Mitsubishi XR PHEV II: Hybridní náznak nového ASX
Mitsubishi se na nadcházejícím autosalonu v Ženevě pochlubí dvěma důležitými novinkami. Tou první je nová generace pick-upu L200, která bude v Evropě vystavena vůbec poprvé. Druhou je pak koncept XR-PHEV II.
XR-PHEV II je evolucí konceptu XR-PHEV z roku 2013. Automobilka o voze tvrdí, že je náznakem malého SUV. Z toho vyplývá, že je vůz ukázkou druhé generace modelu ASX. Ta má být představena v příštím roce.
Ve srovnání s 4,3 metru dlouhým ASX je však XR-PHEV II delší. Koncept je dlouhý 4.490 mm, široký 1.890 mm a vysoký 1.620 mm, rozvor náprav činí 2.670 mm. Pro design je charakteristická výrazná maska chladiče, podobný motiv se objevuje i na zádi.
V útrobách konceptu pracuje hybridní ústrojí, nové ASX má být ostatně po Outlanderu PHEV druhým modelem značky s plug-in hybridním pohonem. Moc detailů o ústrojí zatím Mitsubishi nezveřejnilo, víme však, že auto používá spalovací agregát a elektromotor o výkonu 120 kW. Síla obou jednotek je posílána jen na přední kola, což je podle Mitsubishi ideální řešení pro městské SUV.
Spalovací motor funguje především jako generátor elektrické energie, v případě potřeby však může být i výkonovou posilou. V závislosti na jízdních podmínkách a stavu nabití akumulátoru systém automaticky přepíná mezi režimy jízdy čistě na elektřinu, sériovým hybridním pohonem a paralelním hybridním pohonem. Ústrojí je každopádně navrženo tak, aby vůz jezdil primárně v elektrickém režimu.
Pohonné ústrojí XR-PHEV II ukazuje, že se Mitsubishi chce v budoucnu zaměřit zejména na vozy s elektrickým pohonem. Prezentovaný koncept má v normovaném kombinovaném cyklu emitovat méně než 40 gramů oxidu uhličitého na ujetý kilometr.