vozů, který převzal slavné jméno z historie. Nenechte se zmást, studie nemá s úžasným Evem vůbec nic společného, stejně jako Eclipse Cross neviděl populární sporťák ani z rychlíku. Cílem je opět poodhalit část budoucích plánů a já musím opět jednoznačně říci, že co do designu karoserie je nová studie opět naprosto strhující.

Mitsubishi e-Evolution: Koncept poodhalil své linie i techniku

Japonci design umějí a to je jenom dobře, protože v budoucnu vlna oblíbenosti crossoverů ještě poroste a leckdo by se v nich mohl snadno ztratit. E-Evolution ale poznáte velice snadno – je to SUV-kupé s obrovským čelním sklem, plovoucími zadními sloupky, ohromnými koly a zadními svítilnami připomínajícími ruce chameleona. A protože v dnešní době nenabírají na popularitě pouze crossovery, ale také elektromobily, je e-Evolution poháněn hned třemi elektromotory.

Mitsubishi je zatím docela skoupé na slovo, celý systém ale spočívá v jednom elektromotoru pro přední nápravu a dvojici jednotek pro zadní nápravu. Právě zadní duo má hned dva úkoly – jednak pohánět zadní kola, ale také se aktivně starat o stáčivost do zatáčky a simulovat tím chytrý aktivní diferenciál. Všechno dohromady spolu komunikuje po drátech a nese název Super All-Wheel Control. O výkonu zatím nepadlo ani slovo, už dříve se ale tvrdilo, že ho bude dost.

Nad vším bdí systém umělé inteligence, který dle slov automobilky rozšiřuje schopnosti řidiče, je schopen číst podmínky silničního provozu i záměry řidiče. Vůz má být snadnější na ovládání a bezpečnější, řidičský zážitek má dokonce posunout na zcela novou úroveň. Teď to samozřejmě všechno zní hezky, co si pod tím ale skutečně máme představit v praxi, ukáže až čas.

Spolupracujeme s TipCars.com
Prezident se mstí BIS kvůli Nikulinovi a novičoku, říká poslankyně Černochová Prezident se mstí BIS kvůli Nikulinovi a novičoku, říká poslankyně Černochová

Zeman je ve válce s Bezpečnostní a informační službou…

Zápisník Jiřího Liebreicha: Drahé Vánoce Zápisník Jiřího Liebreicha: Drahé Vánoce

Drahé Vánoce Největšímu českému e-shopu rostou rekordním…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je? Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je?

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

 





 
Pohon příslušenství motoru: Co se stane, když selže klínový řemen?

Pohon příslušenství motoru: Co se stane, když selže klínový řemen?

Dnes 08:00

Zatímco o rozvodech má motoristická veřejnost již vcelku povědomí, o druhém řemenu, pohánějícím motorové příslušenství, se lidé zpravidla dozvědí, až když jim odejde.




Blesk.cz

Válec Františkovi boří dům: Trhliny přes celou zeď, manželka strachy utekla!

Válec Františkovi boří dům: Trhliny přes celou zeď,…

Kdysi poklidné bydlení v domku z konce 50. let v Nenačovicích se pro pana Františka Zbuzka (75) s manželkou…

Lekce na větvi v Zoo Praha: Když vychovává táta panda, končí sranda! Flin občas slízne pohlavek

Lekce na větvi v Zoo Praha: Když vychovává táta…

Pane, pojďte si hrát! Pětiměsíční sameček pandy červené Flin v pražské zoo je stále rozvernější. Máma na…

 

iSport.cz

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým…

Už dnes vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a Masopust, potvrdil Tvrdík

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a…

Fotbalová Slavia hlásí první zimní posily. Z Liberce přichází čtyřiadvacetiletý střední záložník Petr Ševčík a…

 

Reflex.cz

První porevoluční vláda: Čalfa, Komárek, Delong a další. Víte, co dělali ministři po odchodu z politiky?

První porevoluční vláda: Čalfa, Komárek, Delong a…

Formálně byl první vládou ustavenou po sametové revoluci roku 1989 kabinet ustavený 7. prosince 1989, jehož…

Rozhodnuto: Zeman chlastá víc, než chlastal Havel. Dostal diplom a na Hradě se chlastalo až do rána

Rozhodnuto: Zeman chlastá víc, než chlastal Havel.…

Odvěká otázka, kdo chlastal víc, jestli Miloš Zeman, nebo Václav Havel, byla konečně vyřešena. Nezávislý tým…