Mitsubishi Eclipse Cross je v Ženevě přísně střežené zboží. Co nabízí nového?
Mitsubishi si svůj nový model střeží oprávněně. Oficiálně jej představí až v 11:15 našeho času a pracovníci na stánku nejsou moc nadšení, když se jim do vozu někdo dobývá. Bylo to podobné jako v obchodě s hračkami – koukat, ale nesahat, nám se však naštěstí povedlo se do vozu usadit ještě dřív, než jej automobilka s velkou slávou odprezentuje.
První dojem? Fotografie trochu klamou. Zatímco na prvních snímcích vypadal konkurent Nissanu Qashqai obrovsky a svalnatě, ve skutečnosti jde o zvýšený kompakt s kolečky trochu zapadlými v mohutných podbězích. Naživo se mi navíc okamžitě potvrdila podobnost s Hondou H-RV, zejména když se podíváte na tvary zadní části. Vypadá trochu „nakopnutě“ a horizontální rozdělení zadního skla svítilnami vytváří lehký nepoměr mezi výškou (1685 mm) a šířkou karoserie (1805). Tohle auto bude z mého pohledu potřebovat nejméně osmnáctipalcová kola, aby trochu zmužnělo, jinak je to taková roztomilá hračka pro holky.
Posadit se za volant byl asi ten největší problém – Mitsubishi zřejmě nechtělo, aby se o voze zatím moc psalo, pár chvil za volantem jsem ale naštěstí „ukecal“. Půjde o docela lehkou váhu, protože přední dveře moc neváží a jejich madlo po zatáhnutí ve dlani nepříjemně zapraskalo. V tomto ohledu se vozy Mitsubishi moc neliší, kde však nastala doslova revoluce, je přístrojová deska.
Volně stojící displeje infotainmentu jsou dneska v módě, panel klimatizace známe už z outlanderu, i zde je ale patrná inspirace konkurenční japonskou značkou – Lexusem. Touchpad pro ovládání infotainmentu se až okázale podobá tomu, který najdeme v modelu RC, třeba se ale mýlím a u mitsubishi o něm nikdy neslyšeli. Materiály jsou ale pro automobilku s diamanty ve znaku typické. Kombinují kvalitní kůži s měkčenými a tvrdými plasty, osobně bych ale vyhodil stříbrné dekory, které působí dost levně.
Posaz odpovídá dané třídě. Díky výše ukotveným sedadlům za volant zaplujete neuvěřitelně snadno, místa v loktech i nad hlavou je dostatek, jenom ty sedáky kdyby byly o něco širší. Trochu mi z nich vytékala stehna. Polstrování je spíše měkčí, připadal jsem si jako v bavlnce, se zadními sedadly však byl trochu problém. Od pohledu je tam místa dost, při snaze usadit se „za sebe“ už ale byli na stánku neoblomní a byl jsem „vykázán“ s poznámkou, ať přijdu po prezentaci. S rozvorem 2670 milimetrů (o 24 milimetrů více než 24 u qashqaie) se ale dá očekávat dostatečná rezerva i pro vyšší cestující.