Mitsubishi Lancer - první jízdní dojmy

Mitsubishi Lancer - první jízdní dojmy

 
 

Poslední generace civilního Lanceru se podobala verzi EVO jako králíček bucharu. Teď má občanská verze výraz, který si s rallyeovým speciálem budou plést nejen spolujezdkyně – vzhledem to totiž jen začíná.

Design s vévodící opačně skloněnou mřížkou chladiče a rovnými boky známe už ze studie Koncept-X, kterou Mitsubishi představilo před dvěma lety v Tokiu – sériový model takto definované tvary převzal téměř bezezbytku a nezaměnitelnost přídě a boční siluety bude zřejmě i pro Evropany dobrým lákadlem.

Úspory a mezifiremní kooperace se pochopitelně dotkly i Lanceru, který byl postaven na platformě Project Global. V rozporu s trendem “jedna platforma = jeden segment”, používá dnes tuto platformu Mitsubishi a Chrysler u širokého spektra vozů několika segmentů, (SUV, osobní vozy segmentu C/D, MPV, sportovní vozy). Platforma byla dosud osazena 12 motory, 6 různými převodovkami, pohonem předních i všech čtyřech kol.

Na palubě poznáváme přístrojovou desku z modelu Outlander, podobné je i minimalistické pojetí ovladačů na středovém panelu. Žádné “komunikační rozhraní“, žádné multifunkční ovladače, jen pár jednoúčelových tlačítek a prajednoduché ovládání klimatizace a autorádia. Dojem kazí pouze výškově nastavitelný volant, a místy až nepříjemně tvrdé výplně dveří.

Sedadla jsou překvapivě široká a opěradlo poskytuje oporu i nestandardním tělům, poněkud méně místa je jen na výšku – se 193 centimetry jsme se dostali na hranu komfortu. Vzadu je opticky místa ještě méně, ve skutečnosti si stejně rozměrný jedinec sedne „za sebe“ sice s koleny na opěradle, ale jinak relativně pohodlně. Zadní dělené opěradlo lze sklápět, jde ale jen o nouzové řešení – rovná podlaha stejně nevznikne a průchozí otvor je poměrně nízký. Zavazadlový prostor o základním objemu 400 litrů není ve třídě sedanů nižší střední třídy nijak závratný a lze jej otevřít jen tlačítkem na dálkovém ovládání nebo ve dveřích u řidiče.

Z trojice nabízených motorů jsme vyzkoušeli nejprve zážehový čtyřválec 1.8 MIVEC s výkonem 105 kW a upřímně řečeno, postaral se o velké překvapení. Poměrně lehký agregát s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů vyvážil kombinaci s pouze pětistupňovou převodovkou a v hornatém terénu severní Sardinie názorně předváděl téměř ukázkové možnosti srůstu jezdce s vozem. Motor jde skvěle za plynem a jediným jeho nedostatkem tedy bude pravděpodobně spotřeba: I když není problém jezdit klidně i za výrobcem průměrně udávaných necelých 8 litrů, sportovní ambice jsou vyváženy až polovičním nárůstem.

Naopak turbodiesel s výkonem 103 kW, pocházející z produkce VW, je i přes mohutný zátah ve středních i nízkých otáčkách určen přece jen k trochu méně agresivnímu stylu jízdy. Charakteristický bručivý zvuk motoru je utlumen podstatně lépe než u koncernových aplikací, lehké vibrace jsou ale cítit stále. Větší hmotnost motoru také způsobuje výraznější zaklekávání v zatáčkách, naopak mezi výhody počítáme příznivější rozsah apetitu: V týchž vlásenkách proteklo vozem jen 9,5 litru nafty na 100 km, jízda po rovině bez excesů pak odměnila řidiče méně než šestilitrovou spotřebou.

Lancer ale budou zákazníci kupovat velmi pravděpodobně i kvůli podvozku – víceprvková zadní náprava udrží vůz i v absurdních situacích, 4570 mm dlouhý sedan se nevlní a záď neodskakuje. Volant má ostrý převod a vůz skvělý rejd - řízení navíc umožňuje dost přesný kontakt s povrchem, své do celkově pozitivního dojmu vnáší i hydraulický posilovač s příjemně tuhým nastavením.

Sedan je pouze prvním z rodiny Lancer – zatímco v červnu 2008 přijde na český trh jubilejní desáté EVO, v září téhož roku se můžeme těšit na Sportback a také verzi Ralliart, která bude kompromisem mezi běžným sedanem a EVO. Ceny vypadají lákavě zejména po tom, co si pročtete seznam standardní výbavy. V základním stupni Inform budou mít všechny Lancery ABS, EBD, přední, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag pro řidiče, manuálně regulovanou klimatizaci, elektricky ovládaná okna, bezklíčový přístup do vozu a rádio s CD a MP3 přehrávačem. Standardem jsou kola s pneumatikami 205/60 R16. Výbava Invite přidává navíc kola z lehkých slitin, kůží potažený věnec volantu, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy, ovládání rádia na volantu, handsfree sadu s Bluetooth nebo automatickou klimatizaci. Výbava Intense obsahuje ještě větší kola s pneumatikami 215/45 R18, agresivnější aerodynamickou sadu vnějších dílů karoserie, světelný a dešťový senzor, audiosoustavu Rockford Fosgate s 9 reproduktory nebo přední mlhovky.

Podrobný popis Mitsubishi EVO X + video, vám nachystal server Autofun

Mitsubishi Lancer na českém trhu
Motor1.5 MIVEC 5M1.5 MIVEC 4A1.8 MIVEC 5M1.8 MIVEC CVT2,0 DI-D 6M
Zdvihový objem [cm3]14991499179917991968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]80/600080/6000105/6000105/6000103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]143/4000143/4000177/4250177/4250310/1750-2500
Max. rychlost [km/h]191178209194207
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,614,310,212,39,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,477,77,96,4
Cena Inform [Kč]449.900,-§469.900,-§529.900,-
Cena Invite [Kč]509.900,-549.900,-529.900,-§589.900,-
Cena Intense [Kč]§§569.900,-609.900,-629.900,-
Cena Instyle [Kč]§§699.900,-739.900,-759.900,-

Anketa

Nejlepší motor pro civilní Lancer:
  • 1.8 MIVEC, protože jede

    51,1

    Hlasovat

     
  • 2.0 DI-D, protože je úsporný

    27,0

    Hlasovat

     
  • 1.5 MIVEC, protože stačí a je levný

    21,8

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Lancer - první jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Mitsubishi Lancer vs. kráva: Jak jinak mohla tahle bouračka skončit? (video) Mitsubishi Lancer vs. kráva: Jak jinak mohla tahle bouračka skončit? (video)

Každému řidiči se občas stane, že jej na silnici někdo z…

Video: Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition: Desítka se loučí i v Americe Video: Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition: Desítka se loučí i v Americe

Mitsubishi už dává sbohem poslednímu Lanceru Evolution…

 



 
Online: Kvalifikace na GP Monaka 2017

Räikkönen získal po devíti letech pole position. Ferrari ovládlo první řadu!

Dnes 13:49

Poprvé od Velké ceny Francie 2008 a po 128 závodech získal Kimi Räikkönen pole position.




Blesk.cz

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě zemřelo 29 křesťanů

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě…

Radikální organizace Islámský stát (ISIS) se v sobotu přihlásila k pátečnímu útoku na koptské křesťany v…

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce. Injustice 2 je přesto super bojovka

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce.…

Superhrdinové a padouši spolu v komiksech bojují od samotného vzniku bublinkového čtiva. Postavit je proti sobě…

 

iSport.cz

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je i zlínský Páník

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je…

Na další trenérskou rošádu se chystá Jihlava. Klub sice v lize zachránil Josef Jinoch, ale jeho krátká mise dnes…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…

Dojede trutnovský festival na chaos?

Dojede trutnovský festival na chaos?

Trutnovský festival, nazývaný často „český Woodstock“, byl a snad dosud i je symbolem svobody. Vždyť za…