Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Lancer FQ-400: Nejrychlejší Lancer má 403 koní (296 kW)

Diskuze (54)
Mitsubishi odhalilo parametry Lanceru FQ-400 – nejextrémnějšího Lanceru Evolution všech dob. Jeho výkon je 296 kW, srdcem auta přitom stále je přeplňovaný dvoulitr. Praktickou ukázkou přebytku výkonu je čas akcelerace na 100 km/h: stačí jen 3,8 s.

Přívlastek FQ-400 v názvu nové verze Lanceru ukrývá nejvyšší výkon tohoto auta. Výkon přes 400 koní (konkrétně 403 k, tedy 296 kW v 6500 min-1) znamená měrný výkon nevídaných 148 kW/l, dvojnásobek toho, co je dnes u přeplňovaných dvoulitrů běžné. Mimořádná je také hodnota nejvyššího točivého momentu 525 Nm při 3500 min-1.

Tak extrémní naladění motoru si samozřejmě vyžádalo důkladné úpravy. O přípravu paliva se stará závodní vstřikování s vysokoprůtokovými vstřikovači. Původní turbodmychadlo vystřídalo nové s menším třením ložisek a turbínou, která odolá vyšším teplotám, o chlazení stlačeného vzduchu se stará účinnější a výkonnější intercooler. Na straně výfuku došlo také k zásadním úpravám – nerezové výfukové potrubí má průměr 3 palce (7,6 cm) a odvádí skrz katalyzátor zplodiny přímo středem auta. Na naladění řídicí jednotky pracovali vývojáři Mitsubishi 500 hodin a výsledkem je nastavení, které má umožňovat nejostřejší rallyovou jízdu stejně jako přesuny po městě.

Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá takto posílenému Lanceru 3,8 s – takový čas překonává řadu čistokrevných sportovních aut. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.

Elektronicky řízený stálý pohon všech kol S-AWC nabízí tři nastavení – na asfalt, šotolinu a sníh. Lepší ovladatelnost než u Lanceru Evolution zaručuje rozšířený rozchod kol na obou nápravách a snížený podvozek s pružinami Eibach a tlumiči Bilstein. Samozřejmostí je sada systémů dostupných už ve standardním Lanceru Evolution, jako je aktivní středový diferenciál, sportovní ABS nebo Active Stability Control.

Mitsubishi Lancer Sportsedan a Evolution - srovnání vybraných verzí
Motor1,8 l Sportsedan2,0 l Evolution2,0 l FQ-400
Převodovka5M (CVT)5M (SSC)5M
Zdvihový objem [cm3]179619981998
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]105/6000217/6500296/6500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]178/4250366/3500525/3500
Max. rychlost [km/h]204 (192)240 (242)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,8 (11,2)5,4 (6,3)3,8
Komb. spotřeba [l/100 km]7,7 (7,9)10,2 (10,5)-

Vzhled Lanceru FQ-400 je poklonou Evolution VI z roku 1999. Větší otvory a nový přední nárazník z kompozitních materiálů dodávají autu ještě agresivnější vzhled, mají ale samozřejmě i svůj praktický význam. Z lehkých kompozitů jsou také přepracované nástavce prahů, zadní nárazník s karbonovým difuzorem a zadní křídlo. 18palcová odlehčená kola obouvají polozávodní pneumatiky Toyo Proxes R1R, uvnitř se zase nacházejí skořepinová sedadla Recaro.

I přes nekompromisní výkony obsahuje výbava řadu komfortních prvků. Zákazníci tak nebudou ochuzeni o xenonové světlomety, audiosystém s 30GB harddiskem a DVD navigací nebo připojení Bluetooth. Nedotčená zůstává praktická využitelnost auta – interiér je pětimístný a zavazadlový prostor je i nadále „užitečný“, jeho objem tak bude pravděpodobně blízký 300 litrům v Lanceru Evolution.

Lancer FQ-400 bude v prodeji od června. Cena pro Velkou Británii je stanovena na 49.999 liber (asi 1,5 milionu Kč). Vzhledem k extrémním výkonům nepřekvapí záruka zkrácená na 3 roky nebo 58 tisíc km.

Diskuze (54)
Avatar - kolmar
30. 5. 2009 17:43
Re: M3 vs IS-F VIDEO PRE FAJNSMEKROV!!!!!!!
Diky, ja viem :-! len skoda, ze chalani uz tuto diskusiu nesleduju... no nic, dam nabuduce niekde pod lexus alebo bmw :-)

PS: kratko som prebehol tojeho passata a davan ti :yes: ja ich nemam rad, a vela ludi ich slepo chvali, to pred cim ich varujem si mi potvrdil!!! neni to spolahlive vozenie.

Nemas skusenosti z tdi 96/85 kW kamos chce sharan/alhabru doviest, (on nema taky odpor k VW ako ja) len sa bojim tych motorov... ale budis...
30. 5. 2009 11:03
Re: M3 vs IS-F VIDEO PRE FAJNSMEKROV!!!!!!!
hahahahaha kraaaaasne video :))))))))))))))))) :yes:
30. 5. 2009 10:38
FQ400
neviem ale FQ400 nie je ziadna novinka.. evo IX malo tiez 400 koni a dalo sa.. teda dalo ako dalo... v meste nepouzitelne lebo k tomu aby sa rozbehlo potrevalo roztocit turbo take auto do 2000 otacok skoro neslo :))) na druhu stranu v otackach to bol blazon :-) ... 400 koni vela malo... ved to zalezi na vodicovi nie je to vobec vela.. ved je to 4-kolka a evo to urcite zvlada.. kamarat ma v eve IX 430 koni a jazdi mu to v pohode... chodi na nom do prace :-)
osobne by som chcel take auto mat na vikendy.. alebo na nocne blaznenie :-) .... dufam ze sa bude predavat aj v europe :-)
Avatar - kolmar
29. 5. 2009 17:13
Re: M3 vs IS-F VIDEO PRE FAJNSMEKROV!!!!!!!
Zdravim chalani, tak dik za pochvalu, preto som to tu dal, lebo to naozaj nema chybu a soferske umenie tychto Panov je :yes:

No to ani zdaleka neni od nich naj!!! ja povazujem za naj test M3 vs. IS-F, ten bol pekny, no blbnutie na zaver v osobitnom vydeu vam davam pod clankom, proste dych beruce blaznenie s neskutocnou lahkostou:

[odkaz]

29. 5. 2009 13:45
Re: sti vs. evo
Dobrý video :yes: I když jsou ty auta srovnatelný, tak u Mitsubishi je navíc potřeba ocenit, že ten výkon dosáhli z motoru o objemu 2 litry!!!