Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Outlander: První fotky evropské verze

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Outlander poslední generace byl až dosud tvarově takovou šedivou myškou. Elegantní, ale docela usedlý. Vzhledová modernizace tuto skutečnost dost razantně mění.

Mitsubishi Outlander pro modelový rok 2016 se představilo na autosalonu v New Yorku. Tři diamanty poměrně rychle vydaly první sadu snímků evropské verze. Americké specifikaci se až na detaily podobá jako vejce vejci. Novinku tudíž charakterizuje maska chladiče „Dynamic Shield“ s výraznějšími chromovanými lištami, i když zůstaly dvě. Jsou ale mnohem silnější. Nárazník získal většími černými plochami na agresivitě. Dominantním prvkem přídě se stal právě lesklý kov, nelze si nevšimnout lišt kroutících se od okrajů radikálně pozměněných hlavních světel (mohou být i pouze diodové) až k mlhovkám a stříbrnému krytu podvozku.

Inspirace studií PHEV Concept-S je zde naprosto jasná. Také na bocích se objevil chromovaný pás, zůstalo ale i černé oplastování včetně blatníků. Koncové reflektory již nemají bílé kryty, jsou z větší části rudé a vizuálně propojené další kovovou lištou. Na zádi také najdeme prolisy, díky kterým designéři lehce pozměnili víko zavazadelníku, revizi neunikl ani spodní difuzor. Obnova se povedla, co říkáte? Šedá myš se proměnila v ještě většího elegána, Outlander získal na atraktivitě a zajímavosti. Obmění se i nabídka litých kol, jak už to tak při faceliftech bývá.

Zatímco na exteriéru jsou úpravy jasně patrné, v kabině k revoluci nedošlo. Zlepšily se materiály a pocit vnímané kvality, ze statických snímků to samozřejmě není příliš patrné. Těšme se na nové audio systémy a infotainment s aktualizovanými funkcemi. V závislosti na zvoleném stupni výbavy může mít Outlander třeba adaptivní tempomat, nouzové brzdění, zadní kameru. varování při přejíždění mezi pruhy, detektor objektů ve slepém úhlu, bezklíčkový vstup a startování tlačítkem, střešní okno, kožené čalounění, nebo vyhřívaná sedadla.

Informací je zatím velmi málo, karoserie má být tužší, jiný je elektrický posilovač. Zlepšila se akustická izolace a vůz má nové zavěšení kol včetně dynamických tlumičů na obou nápravách i u zadního diferenciálu. V tuto chvíli chybí výkonové parametry evropských motorů. Musely se přizpůsobit normě Euro 6, takže u nich klesla normovaná spotřeba.

Odcházející provedení je k mání s benzinovým dvoulitrem MIVEC o výkonu 110 kW, pětistupňovou přímo řazenou převodovkou a pohonem jen přední nápravy, akční slevy jeho základní cenu srazily pod 553 tisíc korun. Čtyřkolky mají diesely 2.2 DI-D rovněž se 110, případně 132 kW. Ty však koupíte za minimálně 663 tisíc. Šestistupňové automaty doplňují alternativně automaty se stejným počtem rychlostí. Hybridní Outlander PHEV se zážehovým dvoulitrem MIVEC 89 kW a dvojicí elektromotorů po 60 kW momentálně stojí v České republice přes 1,25 milionu korun.

Modernizovaný Outlander třetí generace se objeví na evropských trzích v létě. U nás lze počítat v úvodu spíše se standardním ceníkem, který se pohybuje mezi 600 tisíci a 1,03 miliony Kč – vyjma hybridu, samozřejmě.

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
7. 4. 2015 21:28
Re: Outlander facelift
2.0 TDI-PD jen tak tak stačil 2.2 DID od mistubishi jede mnohém lépe
Avatar - Ada je zase tady
7. 4. 2015 20:08
Outlander facelift
No, podívejme se na to střízlivě: Outlander III. měl nádavkem ke své osvědčené kvalitě několik vzhledových nedostatků - celkově působil proti svému předchůdci už dost "balvanovitě" a také zadní část neměla eleganci Otlanderu II. Zato příď byla povedená a elegantní a stejně dobře, byť možná až příliš masivně působil také interiér.

Tento facelift odstranil elegantní povedenou příď a nahradil jí opelovskou zrůdou. Co se stalo se zádí, to nevím, obrázky jsem neviděl. Zato ponton karosérie zůstal nepovedený stejně jako v III.generaci - i když - řečeno pravdivě - facelift obvykle nemá na ponton karosérie žádný vliv.

To, že auto této velikosti je spolehlivé, má diesel se slušným krouticím momentem, ruční brzdu a že po sklopení zadních sedadel vznikne rovná ložná plocha, to bych považoval za samozřejmost této třídy, ne za nějakou speciální výhodu, jak výše uvádí Topper. A že tyto základní atributy některé vozy nesplňují, je jen projevem hlouposti některých manažerů různých výrobců, ne tržní standard.

Takže když to shrneme: :no: facelift nic pozitivního nepřinesl, vůz bohužel ztrácí svoji výtvarnou hodnotu a až na nějaké drobnosti asi nic lepšího nepřináší. Celkově tedy zklamání... :no:

A ještě reakce na pomluvy uvedené výše: na mém Outlanderu II. s motorem TDI PD mám 230 tis km, kožená sedadla (světlá) jsou stále perfektní a vůz stále jezdí bez problémů. Vedle běžné údržby (brzdové kotouče, destičky, žárovky, stěrače) jsem vyměnil ve 180 tis km turbo a nedávno kulové čepy na spojovačkách řízení. Možná i proto, že motor je made by VW a vůz byl vyroben v Jokohamě a ne společně s jeho nepovedenými mutacemi, určenými pro francouzský trh, někde v Belgii... :-!
Není to však perfektní vůz, drobných nedostatků se najde řada - viz má recenze na "moje auto". Nicméně je cítit, že je to poctivě postavené auto, ne nějaký rendlík... BTW: ovladač předního levého okna u řidiče v mém voze podsvětlený je.
Avatar - Glaukos
7. 4. 2015 14:44
Re: Mírně opajcnutá Lada
počkám si na soud, aby nebyl další brzký facelift
7. 4. 2015 13:59
Re: 90-tá léta
Přitom druhá generace Outlanderu před FL vypadala dost Mitsu a celkově fungovala...
Avatar - Jaros71
7. 4. 2015 13:14
Re: zda sa
Barva dělá hodně , bílá i černá mu sluší a auto konečně nevypadá špatně.
K ideálu je pořád daleko , ale facelift by mohl k lepšímu prodeji v EU pomoci.
Pokud bude i cena reálnější.