Mitsubishi Lancer - první jízdní dojmy

Mitsubishi Lancer - první jízdní dojmy

 
 

Poslední generace civilního Lanceru se podobala verzi EVO jako králíček bucharu. Teď má občanská verze výraz, který si s rallyeovým speciálem budou plést nejen spolujezdkyně – vzhledem to totiž jen začíná.

Design s vévodící opačně skloněnou mřížkou chladiče a rovnými boky známe už ze studie Koncept-X, kterou Mitsubishi představilo před dvěma lety v Tokiu – sériový model takto definované tvary převzal téměř bezezbytku a nezaměnitelnost přídě a boční siluety bude zřejmě i pro Evropany dobrým lákadlem.

Úspory a mezifiremní kooperace se pochopitelně dotkly i Lanceru, který byl postaven na platformě Project Global. V rozporu s trendem “jedna platforma = jeden segment”, používá dnes tuto platformu Mitsubishi a Chrysler u širokého spektra vozů několika segmentů, (SUV, osobní vozy segmentu C/D, MPV, sportovní vozy). Platforma byla dosud osazena 12 motory, 6 různými převodovkami, pohonem předních i všech čtyřech kol.

Na palubě poznáváme přístrojovou desku z modelu Outlander, podobné je i minimalistické pojetí ovladačů na středovém panelu. Žádné “komunikační rozhraní“, žádné multifunkční ovladače, jen pár jednoúčelových tlačítek a prajednoduché ovládání klimatizace a autorádia. Dojem kazí pouze výškově nastavitelný volant, a místy až nepříjemně tvrdé výplně dveří.

Sedadla jsou překvapivě široká a opěradlo poskytuje oporu i nestandardním tělům, poněkud méně místa je jen na výšku – se 193 centimetry jsme se dostali na hranu komfortu. Vzadu je opticky místa ještě méně, ve skutečnosti si stejně rozměrný jedinec sedne „za sebe“ sice s koleny na opěradle, ale jinak relativně pohodlně. Zadní dělené opěradlo lze sklápět, jde ale jen o nouzové řešení – rovná podlaha stejně nevznikne a průchozí otvor je poměrně nízký. Zavazadlový prostor o základním objemu 400 litrů není ve třídě sedanů nižší střední třídy nijak závratný a lze jej otevřít jen tlačítkem na dálkovém ovládání nebo ve dveřích u řidiče.

Z trojice nabízených motorů jsme vyzkoušeli nejprve zážehový čtyřválec 1.8 MIVEC s výkonem 105 kW a upřímně řečeno, postaral se o velké překvapení. Poměrně lehký agregát s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů vyvážil kombinaci s pouze pětistupňovou převodovkou a v hornatém terénu severní Sardinie názorně předváděl téměř ukázkové možnosti srůstu jezdce s vozem. Motor jde skvěle za plynem a jediným jeho nedostatkem tedy bude pravděpodobně spotřeba: I když není problém jezdit klidně i za výrobcem průměrně udávaných necelých 8 litrů, sportovní ambice jsou vyváženy až polovičním nárůstem.

Naopak turbodiesel s výkonem 103 kW, pocházející z produkce VW, je i přes mohutný zátah ve středních i nízkých otáčkách určen přece jen k trochu méně agresivnímu stylu jízdy. Charakteristický bručivý zvuk motoru je utlumen podstatně lépe než u koncernových aplikací, lehké vibrace jsou ale cítit stále. Větší hmotnost motoru také způsobuje výraznější zaklekávání v zatáčkách, naopak mezi výhody počítáme příznivější rozsah apetitu: V týchž vlásenkách proteklo vozem jen 9,5 litru nafty na 100 km, jízda po rovině bez excesů pak odměnila řidiče méně než šestilitrovou spotřebou.

Lancer ale budou zákazníci kupovat velmi pravděpodobně i kvůli podvozku – víceprvková zadní náprava udrží vůz i v absurdních situacích, 4570 mm dlouhý sedan se nevlní a záď neodskakuje. Volant má ostrý převod a vůz skvělý rejd - řízení navíc umožňuje dost přesný kontakt s povrchem, své do celkově pozitivního dojmu vnáší i hydraulický posilovač s příjemně tuhým nastavením.

Sedan je pouze prvním z rodiny Lancer – zatímco v červnu 2008 přijde na český trh jubilejní desáté EVO, v září téhož roku se můžeme těšit na Sportback a také verzi Ralliart, která bude kompromisem mezi běžným sedanem a EVO. Ceny vypadají lákavě zejména po tom, co si pročtete seznam standardní výbavy. V základním stupni Inform budou mít všechny Lancery ABS, EBD, přední, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag pro řidiče, manuálně regulovanou klimatizaci, elektricky ovládaná okna, bezklíčový přístup do vozu a rádio s CD a MP3 přehrávačem. Standardem jsou kola s pneumatikami 205/60 R16. Výbava Invite přidává navíc kola z lehkých slitin, kůží potažený věnec volantu, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy, ovládání rádia na volantu, handsfree sadu s Bluetooth nebo automatickou klimatizaci. Výbava Intense obsahuje ještě větší kola s pneumatikami 215/45 R18, agresivnější aerodynamickou sadu vnějších dílů karoserie, světelný a dešťový senzor, audiosoustavu Rockford Fosgate s 9 reproduktory nebo přední mlhovky.

Podrobný popis Mitsubishi EVO X + video, vám nachystal server Autofun

Mitsubishi Lancer na českém trhu
Motor1.5 MIVEC 5M1.5 MIVEC 4A1.8 MIVEC 5M1.8 MIVEC CVT2,0 DI-D 6M
Zdvihový objem [cm3]14991499179917991968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]80/600080/6000105/6000105/6000103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]143/4000143/4000177/4250177/4250310/1750-2500
Max. rychlost [km/h]191178209194207
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,614,310,212,39,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,477,77,96,4
Cena Inform [Kč]449.900,-§469.900,-§529.900,-
Cena Invite [Kč]509.900,-549.900,-529.900,-§589.900,-
Cena Intense [Kč]§§569.900,-609.900,-629.900,-
Cena Instyle [Kč]§§699.900,-739.900,-759.900,-

Anketa

Nejlepší motor pro civilní Lancer:
  • 1.8 MIVEC, protože jede

    51,2

    Hlasovat

     
  • 2.0 DI-D, protože je úsporný

    27,0

    Hlasovat

     
  • 1.5 MIVEC, protože stačí a je levný

    21,8

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Karty ve hře o Hrad rozdá Zeman Komentář Bohumila Pečinky: Karty ve hře o Hrad rozdá Zeman

Minulý týden skončil v čele Akademie věd, včera vykročil…

Británie zahájila odchod z EU. Sobotka hodlá bojovat za práva Čechů na Britských ostrovech Británie zahájila odchod z EU. Sobotka hodlá bojovat za práva Čechů na Britských ostrovech

Velká Británie formálně oznámila Evropské unii svůj záměr…

CTP staví pro Makro obří distribuční centrum v Praze, vyjde téměř na miliardu CTP staví pro Makro obří distribuční centrum v Praze, vyjde téměř na miliardu

Obchodní společnost Makro Cash & Carry ČR distribuční…

Finále Plzeň nabídne nového Hřebejka Finále Plzeň nabídne nového Hřebejka

Třicátý ročník filmové přehlídky se uskuteční od 20. do…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Lancer - první jízdní dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Mitsubishi Lancer vs. kráva: Jak jinak mohla tahle bouračka skončit? (video) Mitsubishi Lancer vs. kráva: Jak jinak mohla tahle bouračka skončit? (video)

Každému řidiči se občas stane, že jej na silnici někdo z…

Video: Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition: Desítka se loučí i v Americe Video: Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition: Desítka se loučí i v Americe

Mitsubishi už dává sbohem poslednímu Lanceru Evolution…

 



 
VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

Dnes 12:49

Nástupce Volkswagenu (Passat) CC bude v době zahájení prodeje dostupný výhradně s dvěma vrcholnými motory, 2.0 TDI a 2.0 TSI.




Blesk.cz

Rodiče příštích paterčat si polepší, vláda jim zaplatí pečovatelku

Rodiče příštích paterčat si polepší, vláda jim…

Vláda ve středu odsouhlasila novelu o sociálních službách a posílá ji k posouzení Sněmovně. Norma zavádí…

Vyhlášený Zelný trh v Brně krachuje: Ruinuje ho EET

Vyhlášený Zelný trh v Brně krachuje: Ruinuje ho EET

Tradiční městský trh ničí zavedení elektronické evidence tržeb (EET). Jindy se přes náměstí v Brně nedalo…

 

iSport.cz

Lavický rapuje o Spartě před derby: Jsme špatný! Co tam nejsem, výkony jsou matný

Lavický rapuje o Spartě před derby: Jsme špatný! Co…

Derby song baví internet. Ještě před nedělním výkopem se herec Jakub Štáfek, proslavený jako seriálová postava…

Sparta před derby? Pohovory a změna při bránění. Tým je v pozoru, řekl Rada

Sparta před derby? Pohovory a změna při bránění. Tým…

Změnil systém bránění, během pauzy pracoval s týmem na kondici a ještě stihl individuální pohovory s hráči.…

 

Reflex.cz

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur, Česko nic. Loni se jich vrátilo domů jen 82 tisíc

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur,…

Některé státy Evropy lákají migranty nejenom štědrými sociálními dávkami a vstřícným postupem při udělování…