Mitsubishi Outlander: První fotky evropské verze
Mitsubishi Outlander pro modelový rok 2016 se představilo na autosalonu v New Yorku. Tři diamanty poměrně rychle vydaly první sadu snímků evropské verze. Americké specifikaci se až na detaily podobá jako vejce vejci. Novinku tudíž charakterizuje maska chladiče „Dynamic Shield“ s výraznějšími chromovanými lištami, i když zůstaly dvě. Jsou ale mnohem silnější. Nárazník získal většími černými plochami na agresivitě. Dominantním prvkem přídě se stal právě lesklý kov, nelze si nevšimnout lišt kroutících se od okrajů radikálně pozměněných hlavních světel (mohou být i pouze diodové) až k mlhovkám a stříbrnému krytu podvozku.
Inspirace studií PHEV Concept-S je zde naprosto jasná. Také na bocích se objevil chromovaný pás, zůstalo ale i černé oplastování včetně blatníků. Koncové reflektory již nemají bílé kryty, jsou z větší části rudé a vizuálně propojené další kovovou lištou. Na zádi také najdeme prolisy, díky kterým designéři lehce pozměnili víko zavazadelníku, revizi neunikl ani spodní difuzor. Obnova se povedla, co říkáte? Šedá myš se proměnila v ještě většího elegána, Outlander získal na atraktivitě a zajímavosti. Obmění se i nabídka litých kol, jak už to tak při faceliftech bývá.
Zatímco na exteriéru jsou úpravy jasně patrné, v kabině k revoluci nedošlo. Zlepšily se materiály a pocit vnímané kvality, ze statických snímků to samozřejmě není příliš patrné. Těšme se na nové audio systémy a infotainment s aktualizovanými funkcemi. V závislosti na zvoleném stupni výbavy může mít Outlander třeba adaptivní tempomat, nouzové brzdění, zadní kameru. varování při přejíždění mezi pruhy, detektor objektů ve slepém úhlu, bezklíčkový vstup a startování tlačítkem, střešní okno, kožené čalounění, nebo vyhřívaná sedadla.
Informací je zatím velmi málo, karoserie má být tužší, jiný je elektrický posilovač. Zlepšila se akustická izolace a vůz má nové zavěšení kol včetně dynamických tlumičů na obou nápravách i u zadního diferenciálu. V tuto chvíli chybí výkonové parametry evropských motorů. Musely se přizpůsobit normě Euro 6, takže u nich klesla normovaná spotřeba.
Odcházející provedení je k mání s benzinovým dvoulitrem MIVEC o výkonu 110 kW, pětistupňovou přímo řazenou převodovkou a pohonem jen přední nápravy, akční slevy jeho základní cenu srazily pod 553 tisíc korun. Čtyřkolky mají diesely 2.2 DI-D rovněž se 110, případně 132 kW. Ty však koupíte za minimálně 663 tisíc. Šestistupňové automaty doplňují alternativně automaty se stejným počtem rychlostí. Hybridní Outlander PHEV se zážehovým dvoulitrem MIVEC 89 kW a dvojicí elektromotorů po 60 kW momentálně stojí v České republice přes 1,25 milionu korun.
Modernizovaný Outlander třetí generace se objeví na evropských trzích v létě. U nás lze počítat v úvodu spíše se standardním ceníkem, který se pohybuje mezi 600 tisíci a 1,03 miliony Kč – vyjma hybridu, samozřejmě.