Mitsubishi Lancer - první jízdní dojmy

Mitsubishi Lancer - první jízdní dojmy

 
 

Poslední generace civilního Lanceru se podobala verzi EVO jako králíček bucharu. Teď má občanská verze výraz, který si s rallyeovým speciálem budou plést nejen spolujezdkyně – vzhledem to totiž jen začíná.

Design s vévodící opačně skloněnou mřížkou chladiče a rovnými boky známe už ze studie Koncept-X, kterou Mitsubishi představilo před dvěma lety v Tokiu – sériový model takto definované tvary převzal téměř bezezbytku a nezaměnitelnost přídě a boční siluety bude zřejmě i pro Evropany dobrým lákadlem.

Úspory a mezifiremní kooperace se pochopitelně dotkly i Lanceru, který byl postaven na platformě Project Global. V rozporu s trendem “jedna platforma = jeden segment”, používá dnes tuto platformu Mitsubishi a Chrysler u širokého spektra vozů několika segmentů, (SUV, osobní vozy segmentu C/D, MPV, sportovní vozy). Platforma byla dosud osazena 12 motory, 6 různými převodovkami, pohonem předních i všech čtyřech kol.

Na palubě poznáváme přístrojovou desku z modelu Outlander, podobné je i minimalistické pojetí ovladačů na středovém panelu. Žádné “komunikační rozhraní“, žádné multifunkční ovladače, jen pár jednoúčelových tlačítek a prajednoduché ovládání klimatizace a autorádia. Dojem kazí pouze výškově nastavitelný volant, a místy až nepříjemně tvrdé výplně dveří.

Sedadla jsou překvapivě široká a opěradlo poskytuje oporu i nestandardním tělům, poněkud méně místa je jen na výšku – se 193 centimetry jsme se dostali na hranu komfortu. Vzadu je opticky místa ještě méně, ve skutečnosti si stejně rozměrný jedinec sedne „za sebe“ sice s koleny na opěradle, ale jinak relativně pohodlně. Zadní dělené opěradlo lze sklápět, jde ale jen o nouzové řešení – rovná podlaha stejně nevznikne a průchozí otvor je poměrně nízký. Zavazadlový prostor o základním objemu 400 litrů není ve třídě sedanů nižší střední třídy nijak závratný a lze jej otevřít jen tlačítkem na dálkovém ovládání nebo ve dveřích u řidiče.

Z trojice nabízených motorů jsme vyzkoušeli nejprve zážehový čtyřválec 1.8 MIVEC s výkonem 105 kW a upřímně řečeno, postaral se o velké překvapení. Poměrně lehký agregát s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů vyvážil kombinaci s pouze pětistupňovou převodovkou a v hornatém terénu severní Sardinie názorně předváděl téměř ukázkové možnosti srůstu jezdce s vozem. Motor jde skvěle za plynem a jediným jeho nedostatkem tedy bude pravděpodobně spotřeba: I když není problém jezdit klidně i za výrobcem průměrně udávaných necelých 8 litrů, sportovní ambice jsou vyváženy až polovičním nárůstem.

Naopak turbodiesel s výkonem 103 kW, pocházející z produkce VW, je i přes mohutný zátah ve středních i nízkých otáčkách určen přece jen k trochu méně agresivnímu stylu jízdy. Charakteristický bručivý zvuk motoru je utlumen podstatně lépe než u koncernových aplikací, lehké vibrace jsou ale cítit stále. Větší hmotnost motoru také způsobuje výraznější zaklekávání v zatáčkách, naopak mezi výhody počítáme příznivější rozsah apetitu: V týchž vlásenkách proteklo vozem jen 9,5 litru nafty na 100 km, jízda po rovině bez excesů pak odměnila řidiče méně než šestilitrovou spotřebou.

Lancer ale budou zákazníci kupovat velmi pravděpodobně i kvůli podvozku – víceprvková zadní náprava udrží vůz i v absurdních situacích, 4570 mm dlouhý sedan se nevlní a záď neodskakuje. Volant má ostrý převod a vůz skvělý rejd - řízení navíc umožňuje dost přesný kontakt s povrchem, své do celkově pozitivního dojmu vnáší i hydraulický posilovač s příjemně tuhým nastavením.

Sedan je pouze prvním z rodiny Lancer – zatímco v červnu 2008 přijde na český trh jubilejní desáté EVO, v září téhož roku se můžeme těšit na Sportback a také verzi Ralliart, která bude kompromisem mezi běžným sedanem a EVO. Ceny vypadají lákavě zejména po tom, co si pročtete seznam standardní výbavy. V základním stupni Inform budou mít všechny Lancery ABS, EBD, přední, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag pro řidiče, manuálně regulovanou klimatizaci, elektricky ovládaná okna, bezklíčový přístup do vozu a rádio s CD a MP3 přehrávačem. Standardem jsou kola s pneumatikami 205/60 R16. Výbava Invite přidává navíc kola z lehkých slitin, kůží potažený věnec volantu, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy, ovládání rádia na volantu, handsfree sadu s Bluetooth nebo automatickou klimatizaci. Výbava Intense obsahuje ještě větší kola s pneumatikami 215/45 R18, agresivnější aerodynamickou sadu vnějších dílů karoserie, světelný a dešťový senzor, audiosoustavu Rockford Fosgate s 9 reproduktory nebo přední mlhovky.

Podrobný popis Mitsubishi EVO X + video, vám nachystal server Autofun

Mitsubishi Lancer na českém trhu
Motor1.5 MIVEC 5M1.5 MIVEC 4A1.8 MIVEC 5M1.8 MIVEC CVT2,0 DI-D 6M
Zdvihový objem [cm3]14991499179917991968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]80/600080/6000105/6000105/6000103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]143/4000143/4000177/4250177/4250310/1750-2500
Max. rychlost [km/h]191178209194207
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,614,310,212,39,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,477,77,96,4
Cena Inform [Kč]449.900,-§469.900,-§529.900,-
Cena Invite [Kč]509.900,-549.900,-529.900,-§589.900,-
Cena Intense [Kč]§§569.900,-609.900,-629.900,-
Cena Instyle [Kč]§§699.900,-739.900,-759.900,-

Autosalon Frankfurt 2017

Anketa

Nejlepší motor pro civilní Lancer:
  • 1.8 MIVEC, protože jede

    51,1

    Hlasovat

     
  • 2.0 DI-D, protože je úsporný

    27,0

    Hlasovat

     
  • 1.5 MIVEC, protože stačí a je levný

    21,9

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Britská policie obvinila údajného pachatele z pumového útoku v metru Britská policie obvinila údajného pachatele z pumového útoku v metru

Pumový útok v londýnském metru má pokračování. Britská…

Orbán: Evropská komise? Její přístup k polské vládě připomíná inkvizici Orbán: Evropská komise? Její přístup k polské vládě připomíná inkvizici

Maďarský premiér Viktor Orbán  ve Varšavě přirovnal…

Reakce KLDR na Trumpova slova? Test rakety s jadernou hlavicí, obává se Japonsko Reakce KLDR na Trumpova slova? Test rakety s jadernou hlavicí, obává se Japonsko

Severní Korea možná připravuje test rakety s jadernou…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Lancer - první jízdní dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na…

 



Ojetý Mitsubishi Lancer (CY, CX): Když lancer, tak benzin! Ojetý Mitsubishi Lancer (CY, CX): Když lancer, tak benzin!

Lancer není jen legendární vrcholná verze Evolution, ale…

Mitsubishi Lancer vs. kráva: Jak jinak mohla tahle bouračka skončit? (video) Mitsubishi Lancer vs. kráva: Jak jinak mohla tahle bouračka skončit? (video)

Každému řidiči se občas stane, že jej na silnici někdo z…

 



 
Unikátní záběry z dronu: Auta zpustošená hurikánem mají azyl na závodních oválech

Unikátní záběry z dronu: Auta zpustošená hurikánem mají azyl na závodních oválech

Dnes 14:51

Hurikán Harvey je již několik dní minulostí, avšak jeho následky se budou sčítat ještě dlouhé měsíce.




Blesk.cz

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v lavici z Obecné školy!

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v…

Kukyho auto, vlk ze Tří bratří či lavice jako v Obecné škole. A také psací stroj, na kterém tvořil Zdeněk…

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Rozhodli jste se pořídit si koťátko? Na jeho příchod do rodiny se musíte řádně připravit. Poradíme, jak se o…

 

iSport.cz

ONLINE: Laver Cup začal výhrou Čiliče, v akci je obr Isner

ONLINE: Laver Cup začal výhrou Čiliče, v akci je obr Isner

Marin Čilič se stal prvním vítězem v premiérovém ročníku Laver Cupu. Chorvat zdolal v pražské O2 areně Američana…

Slovenská ligová realita. Na Slovan přišlo 295 diváků, amatéři se baví

Slovenská ligová realita. Na Slovan přišlo 295…

Takovou kulisu si v Česku dovedete představit na divizním utkání. Na Slovensku se před 295 diváky hrálo utkání,…

 

Reflex.cz

V Londýne končí alternativní taxislužba Uber, město jí neprodlouží licenci

V Londýne končí alternativní taxislužba Uber, město…

Londýnský úřad zodpovědný za dopravní systém (TfL) se rozhodl, že alternativní taxislužbě Uber neobnoví provozní…

Raketou na Mars. Kosmický program žije díky vizionářům typu Elona Muska

Raketou na Mars. Kosmický program žije díky…

Raketou na Mars, poletíme zas – ty a já. Raketou jen já a ty a touhletou – jen pro nás. Tenhle hit zpívala…