Mitsubishi Eclipse Cross oficiálně: Konkurent qashqaie má novou patnáctistovku
Jméno Eclipse se u Mitsubishi v minulosti objevovalo u notoricky známého sportovního modelu, protože dnes ale automobilovému světu „vládnou“ crossovery a SUV, jeho oživení asi není takové, jak jsme si představovali. Nový model s názvem Eclipse Cross jsme si v minulosti již krátce představili prostřednictvím prvních snímků, nyní však zcela shodil kamufláž a dokonce nám umožnil nakouknout i do interiéru.
Vůz na délku měří 4405 milimetrů, je 1805 milimetrů široký, 1685 milimetrů vysoký a má rozvor 2670 milimetrů. Velikostně jde o konkurenta Nissanu Qashqai, když jsem ale první pořádní snímky karoserie viděl poprvé, okamžitě jsem si vybavil Hondu HR-V. Ta má velmi podobnou siluetu s relativně nízkou přídí a vysokou, řekl bych až trochu nakopnutou zádí. Kola jsou posunuta co nejvíce do rohů karoserie, to aby se s autem hezky manévrovalo, příď je hodně dynamická a zadní svítilny nemají mezi SUV a crossovery podobné velikosti obdoby. Já v nich ale pořád trochu vidím Hondu…
U vozů Mitsubishi často kritizujeme trochu fádní a zastaralý interiér, Eclipse Sport však jde s dobou a namísto zabudovaného displeje infotainmentu vsadil na modernější „plovoucí“ řešení. Poprvé se u Mitsubishi objevuje head-up displej, nechybí dnes už nutné Apple CarPlay a Android Auto, nebo touch pad vedle voliče automatu jako u vozidel Lexus. Ostatně celá kaskádovitá středová konzola mi tak trochu připomíná luxusy, zejména model NX.
Pod kapotou se objeví dva motory. Předně zcela nová přeplňovaná zážehová patnáctistovka s přímým vstřikováním paliva (kombinovaná převodovkou s CVT s osmi virtuálními stupňi) a přepracovaná vznětová „dva-dvojka“ DI-D, kterou známe už z outlanderu a ASX. U ní je zajímavá kombinace s novou osmistupňovou automatickou převodovkou. V nabídce bude pohon všech kol s mezinápravovou spojkou, výkony motorů ani dynamiku však zatím automobilka neuvádí.