Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Eclipse Cross je v Ženevě přísně střežené zboží. Co nabízí nového?

Jan Mička
Diskuze (7)
Nový crossover Eclipse Cross si odbývá světovou premiéru na ženevském autosalonu. Dostat se dovnitř nebylo snadné, nám se to však povedlo!

Mitsubishi si svůj nový model střeží oprávněně. Oficiálně jej představí až v 11:15 našeho času a pracovníci na stánku nejsou moc nadšení, když se jim do vozu někdo dobývá. Bylo to podobné jako v obchodě s hračkami – koukat, ale nesahat, nám se však naštěstí povedlo se do vozu usadit ještě dřív, než jej automobilka s velkou slávou odprezentuje.

První dojem? Fotografie trochu klamou. Zatímco na prvních snímcích vypadal konkurent Nissanu Qashqai obrovsky a svalnatě, ve skutečnosti jde o zvýšený kompakt s kolečky trochu zapadlými v mohutných podbězích. Naživo se mi navíc okamžitě potvrdila podobnost s Hondou H-RV, zejména když se podíváte na tvary zadní části. Vypadá trochu „nakopnutě“ a horizontální rozdělení zadního skla svítilnami vytváří lehký nepoměr mezi výškou (1685 mm) a šířkou karoserie (1805). Tohle auto bude z mého pohledu potřebovat nejméně osmnáctipalcová kola, aby trochu zmužnělo, jinak je to taková roztomilá hračka pro holky.

Posadit se za volant byl asi ten největší problém – Mitsubishi zřejmě nechtělo, aby se o voze zatím moc psalo, pár chvil za volantem jsem ale naštěstí „ukecal“. Půjde o docela lehkou váhu, protože přední dveře moc neváží a jejich madlo po zatáhnutí ve dlani nepříjemně zapraskalo. V tomto ohledu se vozy Mitsubishi moc neliší, kde však nastala doslova revoluce, je přístrojová deska.

Volně stojící displeje infotainmentu jsou dneska v módě, panel klimatizace známe už z outlanderu, i zde je ale patrná inspirace konkurenční japonskou značkou – Lexusem. Touchpad pro ovládání infotainmentu se až okázale podobá tomu, který najdeme v modelu RC, třeba se ale mýlím a u mitsubishi o něm nikdy neslyšeli. Materiály jsou ale pro automobilku s diamanty ve znaku typické. Kombinují kvalitní kůži s měkčenými a tvrdými plasty, osobně bych ale vyhodil stříbrné dekory, které působí dost levně.

Posaz odpovídá dané třídě. Díky výše ukotveným sedadlům za volant zaplujete neuvěřitelně snadno, místa v loktech i nad hlavou je dostatek, jenom ty sedáky kdyby byly o něco širší. Trochu mi z nich vytékala stehna. Polstrování je spíše měkčí, připadal jsem si jako v bavlnce, se zadními sedadly však byl trochu problém. Od pohledu je tam místa dost, při snaze usadit se „za sebe“ už ale byli na stánku neoblomní a byl jsem „vykázán“ s poznámkou, ať přijdu po prezentaci. S rozvorem 2670 milimetrů (o 24 milimetrů více než 24 u qashqaie) se ale dá očekávat dostatečná rezerva i pro vyšší cestující.

Video se připravuje ...

Jan Mička
Diskuze (7)
Avatar - Ada je zase tady
7. 3. 2017 19:58
Mitsubishi byla
dobrá automobilka, dokud v jejím vedení neseděl ten křivák od rendlíku. :no:
Avatar - pallas
7. 3. 2017 12:32
Keby to bolo až také "strážené zboží"
.. tak by v Mitsubishi okolo auta postavili paraván, a okolo stánku natiahli popruhy ako na letisku, s poznámkou - Nevstupovať.
A aj tak nerozumiem, načo sa nejaký novinár dobýja do auta 1 deň pred jeho prezentáciou.
7. 3. 2017 12:32
Odpornost
Tak takovýto mutant, to se Mitsubishi fakt nepovedlo! 8-s :no:
7. 3. 2017 11:52
Re: Pontiac Aztec
Tak, tak. Akurát neviem, čo je na tom na stráženie. Žeby tie vyzývavé dekorácie z "mačacieho striebra"? ;-\
7. 3. 2017 11:05
Matsobushi
...táto automobilka už dávno nepriniesla na trh nejakú krásavicu....samé škaredé káčatko :no: